Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det vanlig å dele opp et prosjekt som starter med en fordypningsoppgave, og som fortsetter som master-oppgave?

Jeg forstår at dette er veldig oppgave-spesifikt, men finnes det noen vanlige/generelle innfallsvinkler?

Et forslag jeg har hørt er å la fordypningsoppgaven undersøke ulike veier til målet for problemstillingen, hvor man så undersøker én av veiene mer i detalj i masteroppgaven. Noen andre muligheter?

Mitt forprosjekt ble basically kapittel 2 i masteren min: bakgrunn/teori/literature-review. Og som avslutning drøftet jeg ulike veier å gripe fatt på masteren senere og hva som skulle gjøres. Altså en slags utvidet versjon av 3.1.1 i masteren min.

Lenke til kommentar

Er det noen her som bor på Berg studentby (der man deler kjøkken med 7 andre)? Er det mye bråk og sånt i de kollektivene der? Har fått tilbud om hybel der men det er i første etasje (ved kjøkkenet)....kjenner jeg blir litt usikker...skal begynne i 5. klasse så trenger mest ro og stillhet enn full fest hver dag

Endret av claudiasov
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nokon svare på kva dokker synast har vore det artigaste emnet dokker har tatt på NTNU? Eg har eit tomrom i planen dette semesteret og treng litt råd.

MA1301 Tallteori og MA2401 Geometri var definitivt to av de mest interessante emnene jeg tok i min tid. Krever ingen forkunnskaper annet enn matematikk fra VGS (forutsatt at innholdet ikke har endret seg de siste årene). For min del var det en svært god innføring i "matematisk modenhet", noe som gjorde nettopp disse to emnene artige.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

 

Kan nokon svare på kva dokker synast har vore det artigaste emnet dokker har tatt på NTNU? Eg har eit tomrom i planen dette semesteret og treng litt råd.

MA1301 Tallteori og MA2401 Geometri var definitivt to av de mest interessante emnene jeg tok i min tid. Krever ingen forkunnskaper annet enn matematikk fra VGS (forutsatt at innholdet ikke har endret seg de siste årene). For min del var det en svært god innføring i "matematisk modenhet", noe som gjorde nettopp disse to emnene artige.

 

+1

Lenke til kommentar

 

Hva får deg til å tro det? Fristen er 3 måneder etter levering, og de fleste vil nok oppleve at det tar så lang tid å få sensuren.

 

Nei jeg husker ærlig talt ikke hvor jeg fikk det fra, men takk for oppklaringen. Får håpe at min kommer etterhvert, i hvert fall. 

 

 

Fikk tilbake ferdig sensur litt over en 1 måned etter innlevering. Woho! 

 

 

 

Kan nokon svare på kva dokker synast har vore det artigaste emnet dokker har tatt på NTNU? Eg har eit tomrom i planen dette semesteret og treng litt råd.

 

Innføring i Kantemekanikk.

 

 

Ja jeg syntes det var gøy jeg og, men artig og artig.. Er nok en del på fysmat som velger industriell matematikk framfor teknisk fysikk nettopp pga dette emnet her. 

Endret av Atikin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...