Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ender dere opp med å klage på karakteren i så mange emner? Det virker rart å påstå at sensor har gjort en feil i akkurat deres eksamensbesvarelser gang på gang. Misbruk av klageordningen?

 

Det er overhengende misbruk, men hva er løsningen? Om man strammer inn vil det også gå utover de som har gyldig grunn til å klage, ikke bare de som klager for å gamble på en heldig sensur.

Lenke til kommentar

Såpass ja! Har det vært åpenbart feil, eller bare en følelse av at du skulle hatt en litt høyere karakter?

 

Jeg har mine tanker om diverse sensorer, for å si det slik. En gjenganger mener jeg er at hvis en eksamen slår for lett ut, f.eks ved at for mange har fått A eller B, så vil de som kommer på vippen, f.eks mellom B og C, bli vippet ned til C på noe tynt grunnlag. Jeg har alltid blitt fortalt at sensur skal være positiv, positiv i den forstand at sensor skal vektlegge det man har fått til fremfor det man ikke har fått til. I et par av mine tilfeller mener jeg at sensor har vippet ned meg, og dermed straffet meg tildels hardere enn mine medstudenter, kun for at eksamensstatistikken ikke skulle bli for god. 

 

Hadde forøvrig en matematikk-tung eksamen i vår som jeg antok på forhånd at jeg skulle få C, kanskje i værste fall D i, men som endte med A. Der tror jeg rett og slett sensor var snill, i motsetning til andre sensorer som kan være regelrett slemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å få godkjent tekniske emne som et K-emne på utveksling? Jeg drar på utveksling neste semester, og jeg er mer gira på å ta et ekstra teknisk emne, og heller slippe K-emne. Føler K-emne er så waste. Er NTNU strenge på det?

 

 

Spørs vel på fakultetet ditt. Jeg vet av personlig erfaring at man kan komme unna med litt av hvert på IFY, i hvert fall... Dessuten så gjelder jo naturligvis prinsippet om at der er lettere å få tilgivelse enn tillatelse også..

 

Dog det kan også være lurt å bare ta 2 k emner, det er kanskje mer spennende fag der ute enn du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...