Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjennomgang av Breaking Bad universet nettopp unnagjort, begynt med Better Call Saul og så Breaking Bad og avsluter med El Camino-filmen.

Jeg vet ikke om det er jeg som har blitt gammel men jeg syns BCS sitter bedre en BB gjør. Saul i Breaking Bad holder heller ikke helt målet hvis man ser BCS først og så ser han i BB. Spenningen er til å føle på og morsom å sammenligne BCS og hvor restriktiv de har vært med lydsporet kontra BB også slo det meg.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
b-real skrev (28 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er jeg som har blitt gammel men jeg syns BCS sitter bedre en BB gjør. Saul i Breaking Bad holder heller ikke helt målet hvis man ser BCS først og så ser han i BB. Spenningen er til å føle på og morsom å sammenligne BCS og hvor restriktiv de har vært med lydsporet kontra BB også slo det meg.

Jeg klarer ikke helt å forestille det å se de i denne rekkefølgen. Jeg har ikke sett Breaking Bad siden det var nytt, men husker det som en magisk serie. Better Call Saul var jo noe helt annet, og føltes egentlig som et helt annet univers. Jeg likte godt begge to, men Breaking Bad sitter mer igjen som en magisk serie. Sjeldent at en serie har så mange interessante ulike karakterer, det er flere som fint kunne dratt en egen spin-off-serie. Jeg kan se for meg at Saul ikke blir den samme Saul hvis du ser BCS først.

Lenke til kommentar

Også en av de som etter hvert har satt noe mer pris på BCS enn BB, men det er jo topptopp serier begge deler - men enig i at selv om BCS er satt før BB, ville jeg helst sett BB før BCS. Selv om det er en tilblivelseshistorie, er det så mye mer også

Lenke til kommentar

Jeg synes Breaking Bad hadde genial slutt i tillegg til oppfølging filmer og serier.

Jeg irriterer meg litt, vel mye om serier jeg liker som ender på cliffhanger i pengemelke stil eller at det ikke er ferdigskrevet.

Feks Altered Carbon som hadde sinnsykt kul sesonger med Kinnaman fra Sverige, og Shogun som endte i løse lufta men der writer vistnok er død, og Watchmen og Rebel moon og nightflyers.

Er jo en viss sjanse for at det kommer mere da, men som regel nei.

Hvor vanskelig og dyrt er det å få til en halveis closure, må være litt kunstnerisk integritet å få til også, istedenfor å lage åpne hull i håp om at pengene kommer.

 

Lenke til kommentar
On 24.4.2024 at 7:28 PM, Dubious said:

Jeg har hundrevis av filmer, og tusenvis av episoder jeg kan se på, men jeg ser på Full House, Voyager og Stargate.

 

 

Det er ekstremt mange som nå deler oppfatningen om at TV var bedre før. Det ser man også på strømmetjenester. Mange avbestiller, og de som er igjen sitter gjerne og ser på eldre serier. Mange eldre serier har også begynt å poppe opp på diverse tjenester.


 

On 24.4.2024 at 11:42 PM, Entern said:

Hvilken Star Gate liker du best? 😀

 

Favoritten er og blir SG-1. Men jeg liker faktisk alle tre seriene av forskjellige grunner. Jeg var én av de få som ikke hatet SGU. Håper de to nye seriene blir noe av. Særlig live-action serien. Tegnefilm er jeg ikke så opptatt av.

 

On 25.4.2024 at 10:03 PM, Jotun said:

Alt med asgards i sg1 er helt fantastisk. Den første episoden når de møter Thor ❤️❤️❤️❤️

Syns derimot asgards ble litt wasted i serien. Litt for fort borte. Ancients var forsåvidt artig men ble litt i overkant. Samme med disse legobrikkene.... Men alle de story arc episodene i sg1 er stort sett fantastiske 

 

Veldig wasted. Måten de forsvant på var ekstremt meh. Jeg hadde håpet at de skulle dukke opp igjen i Atlantis eller SGU.

 

On 25.4.2024 at 10:33 PM, Theo343 said:

Synes Wraiths funket godt.

On 25.4.2024 at 10:57 PM, skaftetryne32 said:

De føltes ikke spesielt truende, det var noen gode, men de fleste var litt teite og pompøse, jeg likte Sokar, men han ble vel for kontroversiell eller noe, for han varte ikke lenge, og når det først er guder de skal etterligne, hvorfor ikke ha litt baller og ta den verste av dem, den kristne guden, det hadde vært morro. 

 

Wraith var jo ekstremt truende i de første episodene. Én enkelt Wraith var ekstremt seig og nesten som Predator fra de filmene. Men så ble de lettere og lettere og lettere å drepe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

og Shogun som endte i løse lufta men der writer vistnok er død,

Shogun endte som boka gjør og forklarte jo greit hva som skjer videre. Historien er jo også basert på hendelsene som førte frem til slaget ved Sekigahara og dannelsen av Tokugawa -shogunatet, som slutten refererer til.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (1 time siden):

Spørs om alle kommer, de 2 første var mildt sagt bedritne. Sjelløst.

Filmet back to back, så film nummer 2 hadde jo aldri mulighet til å ta med seg de negative tilbakemeldingene i fra den første tydeligvis 😜 Jeg har ikke tatt på meg bryet med å se dette surret enda.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (59 minutter siden):

Wraith var jo ekstremt truende i de første episodene. Én enkelt Wraith var ekstremt seig og nesten som Predator fra de filmene. Men så ble de lettere og lettere og lettere å drepe.

Ja de mentale evnene deres mer eller mindre forsvant, var bare hivequeens som hadde dem etter første sesong. De var fremdeles bedre enn Goauld, som egentlig burde vært styrta etter en sesong, Jaffa hadde jo egentlig all makt, og all kontroll på larvene og hele pakka, men det var nok bedre for serien at det ikke skjedde, bare bitteliten liten personlig irritasjon. Elsker stargate sg1 elsker Stargate Atlantis, og Sgu var bra den også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Filmet back to back, så film nummer 2 hadde jo aldri mulighet til å ta med seg de negative tilbakemeldingene i fra den første tydeligvis 😜 Jeg har ikke tatt på meg bryet med å se dette surret enda.

Rebel moon er mye bedre enn Mandalorian iallafall, og jeg liker Star Wars.

Favorittene er de med fokus på Imperiet.

Revenge of the empire, Revenge of the siths, minus Anakins tragiske casting..

Og Rogue One.

Jeg digger både Rebel moon 1 og 2, 1 best men jeg tror ikke de gjør det ferdig..

Helvete Fallout episode 1 var episk. Med the bad guy fra Justified casting.

Men jeg rundet spillet på Xbox 360 på projektoren tror flere ganger. Genialt spill, og selv om jeg bare har sett en episode, så vAr det spot on. Jeg spilte ikke last of Us, men jeg synes de fikk til vibbene sykt bra fra vaultene i spillet, enda bedre faktisk.

Fallout går på Amazon Prime.

Fallout har så mye Subwoofer episke scener at kona ba meg skru av hjemmekino på slutten, så da var det Dolby Atmos night på tvn de siste scenene ...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (11 timer siden):

Hvordan har egentlig breaking bad eldes? ? 


Har bare sett den når den kom ut, men den er jo ikke så gammel, rundt 10 år siden den sluttet, så er vel ikke noe problem enda.

Min oppfatning var at serien var bra, men at de to hoverpersonene ikke alltid var like fantastiske.
Ei heller familien til Walter, som var mer irriterende enn bra TV.

Det som gjorde serien virkelig bra, var alle de andre.
Den som skrev inn alle disse merkelige figurene, og den som sto for castingen av de, gjorde en fantastisk jobb.

Politi-svogeren, kyllingmannen, Mike, Saul, Tuco, Hector Salamanca og alle de andre gærningene, de er jo de som gjør serien bra.

 

ChopperRead skrev (4 timer siden):

Spørs om alle kommer, de 2 første var mildt sagt bedritne. Sjelløst.


Har bare sett den første Rebel Moon, og vet ikke om jeg orker å se den andre. For noe søppel.
 

Gouldfan skrev (6 timer siden):

... og Shogun som endte i løse lufta men der writer vistnok er død,


Er enig i at den kunne sluttet bedre, men som nevnt ovenfor er det sånn historien "skal" slutte.

Nå skal det sies at Clavell skrev en hel serie bøker fra østen, i samme bokserie.

Blackthorne, da som "anjin", nevnes så vidt i noen bøker, og skal visst nok ha bygget skip for Toranaga, hatt familie og barn, og levde ut sine dager i Japan.

Det er seks bøker som henger sammen. Shogun er den første, og gir opphav til handelsselskapet Noble House, styrt av det jeg tror er etterkommere av Blackthorne, eller i det minste har en eller annen sammenheng.

Jeg har ikke lest alle, men vet at de henger sammen, men at handlingene i mange av de er satt langt senere.
En av historiene er fra Hong-Kong på 1800-tallet og opiumkrigen, og en av historiene er fra rett etter andre verdenskrig, og den siste boka omhandler Iran-krisen i 1979, men det er en veldig løs sammenheng med dette handelsselskapet og kompliserte slektslinjer på kryss og tvers, og alt er satt til viktige tidspunkt i historien som senere formet deler av verden osv.

Det kan jo være at det kommer mer basert på Clavell sine bøker, men med mindre de skriver en slags fortsettelse på Shogun i dag, så er det ikke mer av den historien. Dessverre.
 

Brother Ursus skrev (3 timer siden):

Én enkelt Wraith var ekstremt seig og nesten som Predator fra de filmene. 


Ja, den ene var seig, han kom tilbake ... og tilbake ... og tilbake, først som andre Wraiths med artige navn, og så senere som diverse andre mennesker, romvesener og alt mulig, også i Atlantis. Jeg tror han hadde norsk navn?


s5usc45p8wt81.jpg
 

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Det er ekstremt mange som nå deler oppfatningen om at TV var bedre før. Det ser man også på strømmetjenester. Mange avbestiller, og de som er igjen sitter gjerne og ser på eldre serier. Mange eldre serier har også begynt å poppe opp på diverse tjenester.

Deler ikke den oppfatningen. Det er langt mellom gode serier på 90 og 00 tallet. Kan vell egentlig si før game of thrones. 

 

0laf skrev (7 timer siden):

Ei heller familien til Walter, som var mer irriterende enn bra TV

Det var vell poenget. Men har sett at folk har snudd om Skylar på runde nummer to. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (11 timer siden):

Det er ekstremt mange som nå deler oppfatningen om at TV var bedre før. Det ser man også på strømmetjenester. Mange avbestiller, og de som er igjen sitter gjerne og ser på eldre serier. Mange eldre serier har også begynt å poppe opp på diverse tjenester.

Tvert i mot, TV var mye dårligere før. Det var lave budsjetter, ble ansett for å være lavstatus blant både regissører og skuespillere. Nå er TV tatt helt av med streamingtjenestenes inntog. Det produseres mye mer, både av kvalitet og av dritt. Det pøses på med investeringer for å få en del av streamingkaka til Netflix. Det er ikke utelukkende positivt, men det har definitivt blitt større utvalg av bra serier.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (8 timer siden):

Ja, den ene var seig, han kom tilbake ... og tilbake ... og tilbake, først som andre Wraiths med artige navn, og så senere som diverse andre mennesker, romvesener og alt mulig, også i Atlantis. Jeg tror han hadde norsk navn?


s5usc45p8wt81.jpg
 



Heyerdahl er fantastisk i Hell on Wheels, som norske "The Swede". Eier omtrent hver eneste scene han er med i. 

"Bo-HANNÅN!"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...