Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Spartapus skrev (11 timer siden):

Jeg hadde sans for første og andre sesong av Outlander. I den tredje ble det i overkant mye overnaturlige elementer og lite troverdige tilfeldigheter for min suspension of disbelief, så jeg droppet serien etter den.

Jotun skrev (10 timer siden):

Enig i den. De gikk noe mer tilbake igjen i senere sesonger. 

Ene sesongen var og litt vel vulgær til tider syns vi. 

Hittil (er mot slutten av S1 nå vil jeg tro, har det vært lite overnaturlig utenom selv grunnpremisset i serien, så fint at det henter seg inn igjen om de tar den litt for langt etterhvert

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 2/22/2021 at 12:51 PM, Snikpellik said:

Hahah. Kommer 18. april. 

Jeg er innhabil, siden jeg kjenner skuespillerne her, men gleder meg til Velkommen til Utmark. Utrolig nok nesten 2 år siden jeg så de første scenene fra serien. Virket morsomt, og traileren skader ikke akkurat de forventingene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maury skrev (7 minutter siden):

Jeg er innhabil, siden jeg kjenner skuespillerne her, men gleder meg til Velkommen til Utmark. Utrolig nok nesten 2 år siden jeg så de første scenene fra serien. Virket morsomt, og traileren skader ikke akkurat de forventingene. 

Hehe, jeg er nok litt halvveis inhabil jeg også. Hørt gjetord om denne produksjonen lenge, men ikke sett noe bevegelige bilder før nå. Tatt veldig lang tid dette! Traileren skuffa definitivt ikke nei, hvis serien lever opp til det jeg tror det blir, så blir dette skikkelig bra, kanskje til og med en klassiker :) 

2021 tror jeg blir et knallår for norske serier. Utmark, Exit 2, Beforeigners 2 osv!

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (12 timer siden):

Nevnte den i en annen tråd, men kan ikke huske å ha sett den bli nevnt her.

Midnight Diner på Netflix.

Koselig serie fra Japan. Frittstående episoder. Tar gjerne en episode når jeg spiser noe godt og drikker litt vin. 

https://www.imdb.com/title/tt6150576/

Enig, suveren stemning i denne serien. Jeg hadde aldri trodd at Shinjuku kunne være så koselig, på sin måte.

Lenke til kommentar

Tribes of Europa

Helt grei "pause på sofan" serie. Ikke verre enn at det var litt "åh men f. da" når det var slutt på episodene. Lett og grei PA sci-fi fremtidsunderholdning med litt gritty stil fremfor "bortskjemt hollywood polished"

Har forsøkt å se litt på Barbarians også men får gi det et nytt forsøk. 

Jeg så første sesong av The Expanse når det kom ut første gang men sesong 2 synes jeg ble en såpeopera på en romstasjon og datt litt av. Klarer ikke komme helt tilbake til den for å finne det som jeg synes var bra med sesong 1.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (På 21.2.2021 den 1.28):

The Night of(HBO)

Bra denne. Har startet på den før, men kom bare til episode 3 den gang. Ga den et nytt forsøk her om dagen, og det ble suksess. Fant ut at James Gandolfini skulle egentlig spille advokaten son John Turturro spiller.

8/10

John Torturro er jo helt super i den. Løfter det meste han er med i.

Sjalottløk skrev (På 22.2.2021 den 4.33):

City on A hill(HBO/Showtime)

Bra skuespillere, skuespill og stemning, men det er et eller annet den mangler som jeg ikke greier å sette ord på. Synes allikevel den har en kvalitet over seg.
Serien minner meg litt om stemningen i Mystic River og The Town b.la. Noen av de samme produsentene står bak, og samme by.
Har troa på at sesong 2 kan bli bedre.

Sterk 7/10

Ja jeg kan skjønne parallellene du trekker til de to, særlig The Town. Jeg så serien, vel vitende og at de var de samme folka som sto bak The Town, mens Mystic River er veldig bra og The Town også egentlig, blir serien City.. for variabel. So du skriver et eller annet som mangler. Kevin Bacon vil kanskje litt mye selv om han er veldig bra på det beste, karakterens bror synes jeg gjør en veldig bra jobb. Mulig det er samspillet/kjemien i casten som ikke sitter helt, eller tidvis flakkende/urealistisk manus. Muligens også litt å gå på i klippingen.

Jeg er litt overasket over at dette har blitt til en sesong 2. Er det nok godt materiale til det da? Når vi vet at sesong 2 sjelden blir bedre enn sesong to blir jeg litt overasket over at så mange orker å se en sesong til.

 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (9 timer siden):

Enig. Alan Tudyk må vinne Emmy for den rollen der! Ler meg skakk😂

Tydeligvis litt smak & behag. Synes serien og karakteren var ganske midt på treet (så langt). Jeg likte egentlig plottet, men synes humoren ble alt for obvious. Syns den sliter alt for mye med troverdigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...