Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 hours ago, oOF said:

Må man til HBO for å se Six Feet Under lovlig?

Ja det ser slik ut: https://en.hbonordic.com/series/six-feet-under/d7514942-048e-4508-9461-ce6e926df51f

Akkurat ferdig med Studio 60 on the Sunset Strip, pløyer gjennom Sorkin sitt TV-univers og Studio 60 har ikke holdt seg like godt som jeg husket og jeg forstår nok kanskje kanseleringen.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Ser at Romulus har bare 6.3 på imdb hvilket er meget lavt for en serie. Kreditt til HBO Nordic som har med denne lite flatterende scoren på thumbnailen. Leser man brukeromtalen på imdb dog er det mye 9/10 og 10/10. mulig at snittet ikke har nok stemmer til å være signifikant eller noe. Jeg tror det lave snittet blir en selvoppfyllende greie i og med at enda færre ser den pga det.

Forfriskende med den italienske produksjonen.

Dette er ikke en dårlig serie!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dotten skrev (På 10.11.2020 den 20.11):

Gangs of London er brutal. Se for dere de mest spekakulære Daredevil-scenene tatt til neste nivå, og med en slik ti-minutter i nesten hver episode. Nok av overraskelser er det også - med en velkommen kontrast i rollegalleriet (gansterdrama har en lei tendens av at mange kule karakterer som likevel blir litt for lik i moral/gråtone). 

Var litt ubehagelig enkelte scener, det kan ha med at jeg så episoden samtidig som det brutale drapet i Frankrike. Da slet jeg litt med virkelighetsflukten - men det var mer timingen. To tomler opp. 

Begynte på denne i går og kommer til å se videre. Rimelig brutalt hittil. Andre voldelige serier som for eksempel Banshee/Warrior oppfattes ikke like voldelige. Her virker det mer ekte og usminket.

Jeg er vel ingen tilhenger av ekstrem eller overdreven vold. Hittil har det ikke vært for mye for min del, men er vel i grenseland. Sett 3 episoder.

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Binga Der Pass/Pagan Peak på lørdag, og ble helt matt over hvor jævlig bra det var. Har aldri sett Broen, men ser at det skal være basert på den serien. Men serien fikk meg til å tenke på den første sesongen av True Detective, og klassisk folk horror. Og det er nok folk horror-elementet som virkelig dro meg såpass inn i serien. Får aldri nok av folk horror, og ingenting gleder meg mer enn å se hvordan den mikrosjangeren har vokst de siste ti åra. Helt magisk!

 

Og da er jo mitt spørsmål som følger: er elementene av klassisk folk horror tilstede i Broen, eller er dette noe eget for Der Pass/Pagan Peak? 

Lenke til kommentar
""" skrev (4 minutter siden):

er elementene av klassisk folk horror tilstede i Broen, eller er dette noe eget for Der Pass/Pagan Peak? 

"Folk horror" var et nytt begrep for meg, men basert på at jeg har sett True Detective og etter traileren til Pagan Peak så tenker jeg ikke akkurat i retning Broen. Broen kjennes for meg ut som en ganske "vanlig" krimserie. 

Kanskje ikke helt samme sjanger, men har du sett Mammon?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 2.12.2020 den 21.47):

Ja, du sier noe der. Det blir uansett etprosjekt. Takk for tipsene. Tenker i alle tilfelle at jeg starter med hele sesong 1, så får jeg se om jeg filtrerer litt etterhvert. :)  

 

Ser X-files om dagene nå, er snart ferdig med sesong 3.
Har hele denne boksen med alle sesongene på dvd.
Storkoser meg :D

Årevis siden jeg så dette sist. 

 

Noen som har sett en ny serie som heter ''Paranormal''? 
https://www.imdb.com/title/tt12411074/

 

Tenkte og sjekke den ut i kveld. 

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (På 5.12.2020 den 23.54):

Warrior sesong 2

Da var også denne sesongen ferdig, og det er bare å bøye seg i hatten. For absolutt alt, fra miljøskildring via regi, plot, dialoger og en helt vidunderlig casting.

9.5/10

Oh no. Visste ikke at det var siste episode i sesongen før du skrev det her, men det gir jo mening.

Men dette illustrerer hvorfor jeg synes rating er vanskelig. Skal man bruke en absolutt skala hvor alt måles opp mot alt eller skal man bruke en relativ skala i forhold til sjanger og type serie?

Med en absolutt skala har jeg vanskelig for å være enig med 9.5/10. Men jeg synes dette er strålende underholdning. :)

Skogslik skrev (På 7.12.2020 den 12.26):

Ser X-files om dagene nå, er snart ferdig med sesong 3.
Har hele denne boksen med alle sesongene på dvd.
Storkoser meg :D

Årevis siden jeg så dette sist. 

Høres bra ut! :) 

Gleder meg. 

Lenke til kommentar

Hva synes dere om sesong 4 av Fargo? Er på episode 5 nå, og synes ikke dette holder samme kvaliteten som sesong 1 og 2. 

Synes det er noen interessante karakterer, og også noen underfundige/merkelige, som denne serien er gode på, men de har ikke samme tyngden som i de forrige sesongene. Synes det blir for mange karakterer.

Kan ikke si jeg er imponert sålangt.

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjalottløk said:

Hva synes dere om sesong 4 av Fargo? Er på episode 5 nå, og synes ikke dette holder samme kvaliteten som sesong 1 og 2. 

Synes det er noen interessante karakterer, og også noen underfundige/merkelige, som denne serien er gode på, men de har ikke samme tyngden som i de forrige sesongene. Synes det blir for mange karakterer.

Kan ikke si jeg er imponert sålangt.

Totalt sett likte jeg sesong 4. Men det er ikke den beste, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

The Expanse. Mulig du har sett det, men det er min største sci-fi anbefaling uansett medie.

Har akkurat sett det. Utrolig bra, men synes siste sesongen var dårligst. 

 

Har også sitt Altered Carbon. Første sesongen der var perfekt. 

 

Star trek discovery var bare søppel, dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heiti skrev (2 timer siden):

Utrolig bra, men synes siste sesongen var dårligst. 

Er faktisk enig med deg. Ikke at den var dårlig, men de andre er så gode at det ble vanskelig å nå opp. Det føltes mer ut som første tredel av en sesong. Hadde vi fått 2-3 ganger de episodene så hadde jeg ikke klaget. Dessverre ble alt for 'lokalt'. Veldig høyt nivå men den siste blir nok rangert lavest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...