Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Vi liker La Revolution på Netflix.

Veldig kule roller og story, litt minus for engelsk dubb av fransk.

Jeg føler fransk er et vrient språk å dubbe, muligens pga grammatikk.

Dette gjelder vel dubbing generelt, så jeg antar de fleste ser denne serien på originalspråk med tekst (selv om jeg vet du har gode grunner for å se engelsk dub).

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 minutter siden):

Ferdig med SG1 og SGA (Stargate) og fant problemet med SGU

Alle var klar for SGA, kun 1 person var klar for SGU, så det blir bare kaos og roping
Hadde vært så mye bedre om de hadde planlagt bedre, sånn som de gjorde med SGA, så vi hadde fått mer humor og mindre drama

SGU var litt annerledes, og kanskje alt for annerledes med tanke på at det fantes to serier som hadde ganske identisk konsept. SGU er en av favorittene innen Stargate-universet,

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
16 hours ago, Bone said:

Begynte i dag på sesong 5 av Le Bureau, på NRK-appen, endelig. 

 

Vil bare si ifra at sesong 1-3 går ut om 15 dager. En serie som er verdt å få med seg, så må kjappa på, hvis man vil se mens det er tilgjengelig :)

Beste serien jeg har sett i sjangeren noen gang. I hvertfall top-3.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (Akkurat nå):

SGU var litt annerledes, og kanskje alt for annerledes med tanke på at det fantes to serier som hadde ganske identisk konsept. 

SGU var helt annerledes og passet ikke inn i det hele tatt

SG1 hadde mest humor og er min favoritt, med SGA som en god nummer 2 da det ikke var like mye humor

Lenke til kommentar
17 hours ago, Tomeito said:

Så ferdig Good Lord Bird nå. Nevnt den tidligere, som andre har gjort, men dette har virkelig vært en av årets serier for min del, om ikke den beste. Totalt uventet, men utrolig underholdende. 

Jepp, nevnte den litt før premieren. Herregud, jeg gleder meg til å se de resterende 4-5 episodene jeg har igjen når jeg er ferdig med alt neste torsdag. Ser fram til å se Rafael Casal i serien, ettersom Daveed Diggs allerede er med fra episode 3 av, og jeg digga Blindspotting. 

Vært så opptatt på grunn av flere eksamen og jobb i det siste, så blir digg når jeg blir ferdig å se både Good Lord Bird ferdig, og heler Queen's Gambit. Pluss at jeg kanskje får sett ferdig Lovecraft Country, som jeg likte litt de første 4-5 episodene, men så daffa det litt av, selv om jeg tror kanskje serien kommer seg opp igjen litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (21 timer siden):

Så ferdig Good Lord Bird nå. Nevnt den tidligere, som andre har gjort, men dette har virkelig vært en av årets serier for min del, om ikke den beste. Totalt uventet, men utrolig underholdende. 

Skal jammen sjekke den ut.

Er det noen som har sett His Dark Materials på HBO? Kom tilfeldigvis over at filmpolitiet ga den 5, og det er egentlig en sjanger jeg liker.

Lenke til kommentar

Første sesong av His Dark Materials var helt ok, men egentlig litt kjedelig. Det kan ha noe med at jeg har lest bokserien, men det er såpass lenge siden at det burde være greit allikevel. Var heller ikke et stort problem de første sesongene av GoT. Uansett, s1 føltes litt for trygg og treig. Anmeldelser av de første episodene av s2 sier at de speeder opp litt og at det gjør den bedre. Jeg gleder meg til å se episode 1 i kveld!

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

  

Maury skrev (23 timer siden):

[klipp]Pluss at jeg kanskje får sett ferdig Lovecraft Country, som jeg likte litt de første 4-5 episodene, men så daffa det litt av, selv om jeg tror kanskje serien kommer seg opp igjen litt. 

Ja. Serien begynner å dabbe rundt der og episode 7 var kjempekjedelig og what?? Jeg tror du liker den dog. Er Legion vibber her. La serien på hylla der, sannsynligvis for godt. Litt synd siden serien er hypet og hadde god produksjon. 

Veldig sjelden receiver/høytalere kommer til sin rett om dagen da strømmetjenesten stort sett har slappe lydspor. Men både LC og Crown leverer der.

Liker Romulus. Artig med en serie satt i pre-Roma (pre-etrusker tid?) , og med den italienske produksjonen. Eneste serie jeg ser to episoder av i strekk av om dagen. 

Endret av maanemann
typo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/15/2020 at 10:25 PM, Omnia vincit amor said:

Begynt å se Grey's Anatomy igjen. Elsker den serien. 

Skal sies at den overhode ikke er realistisk, men det er dramaet jeg synes er gøy. 

Vi ser den nå også, vi har kommet til sesong 9. Det var så langt jeg kom sist. Etter at de drepte en viss super vakker søt lege gadd jeg ikke se mer. Men nå skal vi vel se hele om vi ikke blir lei av alle de tullete dødsfallene.  Lurer på hvem som bestemte at lege serier skal ha høyere dødsrate  enn krigsfilmer. Var jo samme greia i ER også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...