Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Nå er jo fahrenheit en rimelig "forstyrret" skala fra før, så den burde imo bare fjernes.

Det finnes faktisk en absolutt temperaturskala som har like store trinn som fahrenheitskalaen også: Rankine. :whistle:

 

Ja, det er egentlig et lite villniss av temperaturskalaer, utover kelvin, fhrenheit, rankine og celsius så er det jo Rømer, delisle, reamur og tror det er en temperaturskala som heter newton også, og sikkert enda flere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAHAHAHAAAAAaaaa... :D

 

Ikke skjedd annet enn at den ikke har lært å gå ennå. Det er ingen fasit på hvordan små barn skal bevege seg, de prøver seg bare fram og finner etter hvert fram til noe som funker.

 

Akkurat denne hadde jeg ikke sett før men en barnehagekompis av jentungen satt på knær/ankler og hoppet fram på den måten. Det så også rimelig sært ut. Han beveger seg helt normalt nå som han har lært å gå/løpe.

Lenke til kommentar

Er det lov å gå med finnlandshette ute på gaten ? Skal på kostymeball, og må ta bussen dit. Skal ikke innom noen banker eller lignende på veien.

 

I mine øyne burde det være lov pga burka er lov. Dette er i bergen.

Er det ikke bare å ha finlandshetten i lommen og så ta den på deg når du kommer frem?

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi skru av alt av elektroniske utstyr når flyene tar av, selv om det ikke sender ut noe?

 

Det er for vår egen sikkerhet, faktisk. Personalet vil ikke at du skal sitte med iPod på full blast hvis de må annonsere noe viktig under takeoff og landing. Det fortalte tante meg, som var flyvertinne i flere år. Det er ikke fordi elektronisk utstyr "forstyrrer" instrumentene i cockpit.

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi skru av alt av elektroniske utstyr når flyene tar av, selv om det ikke sender ut noe?

 

Det er for vår egen sikkerhet, faktisk. Personalet vil ikke at du skal sitte med iPod på full blast hvis de må annonsere noe viktig under takeoff og landing. Det fortalte tante meg, som var flyvertinne i flere år. Det er ikke fordi elektronisk utstyr "forstyrrer" instrumentene i cockpit.

 

Høres ut som et vikarierende argument for meg, hvorfor erda ikke flymodus lov? Eller kalkultorer?

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har jeg en annen på samme tema. Hvorfor skrus lysene av under takeoff?

Det er på grunn av sikkerhet, da vil øynene våre tilpasses mørket og vi ser lettere hva som er utenfor flyet. Da vil en eventuell evakuering kunne foregå raskere og sikrere.

 

EDIT: Og grunnen til at man gjør det også når det er dagslys utenfor er fordi man vil ha enkle og greie prosedyrer å forholde seg til. Da slipper personalet å lure på om det er mørkt nok eller ikke til å skru av lyset på morgenen/kvelden.

 

EDIT 2: Og når vi snakker om sikkerhetsprosedyrer på fly så kan jeg nevne et annet spørsmål som mange pleier å lure på. Hvorfor er det ikke fallskjerm til alle på et fly? Grunnen til det er at det ville tatt for lang tid under en nødlanding om flere titalls/hundre passasjerer skulle tatt på seg fallskjerm og hoppet ut en og enn. Pluss at det krever masser av trening å bruke fallskjerm trygt, det er ikke gitt at hvemsomhelst som aldri har sett en fallskjerm før kan overleve en landing i fallskjerm.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hvorfor må vi skru av alt av elektroniske utstyr når flyene tar av, selv om det ikke sender ut noe?

 

Det er for vår egen sikkerhet, faktisk. Personalet vil ikke at du skal sitte med iPod på full blast hvis de må annonsere noe viktig under takeoff og landing. Det fortalte tante meg, som var flyvertinne i flere år. Det er ikke fordi elektronisk utstyr "forstyrrer" instrumentene i cockpit.

 

Høres ut som et vikarierende argument for meg, hvorfor erda ikke flymodus lov? Eller kalkultorer?

 

AtW

 

Skal man først forby en ting kan man like gjerne forby alle tingene. Bedre at alt skal skures av enn at han med iPod-en lurer på hvorfor han må skru den av mens kompisen fortsatt kan ha telefonen på flymodus eller bruke kalkulatoren.

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi skru av alt av elektroniske utstyr når flyene tar av, selv om det ikke sender ut noe?

 

Det er for vår egen sikkerhet, faktisk. Personalet vil ikke at du skal sitte med iPod på full blast hvis de må annonsere noe viktig under takeoff og landing. Det fortalte tante meg, som var flyvertinne i flere år. Det er ikke fordi elektronisk utstyr "forstyrrer" instrumentene i cockpit.

 

Høres ut som et vikarierende argument for meg, hvorfor erda ikke flymodus lov? Eller kalkultorer?

 

AtW

 

Skal man først forby en ting kan man like gjerne forby alle tingene. Bedre at alt skal skures av enn at han med iPod-en lurer på hvorfor han må skru den av mens kompisen fortsatt kan ha telefonen på flymodus eller bruke kalkulatoren.

 

Hvorfor? Tror du folk ikke har mental kapasitet til å skjønne grunnen er at man skal høre noe, om det virkelig er grunnen? Hvorfor går det fint å snakke med sidemannen og lese i en bok, og ikke ha kalkultor? Hvorfor påstår selskapene selv at det er pga forstyrrelser fra elektronikken? Hvorfor er man begrenset til elektronisk utstyr om det virkelig er lyder som er problemet? Absolutt alt tyder på at det er redsel for forstyrrelser som forårskaet forbudet, så har det selvsagte vist seg, nemlig at det ikke har noe å si, så har det vel dukket opp noen nye vikarerende argument i ettertid for å forsvare idiotien.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal man først forby en ting kan man like gjerne forby alle tingene. Bedre at alt skal skures av enn at han med iPod-en lurer på hvorfor han må skru den av mens kompisen fortsatt kan ha telefonen på flymodus eller bruke kalkulatoren.

Riktig. Det er ikke flyvertinnenes oppgave å holde oversikt over alle enhetene og hvilke som er farlige og ikke farlige.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Skal man først forby en ting kan man like gjerne forby alle tingene. Bedre at alt skal skures av enn at han med iPod-en lurer på hvorfor han må skru den av mens kompisen fortsatt kan ha telefonen på flymodus eller bruke kalkulatoren.

Riktig. Det er ikke flyvertinnenes oppgave å holde oversikt over alle enhetene og hvilke som er farlige og ikke farlige.

 

Ingen av enhetene er farlige, om lyd er problemet, så er det like enkelt å be folk skru av all lydgenrerende aktivitet, som alt elektronisk utstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...