Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er bildene eg tok i går når eg fikk forsterkeren.

Det er en pen "liten" sak. :p

 

 

post-113866-0-95050100-1381567385_thumb.jpg

post-113866-0-04431300-1381567387_thumb.jpg

post-113866-0-12466700-1381567388_thumb.jpg

post-113866-0-11895200-1381567389_thumb.jpg

post-113866-0-17810500-1381567390_thumb.jpg

post-113866-0-56061500-1381567391_thumb.jpg

post-113866-0-05370600-1381567393_thumb.jpg

 

 

 

Eg er meget meget fornøyd. Det var en herlig opplevelse å høre på musikk med Asgarden.

Den gir meg meir av alt. Det er rimelig tydelig at hodetelefon forsterker delen på stx kortet var for svak og hadde for høy impedans.

Men lyd signaturen er fortsatt veldig likt. Da fordi eg bruker samme dac delen av lydkortet.

Dette blir det endring på i neste uke når Schiit Modien min kommer.

Og det gleder eg meg noe enormt til.

Eg vil trygt anbefale forsterkern da.

Du vil ikke angre på kjøpet for å si det sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Min personlige test sanger er :

Seigmen - Döderlein

Damien Rice - Volcano

Rage Against the Machine - Take the Power Back

Michael Jackson - Man In the Mirror

Pink Floyd - Wish You Were Here

 

Dette er sanger jeg kjenner veldig godt , hvorvidt de er "perfekt" mixet vet jeg lite om , men er en fin mix av musikk typer jeg hører en del på som jeg er i stand til å høre utrolig stor forskjell på når det kommer til forskjellig utstyr.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Tips til album som kan brukast til å teste oppsett med? Og som er lett tilgjengelige?

 

Den beste musikken man kan teste oppsett med er musikk du har hørt mange ganger før med annet utstyr.

 

Mine faste sanger er:

 

Kari Bremnes - Ansiktet te månen

Living Colour - Cult of personality

 

Den første av de to har den råeste mixen jeg noensinne har hørt. Audiofil orgasme.

Lenke til kommentar

Jeg bruker å høre igjennom et par forskjellige prog rock band, litt bassfylt musikk og avslutter med Kenny G - Songbird. Testmusikken er for det meste i FLAC. Bruker også å sette opp equalizer mens jeg lytter for å få lyden som jeg liker den. Er for det meste slik at om hodetelefonene eller høyttalerne klarer prog rocken så er de godkjente. Er veldig kresen når det kommer til akkurat prog rock.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har fått meg ny kabel til LSD2!

 

 

 

 

Hvilken kabel er det ? Tenker jeg må få kjøpt meg ny balansert kabel med doble 3 pins XLR til LCD3en nå som jeg ettehvert får apachen tilbake fra reprasjon . Lurer selv litt på Moon Audio sin Silver dragon , problemet med den er at den havner opp på rett over 500$ slik jeg vil ha den som jeg kansje synst er noe voldsomt for en kabel . men for se det litt ann , har vertfall lest at LCD2 og 3 har mye nytte av en sølvkabel da den gjøre lydbilde litt mindre mørkt .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...