Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gangs of London

Likte denne. Ikke veldig realistisk, men den er gjennomført, så jeg synes det funker bra. Mye grov vold, noe som kler serien godt.

Ser fram til sesong 2.

Sterk 8 av 10. Litt vanskelig å gi den en karakter, siden hver episode hadde sin egen handling og tone. Tror favoritten er den med Rumenerne på landsbygda. 

 

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nylig The Undoing (HBO) . Krimserie type hvem er morderen.  6 episoder på ca 50 min hver. 

Gode prestasjoner fra Nicole Kidman og Hugh Grant. 

Starter bra og utvikler seg til å bli nokså spennende, men dessverre ødela slutten hele serien for min del. 

6/10

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brooklyn Nine - Nine er kansellert, igjen. 

Synd. En serie jeg har kjempesansen for. Men, den har fått en del sesonger, så er ikke overveldende lei meg. Fikk en del år, og ble aldri dårlig. Så, kan kanskje ikke forlange mer. 

Fant link på VG. 

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Sjeldent de trenger å skrive inn "serie-barn" da skuespillerne som oftest får barn selv, så de finner på en historie og skriver det inn
Nå har jeg ikke sjekket om de 2 personene i "Superstore" faktisk fikk barn, men det så ekte ut og så ingen grunn for at de skulle skrive det inn bare for at de skulle være gravide.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Sjeldent de trenger å skrive inn "serie-barn" da skuespillerne som oftest får barn selv, så de finner på en historie og skriver det inn
Nå har jeg ikke sjekket om de 2 personene i "Superstore" faktisk fikk barn, men det så ekte ut og så ingen grunn for at de skulle skrive det inn bare for at de skulle være gravide.

Det er sikkert tilfeller av dette i noen produksjoner, men det å filme en gravid kvinne gjennom en produksjon er ekstremt utfordrende for kontinuitet og som regel altfor usikkert. Det er ikke bare magen som vokser, men utseendet kan endre seg ganske betydelig for noen kvinner i løpet av graviditeten så det er ikke bare å skrive inn slike ting.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ferdig med Homeland idag.. Søren for en god serie! 

Ganske overdrevet til tider, men utrolig gøy serie som jeg skulle ønske kunne ha en fortsettelse. Slutten gjør jo at man kunne tenke seg at det er mulig og.. Men, tror ikke det skjer med det første. 

Lenke til kommentar
Bone skrev (10 timer siden):

Brooklyn Nine - Nine er kansellert, igjen. 

Synd. En serie jeg har kjempesansen for. Men, den har fått en del sesonger, så er ikke overveldende lei meg. Fikk en del år, og ble aldri dårlig. Så, kan kanskje ikke forlange mer. 

Fant link på VG. 

Det var synd.. Pløya meg gjennom alle sesongene ila ca 3 uker 😛 Håper den får en bedre slutt! Eller en avsluttende film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (27 minutter siden):

Kan folk legge til hvor de ser ting?...

Feks jeg så Homeland, (den er på Netflix)

Så blir det enklere så folk slipper å google hele tiden.

Homeland ligger på Viaplay (til sesong 7) og TV2 Sumo med alle sesongene.. Viaplay er klart best tjeneste. 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Kan folk legge til hvor de ser ting?...

Feks jeg så Homeland, (den er på Netflix)

Så blir det enklere så folk slipper å google hele tiden.

Last ned appen "justwatch". Der kan du legge inn hvilke streamingtjenester du bruker og kan deretter søke etter filmer/serier så står det hvor du kan se de. Bare ett tips😊

Lenke til kommentar

Jeg er nå dypt inne i konspirasjonsland med deeeeeep state i X-Files. Ser kun mythology-arc episoder. Synes det holder et ganske bra nivå så langt. Blir spennende å se hvor det fører til slutt.

Innser at mye av det jeg så når jeg var yngre var sporadiske episoder den gang serier i praksis kun gikk på TV, så jeg har nok gått glipp av mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (18 timer siden):

Ferdig med Homeland idag.. Søren for en god serie! 

Ganske overdrevet til tider, men utrolig gøy serie som jeg skulle ønske kunne ha en fortsettelse. Slutten gjør jo at man kunne tenke seg at det er mulig og.. Men, tror ikke det skjer med det første. 

Så du alt på rappen? Jeg ble litt mettet etter 5 sesonger eller hva det var. Har lyst å se ferdig resten også. Synes serien var fantastisk i de første 3-4, men så dabbet det litt av.

Om du ikke har sett Le Bureau enda, så anbefaler jeg den på det sterkeste. Vil kategorisere det som en mer realistisk Homeland. Samme tematikk, men litt mer edruelig, langtekkelig og ekte. En av mine favoritter gjennom tidene og noe så sjeldent som en serie som faktisk blir bedre for hver sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...