Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Exit sesong 2(NRK)

God serie, men den greier ikke å følge opp drivet og morsomheten ved sesong 1. Sesong 2 tar det et steg videre der det venter konsekvenser og hevn. Isolert er sesong 2 bra, men sammenlignet med sesong 1, så synes jeg den skuffer, unødvendig. Jeg skjønner ikke vitsen med at serien skal ta et oppgjør med moralen. En sammenligning med The Entourage er naturlig. Den serien klarte å ha drivet i flere sesonger før den tok et oppgjør med dårlig moral. Agnes kittelsen er god i denne sesongen, men karakteren hennes ødelegger moroa.

Svak 8/10

7/10

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (15 timer siden):

Exit sesong 2(NRK)

Enig i mye du skriver, isolert sett er det jo en bra sesong, men synes de har feilet på det de prøvde å endre fra første sesong. De har uttalt at det var mer enn nok å ta av av "gode historier" så jeg synes ikke de burde endret på noe fra forrige sesong. 

Spoiler

F.eks. scenen som forklarte hvordan aksjer virker er et typisk eksempel på hvordan de ikke klarer å engasjere. Se heller til hvordan The Big Short gjorde det. Det fungerte mye bedre.

 

Lenke til kommentar

AppleTV+ kommer med nyutgave av The Mosquito Coast. Husker ikke filmen fra 86 så mye, annet enn at jeg likte Harrison Ford i den.

Småspent på TV-utgaven med Justin Theroux fra The Leftovers i hovedrollen. Så sjekka jeg hvem som skrev novellen som serien er basert på, så er det jaggu onkelen til Justin, Paul Theroux, som også er faren til Louis Theroux. 

 


Ikke det at jeg tror serien blir grensesprengde, men med nye Band of Brothers på vei i 2022, og andre prosjekter, så er det overraskende å se AppleTV+ begynne å komme med noen lovende produksjoner etter den tullete starten (selv før The Morning Show, See og sånt kom). 

Solid casting kom for noen uker siden for Masters of The Air, den åndelige oppfølgeren til Band of Brothers og The Pacific fra produsentene av serien. Liker spesielt Callum Turner i The Capture og filmen Emma. 

https://deadline.com/2021/02/masters-of-air-austin-butler-callum-turner-band-of-brothers-sequel-apple-amblin-playtone-1234694573/


 

Lenke til kommentar

Personlig har jeg kuttet ut Netflix nå, for første gang siden det kom i 2012-2013 her til lands. Bare ikke funnet noe jeg faktisk har kost med meg på lang tid, og var på tide å kutte den utgiften nå. De hadde kanskje gjort meg fornøyd med en sesong av Narcos eller Mindhunter i året, men når de ikke klarer å levere det en gang. Er ekstremt skuffet over utviklingen til tjenesten når det kommer til kvalitet på innholdet deres.  

Lenge siden jeg har kost meg med en Netflix-serie som jeg har gjort med The Expanse på Amazon, Mystiq Quest og Ted Lasso på AppleTV+ eller Succession, Barry, Curb Your Enthusiasm eller How To With John Wilson på HBO Nordic (pluss Bosch, som er for meg kokain siden jeg er oppvokst med NYPD Blue og Steven Bocho-serier). 

Netflix er blitt overlassa med serier jeg ikke har så veldig stor glede av, eller serier jeg ikke klarer å ta meg tid til. Utrolig mye true crime, som begynner å bli en sjanger ødelagt av alt skal dras ut av det uendelig for å selge, fremfor å fortelle og forklare som sjangeren burde ihvertfall gjøre, etter min mening. 

Netflix mister meg som en kunde i en stund ihvertfall nå, ikke det at det er noe for dem å grine av 😅

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Maury said:

Netflix er blitt overlassa med serier jeg ikke har så veldig stor glede av, eller serier jeg ikke klarer å ta meg tid til. Utrolig mye true crime, som begynner å bli en sjanger ødelagt av alt skal dras ut av det uendelig for å selge, fremfor å fortelle og forklare som sjangeren burde ihvertfall gjøre, etter min mening. 

Enig. Dette er et problem på generell basis også, ikke bare for true crime.

Ser at Viaplay har kommet med en True Crime serie. Har bare sett første episoden, den meg Hagen-forsvinningen. Nå har jeg fulgt med mer enn gjennomsnittet på denne saken, så mulig jeg ikke skal ha for store forventninger, men ble avlikevel litt skuffa over at episoden ikke klarte å vise noe nytt noe. De intervjuene med kompisen synes jeg var av liten interesse.

Lenke til kommentar
Maury skrev (4 timer siden):

Personlig har jeg kuttet ut Netflix nå,  [klipp] Er ekstremt skuffet over utviklingen til tjenesten når det kommer til kvalitet på innholdet deres.  [klipp]

Netflix er blitt overlassa med serier jeg ikke har så veldig stor glede av, eller serier jeg ikke klarer å ta meg tid til. Utrolig mye true crime, som begynner å bli en sjanger ødelagt av alt skal dras ut av det uendelig for å selge, fremfor å fortelle og forklare som sjangeren burde ihvertfall gjøre, etter min mening. [klipp]

Til første avsnitt har jeg hatt følelsen av det med kvalitet på innhold i 2-3 år nå. For meg er det ikke spesielt for Netflix, men likt for alle tilbydere. Jeg postet om dette her i tråden for en del tid tilbake og fikk bitte litt ulik respons på det. Igjen hva bruker Netflix pengene på? (etterhvert som de tjener mer synker kvaliteten)

Hva vil du tilskrive den utviklingen du beskriver på Netflix til? Ekspertene har vel sagt at covid-19 vil gjøre dette for hele 2021. Eller er det også andre forklaringsmekanismer?

Kanskje HBO N. er marginalt bedre nå, men det er ikke nok der heller. Veldig bra der at man kan bruke Telia/Get poeng på det slik at man slipper ab. på det.

Veldig i enig i det med at True Crime draes ut med for lite substans/dramaturgi til så mange episoder og mye gjentakelse av poenger som allerede er foretatt.

Interessant ang. dokudramaet Age of Samurai Battle for Japan. Jeg merket at det var noe dårligere enn de vanlig dokudramaene, men en youtuber gav det det glatte lag ift historieformidlingen. Men han påsto også at Netflix trakk sin egen promo-trailer for serien fordi de var flaue over å ha rushet produktet ut med langt mindre midler enn det serien måtte ha for å bli bra....

Lenke til kommentar

EXIT 2 var ålreit. Jeg var ikke helt fornøyd med slutten, men synes det var ganske solid og underholdende sesongen gjennom. Imponerende at de kom seg gjennom med kompromissene i vår/sommer. CGI-en på et av bildene fra Mosambik var dog helt latterlig dårlig, helt sykt at de tok det med til slutt:

2116430963_Screenshot2021-03-12at15_04_21.thumb.png.78e8de0d86454db87e653b41cbcb67b2.png

 

Høydepunktet var denne fantastiske one-taken i nest siste episode. Nydelig håndverk her.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (30 minutter siden):

CGI-en på et av bildene fra Mosambik var dog helt latterlig dårlig, helt sykt at de tok det med til slutt:

Green screen-greiene fra New York var ganske elendig det også. Er vi bare så dårlige her til lands? Føler til og med relativt lav-budsjettsproduksjoner over dammen gjør det bedre enn som så.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Green screen-greiene fra New York var ganske elendig det også. Er vi bare så dårlige her til lands? Føler til og med relativt lav-budsjettsproduksjoner over dammen gjør det bedre enn som så.

Nei, vi er ikke dårlige her til lands i det hele tatt, så det har bare med valg produksjonen har tatt. Av en eller annen grunn. Sannsynligvis veldig påvirket av pandemien da de filmet allerede i vår og sommer.

Her i Norge har vi flere selskaper som gjør VFX og CGI for Hollywood-produksjoner. For eksempel Storm Studios som har gjort post på Black Panther, Watchmen osv. Stardust og Gimpville holder også høyt internasjonalt nivå. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jepp, "New York" var veldig tydelig filmet i Dronning Eufemias gate (Barcode). Reagerte også på akkurat det bildet fra Mosambik. Det var ikke bare dårlig, det var så dårlig at jeg måtte flire når jeg så det 😛

Ellers en god sesong altså. Du får servert akkurat det du forventer. Komplett galskap hele veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Høydepunktet var denne fantastiske one-taken i nest siste episode. Nydelig håndverk her.

 

Herlig med one-takes, og denne var intet unntak. Tar alltid litt tid før det går opp for meg at det er one-take og da glemmer jeg når det begynte😅

Forøvrig solid underholdning denne sesongen også. Fryktet det skulle bli overload av «kvinnene tar over» men heldigvis ble det gjort på en nokså troverdig måte. Forøvrig én gruuusom «typisk norsk» scene jeg vil trekke frem, og det er når William kommer ut av rehab og drops the bomb til dama😆 Måten hun reagerer på var helt fryktelig kleint og dårlig. Syntes også det var utrolig merkelig at hun var så «forelsket» igjen etter sesong 1, der hun hatet ham over alt på jord. 
 

Alt i alt 8/10, synd det er så korte episoder! Ble binget alt for raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...