Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden):

Selv om det er tre/plantemateriale, er det ikke pent å se på. Det gjelder appelsinskall, epleskrotter og bananskall også. Jeg vet ikke om det finnes et fasitsvar, men om det er rent treverk kunne man jo gjemme det litt bedre, så det ikke ser ut som søppel før det råtner.

Aha. Skjønner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hundedrit forsvinner også, men er ikke delikat å se på. Eller å vase rundt i nærheten av.

Når man kommer til et flott sted så syns eg det er ødeleggende, men selvsagt ikke kritisk for overlevelse, når det flyter med appelsinskrell, ispinner og bananskall. 

Eller når noen bare har tømt posen fra real turmat rett i fra seg med null innsats for å skjule det....

Lenke til kommentar

Matrester er kanskje biologisk nedbrytbare, men det er likevel forsøpling å kaste det i naturen. Ikke så ille som mikroplast og andre miljøgifter, men stygt å se på. Dyr kan bli syke.

Jeg vet ikke om bananskall, epleskrotter og appelsinskall kan innføre tropiske plantesykdommer til norsk natur, men det er jo noe å tenke på. 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Ja ref bekymringen i avis i dag vedr planting av popcorn gress og frykt for sykdommer og virus 

Der er forskjellig sånt Leste om en japansk plante som har bredt seg i Norge og lager store problemer. Den heter Parkslirekne, og blir en monsterplante som kan ødelegge terrenget. Den har ødelagt terrenget i en aktivitetspark i nærområdet, og er vanskelig å bli kvitt.
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Der er forskjellig sånt Leste om en japansk plante som har bredt seg i Norge og lager store problemer. Den heter Parkslirekne, og blir en monsterplante som kan ødelegge terrenget. Den har ødelagt terrenget i en aktivitetspark i nærområdet, og er vanskelig å bli kvitt.
 

Håper den fører med seg noen japanske damer.. meget sansen.

Hvis jeg skaffer meg en avlegger fra denne og planter den i gresset hos naboen over gata så burde det være mulig?

Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Matrester er kanskje biologisk nedbrytbare, men det er likevel forsøpling å kaste det i naturen. Ikke så ille som mikroplast og andre miljøgifter, men stygt å se på. Dyr kan bli syke.

Jeg vet ikke om bananskall, epleskrotter og appelsinskall kan innføre tropiske plantesykdommer til norsk natur, men det er jo noe å tenke på. 

Til og med skrottene står høyt i kurs hos rådyrene hos meg.. Men dessverre tulipaner også.

Lenke til kommentar
Sovna skrev (14 timer siden):

Til og med skrottene står høyt i kurs hos rådyrene hos meg.. Men dessverre tulipaner også.

Mulig det er for lite rådyr i påskefjellet da. For noen steder ser det ikke klokt ut når folk har forlatt idyllen sin.

Og de appelsinskrellene ligger til neste påske.

Lenke til kommentar

Vulkanen har våknet opp igjen på Island.. På streamen teller jeg meg til at lavadråpene faller i 4-5 sekunder før de lander. Om ungdomskolematten ikke helt har sviktet meg kommer jeg frem til at lavaen blir kastet opp i en høyde av 80-120 meter? 

 

Forklarer hvorfor ikke influensere tar selfier der.. :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...