Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg, hypotetisk sett selvfølgelig, har satt barn på spansk dame i Spania, hvs kan hun kreve av meg som far da? Vil dette gjelde norsk eller spansk lov?

 

Har du, hypotetisk sett selvfølgelig, vært på sydentur i det siste? ;)

 

Jeg lover, jeg har vært hjemme hele tiden.

 

Men har noen et svar på spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar

Hvorfor får Simen1 tilnærmet ingen plusser til tross for at han har skrevet flere gode innlegg bare de siste sidene? Er det noen som fortjener pluss på dette forumet er det ham.

Vi er vel ikke vant med stemmesystemet. jeg er totally enig.

 

Offtopic: "Ikke snedig"

 

Edit: Vil selvfølgelig ha bevis i form av bilde av kulehullet gjennom skjermen.

Du kommer ikke til å merke noe...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å overhode ha satt meg inn i den saken så tipper eg det har med at noen har solgt 1 billion av ett eller annet istedet for 1 million. Da vil andre begynne å selge i panikk og ting brer om seg.

 

Så ting som dette kan ikke indusere "panisk" kjøping? Jeg har ikke peiling på økonomi... :blush:

Lenke til kommentar

Når noen plutselig selger/kjøper noe for en verdi som er 1000 ganger høyere enn det den egentlig er så kan folk innbilde seg forskjellige ting. Kanskje man har funnet ut noe kjempeviktig og prøver å kjøpe/selge før andre vet om det.

 

Innbille seg hva? Kan du komme med eksempler på hvorfor og hva det er som trigger det at folk begynner å foreta salg og kjøp av aksjer i stor skala grunnet f.eks. et massivt kjøp (som vel var det det dreide seg om i USA, skrivefeil tatt i betraktning)? Jeg ser bare ikke linken mellom skrivefeilen og fallet på alle verdens børser. Må man ha stor innsikt i det finansielle systemet for å forstå eller forklare dette?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Innbille seg hva? Kan du komme med eksempler på hvorfor og hva det er som trigger det at folk begynner å foreta salg og kjøp av aksjer i stor skala grunnet f.eks. et massivt kjøp (som vel var det det dreide seg om i USA, skrivefeil tatt i betraktning)? Jeg ser bare ikke linken mellom skrivefeilen og fallet på alle verdens børser. Må man ha stor innsikt i det finansielle systemet for å forstå eller forklare dette?

 

Takk for svar :)

Skal prøve. Sett at jeg solgte en aksje i solcellefirmaet REC og en i SolarWorld fordi jeg bare hadde fallende tro på solceller generelt. Hvis dette da ble estimert til et salg som er 1000 ganger større enn hva det egentlig er så vil det selvsagt bli lagt merke til. Da ville salget av alle solcelleaksjer eksplodert. Og da blir det store tall. Når noe slikt skjer tror folk at det virkelig er like før dommedagen til solceller som i mitt eksempel. Kaos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...