Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (På 24.3.2021 den 16.26):

Noen nyere serier som foregår i verdensrommet, ala The Expanse?

Måtte jo se ferdig The Expanse, men nå har jeg ikke noe å se på, eller jeg har jo det, men ikke noe som er like bra/spennende. 

(Regner med at jeg har sett det meste)

Du har sett ferdig Nihtflyers av Martin, Game of thrones skaperen?

Er på Netflix, skikkelig bra men ble kansellert på et cliffhanger sted.

Altered Carbon særlig med Kinnaman er helt rått, likte oppfølger sesongene også..

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gouldfan said:

Har huket meg på Hbo igjen pga alle DC filmene dvs Superman/Batman og wonder woman..

Samt har veldig lyst til å se Raised by wolves, og ferdig His dark Materials.

Vi synes bildet er veldig bra HBO og Chromecast, men vi har en gammel Panasonic Plasma Tv.

 

 

Har du prøvd 4k/HDR?

Jeg har HBO gjennom den gratis TV-pakka(telenor) i borettslaget. Må innrømme jeg lastet ned Batman i 4k HDR i stedet for å se på HD SDR på HBO Nordic. 

Forhåpentligvis så blir dette bedre når HBO Max kommer, men tviler på at Telenor greier å lage en app som støtter slikt.. 

Hadde en gammel Plasma som hadde veldig bra bilde, men oppløsning, fargedybde og prosessor var altfor dårlig til at jeg kan gå tilbake, selvom noen egenskaper var bedre på plasma.

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (1 time siden):

Har du prøvd 4k/HDR?

Jeg har HBO gjennom den gratis TV-pakka(telenor) i borettslaget. Må innrømme jeg lastet ned Batman i 4k HDR i stedet for å se på HD SDR på HBO Nordic. 

Forhåpentligvis så blir dette bedre når HBO Max kommer, men tviler på at Telenor greier å lage en app som støtter slikt.. 

Hadde en gammel Plasma som hadde veldig bra bilde, men oppløsning, fargedybde og prosessor var altfor dårlig til at jeg kan gå tilbake, selvom noen egenskaper var bedre på plasma.

Har bare eid full HD og HD Projektor og plasma...

Har bare hatt to flatskjermer, og det var en dårlig 6 serie full HD Samsung, og en Panasonic Plasma som jeg fortsatt har og er fornøyd med.

Venter til plasmaen ryker før vi oppgraderer.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (1 time siden):

Trodde du kom til å skrive The Boys. :)

Sjekk den ut hvis du ikke har sett den. 

The Boys har jeg sett 👍

Invincible har bare en trailer ute. Lanseres i morgen. 
jeg har bare Netflix fast, og så bytter jeg på de andre. Som regel mellom HBO eller Amazon Prime.

vanlig kabel tv har jeg ikke valgt. 

Lenke til kommentar

Peaky Blinders, sesong 1-5

Dette er altså magi på skjermen, både mtp handling, miljø, casting og soundtrack. Cillian Murphy er helt enorm, og trolig den mest skreddersydde casting jeg har sett på mange år. Ikke langt bak skinner også Paul Anderson.

Jeg elsker jo Tom Hardy, og det er en fryd å se han leke seg gjennom replikkene. Shout out også til Aidan Gillen som Aberama Gold (phett navn, yes?).

Hyggelig gjensyn med Finn Cole (Animal Kingdom) som utspekulerte Michael.

Serien har mange øyeblikk som rett og slett blir intense og som ytterligere øker totalinntrykket. Herunder feks alle de ganger man ser Thomas sitt steinansikt og "brennende" blikk, det blir nesten som om tiden står stille der og da.

For ikke å snakke om Arthurs veksling mellom "no mercy" holdning til hans riv, rablende gale alter ego. Slike skuespillere varmer sjela mi til gangs.

Castingen overall er jo aldeles glimrende, og så langt lander jeg på en soleklar

9/10

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

The Serpent 10/10 (kommer på netflix 2. april ellers på BBC)

Fantastisk serie som følger noen år av seriemorderens Charles Sobhraj liv. Det ble binging på 3 kvelder.
Det spesielle med denne karen er hvordan de utnytter unge reiselystne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
SirOwen™ skrev (17 timer siden):

Peaky Blinders, sesong 1-5

Dette er altså magi på skjermen, både mtp handling, miljø, casting og soundtrack. Cillian Murphy er helt enorm, og trolig den mest skreddersydde casting jeg har sett på mange år. Ikke langt bak skinner også Paul Anderson.

Jeg elsker jo Tom Hardy, og det er en fryd å se han leke seg gjennom replikkene. Shout out også til Aidan Gillen som Aberama Gold (phett navn, yes?).

Hyggelig gjensyn med Finn Cole (Animal Kingdom) som utspekulerte Michael.

Serien har mange øyeblikk som rett og slett blir intense og som ytterligere øker totalinntrykket. Herunder feks alle de ganger man ser Thomas sitt steinansikt og "brennende" blikk, det blir nesten som om tiden står stille der og da.

For ikke å snakke om Arthurs veksling mellom "no mercy" holdning til hans riv, rablende gale alter ego. Slike skuespillere varmer sjela mi til gangs.

Castingen overall er jo aldeles glimrende, og så langt lander jeg på en soleklar

9/10

Jeg liker vanligvis Gangster epos, men ikke Peaky...

Boardwalk empire er favoritten og Soprano, Breaking Bad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...