Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange konsulentselskaper prøver også å ha bra work-life-balance, blant annet der jeg jobber. Ingen påtvungen overtid, annet enn kanskje små perioder. Flexitid, så så lenge jeg er på kontoret 9:30-15:00 ish og jobber 37,5t uken er alle happy.

Gjelder dette generelt? Hadde inntrykk av at konsulentbedrifter var de som hadde strengest deadlines og i snitt flest arbeidstimer blant typiske ingeniørarbeidsplasser, med til dels mye overtid fram mot prosjektslutt. 

Endret av Sandraker
Lenke til kommentar

Hvis vi spesifikt snakker om IT-konsulent-bedrifter er det stor variasjon mellom bedriftene i hvor mye overtid som er forventet av de ansatte. Selv har jeg knapt jobbet en eneste time overtid i det året+ jeg har vært ansatt, men jeg har bekjente i andre firmaer som er forventet å jobbe minst 45-50 timer de fleste uker. Snakk litt med folk som jobber i de ulike firmaene før du søker jobb/takker ja, så finner du noe som passer det du ønsker av "work-life balance". Hvis du vil ha info om konkrete bedrifter kan du godt sende en PM.

 

Andre typer konsulentbedrifter kan jeg dessverre ikke si noe om.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Mange konsulentselskaper prøver også å ha bra work-life-balance, blant annet der jeg jobber. Ingen påtvungen overtid, annet enn kanskje små perioder. Flexitid, så så lenge jeg er på kontoret 9:30-15:00 ish og jobber 37,5t uken er alle happy.

Dette er såvidt jeg vet også ganske vanlig blant de store industribedriftene. Avtalt overtid i små perioder kan ofte også taes ut som ferie senere.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg savner strukturen med å jobbe 8-4 for så å gjøre hva jeg enn vil senere på dagen og ha fri i helgene. Sliter med dette i studentlivet, at det alltid er noe arrangement på dagtid og så må man jobbe kvelder for å kompensere. Er 5. klassing som starter jobbsøking nå og har veldig gode karakterer. Vurderer å ikke sikte for høyt for å kanskje få en mindre ambisiøs og arbeidsintensiv stilling, men vet ikke om dette er riktig fremgangsmåte.

 

Hva er egentlig hemmeligheten bak å få en 8-4 jobb?

8-4? Ikke overprester iallfall. Da blir du gjerne dynket i arbeid. Been there done that. Morsomme er når arbeidsgiver også tror at du da er fornøyd med et middels lønnsoppgjør.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har tips til Algdat? Noen gode videoer, dokumenter eller noe? Eksamen om under en måned, er det faget jeg sliter mest i. Ser at det er flere som har gått datateknikk, blant annet han over meg; Matsemann med NP-vitsen (good one). 

Bruker boka "Introduction to Algorithms", tung å lese i, men eksamen baserer seg veldig på den ifølge foreleser Magnus Lie Hetland. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...