Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må være noe spesielt med nye biler jeg kjøper og steinsprutskader.

 

Forrige bil, som var helt ny: Etter en uke får jeg steinsprutskade i frontruta.

Ny bruktbil som jeg hentet i dag, og på vei hjem fra forhandleren, hva er det som skjer? Steinsprutskade.

Takk til grønnskiltet VW Caddy som syntes at det å ligge 10 over ikke var nok. Du får en singel i posten, din dust!

Lenke til kommentar

Må være noe spesielt med nye biler jeg kjøper og steinsprutskader.

 

Forrige bil, som var helt ny: Etter en uke får jeg steinsprutskade i frontruta.

Ny bruktbil som jeg hentet i dag, og på vei hjem fra forhandleren, hva er det som skjer? Steinsprutskade.

Takk til grønnskiltet VW Caddy som syntes at det å ligge 10 over ikke var nok. Du får en singel i posten, din dust!

 

Steinsprut i ruta?

 

Sist jeg fikk det leverte jeg bilen på hurtigruta carglass. Fikk kaffe og en sofa å vente i, etter 30 min var de ferdige. Steinsprut borte, bil støvsugd og alle ruter vasket.

 

Helt gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjedd noen ganger i det siste til og fra jobb i Trondheim, senest i dag: Jeg kommer syklende og skal rett frem i et kryss. Biler fra motgående skal svinge av og må krysse feltet mitt. Jeg kommer i ~40 km/t, virker som de ikke innser hvor fort jeg kommer.

Hatt noen nestenulykker nå. Jeg er obs på at det kan skje, så jeg følger med og klarer alltid å stoppe, men irriterende at de gidder leke med livet mitt for å spare noen sekunder i et kryss.

Spesielt hele kjøpmannsgata er ille.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjedd noen ganger i det siste til og fra jobb i Trondheim, senest i dag: Jeg kommer syklende og skal rett frem i et kryss. Biler fra motgående skal svinge av og må krysse feltet mitt. Jeg kommer i ~40 km/t, virker som de ikke innser hvor fort jeg kommer.

Hatt noen nestenulykker nå. Jeg er obs på at det kan skje, så jeg følger med og klarer alltid å stoppe, men irriterende at de gidder leke med livet mitt for å spare noen sekunder i et kryss.

Spesielt hele kjøpmannsgata er ille.

 

slik hadde jeg det i fire år før jeg flytta til Oslo... Sånn er det stortsett her også. I alle fall der jeg sykler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke akkurat en klage, men litt action fra hverdagen. Kom kjørende på vei til jobb i dag, langs Bystasjonen i retning smålungeren. Foran meg ligger politiets hundepatrulje, og til venstre for den, en svart A6. Vi får rødt lys. Plutselig kjører Audi-en på rødt. Ikke flat pedal eller noe slikt, så det virket ikke som noe forsøk på å stikke av. Onkel gir et blått blink og et lydsignal, og legger seg bak dagens helt. Langs Griegakademiet ble det stopp, og "biljakten" gikk nok aldri fortere enn 50. Jeg flirer godt i hjelmen, men lurer på hva i alle dager dette egentlig var for noe.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Var ute og kjørte med madammen natt til i går.

 

Kjørte på E39 da en noldus i en Golf bestemte seg for å være klin oppi rompa mi, snakk om maks halvannen meter, for så å svinge ut, gi bånn gass, og så svinge inn RETT foran meg slik at jeg måtte hugge på bremsen.

 

 

 

Arrgh.

Lenke til kommentar

Ja er sånn hele året, bortsett fra at nå er det en del turister som kjører rundt lager køer og merker de kjørte feil så bare snur dem. På E 18 for litt siden å, bare svingte inn i en busslomme og snudde, Bilen brukte jo hele veien i tilegg... Ble en del køer, istedenfor at bilen kunne svingt av en plass det var mulig å snu eller vente til det ikke kommer flere biler så man kan snu. Fant en Tysk bil langt inne i skogen da jeg gikk tur med hunden min, aner ikke hvordan den kom seg dit.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Vi har en luring her i kommunen, som kjører rundt i en liten rød Renault 5. Aner ikke hvem det er, selv om vi bor i en kommune hvor "alle kjenner alle". Denne personen har en tendens til å kjøre fort, og midt i veien. På våre vestlandsveier så er det helt essensielt at man holder sida si. Hørte først om han da broren min holdt på å bli presset ut i grøfta. Et par dager senere så møtte jeg en liten, renault 5 på vei til jobb på kvelden. Han kom midt i veien, og presset meg opp mot autovernet til tross for at det var god plass.

 

Broren min hadde ikke tid til å se etter registreringsnummeret, og da jeg kjørte var det for mørkt til det. Håper jeg ser han igjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en periode for en stund siden, der jeg satt på bussen til tønsberg, og en "råner" var på vei ut i veien fra en busslomme. Han og bussjaføren hadde tydeligvis noe i mot hverandre fra før av, for når bussjaføren bremset ned for å slippe råneren inn på veien, så akslererte bussjaføren igjen, slik at råneren måtte bråbremse.

Det endte med at han la seg etter bussen og kjørte forbi, for så å prøve å presse bussen av veien. Han la seg ved siden av og presset bussen inn mot høyre, så bussen havnet halvveis i grøfta på høyre siden.

Han ga gass og kjørte langt foran før han ble borte igjen. 3 minutter senere kommer han i full pine mot bussen i våres kjørefelt. Det ender med at bussen havnet halvveis ute av veien igjen, og råneren ble borte for resten av kvelden.

Igjen i bussen satt meg og 2 andre vettskremte passasjerer.

Var så høy på adrenalin akkurat da, så visste ikke om jeg skulle ringe politiet, eller slå til bussjaføren som "lekte" med livene våres på den måten.

Lenke til kommentar

Under formiddagens spasertur la jeg merke til en bil med vinterdekk..

 

Så jeg fant ut at jeg skulle følge med på hvor mange av bilene jeg passerte som brukte vinterdekk..

 

Av de parkerte bilene på ruta var det ca 180 biler med vinterdekk, og ca 230 med sommerdekk.

 

 

Dette er virkelig skremmende! Jeg håper virkelig ikke de bilene er i bruk, en dag som i dag medfører jo vinterdekk en helt ekstrem bremselengde.

 

Og folk mener jeg er uansvarlig som kjører litt for fort liksom..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...