Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nei, høystatusmenn er ikke årsak til at du er mann 45+ og barnløs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel i tråd med forskning på kvinner og, og den genrelle trenden man ser over hele verden; Jo høyere utdanning og levestandard mennesker har, jo færre barn får de.

• Liker 4
Skrevet

Studien er vel i hovedsak at det er flere barnløse både menn og kvinner. 

Og at de med høyere status/lønn får få barn. (Og dermed også få kull).

Selv føler jeg at mange damer heller velger å være single enn å akseptere menn av lavere status, men det er nå kun mitt inntrykk fra dating apper og sosiale medier. Hilsen en med ca median lønn.

• Liker 1
Skrevet
barfoo skrev (3 timer siden):

Men du må forstå at dette er korrupt forsking kjøpt og betalt av feministisk stat som hater menn.../s

Huff ja, jeg glemte et øyeblikk hvordan virkelighetsoppfatningen fungerer i "incelworld". Takk for påminnelsen 😝

• Liker 9
Skrevet
OC-Freak skrev (2 timer siden):

Studien er vel i hovedsak at det er flere barnløse både menn og kvinner. 

Og at de med høyere status/lønn får få barn. (Og dermed også få kull).

Selv føler jeg at mange damer heller velger å være single enn å akseptere menn av lavere status, men det er nå kun mitt inntrykk fra dating apper og sosiale medier. Hilsen en med ca median lønn.

Jeg la vel kanskje først og fremst merke til at det er lavstatus mannfolka som får flest kull, og at det er damer som "resirkuleres" enn at det er menn som gjør det. 

Følelsen din om at kvinner heller velger å være single enn å ha en lavstatus mann passer ikke inn med studien, ettersom lavstatusmenn får flere kull enn det høystatus menn gjør. 

Jeg tror heller at kvinner velger å være single hvis valget står mellom en mann som ikke bidrar tilstrekkelig i hjemmet, eller som ikke kan matche henne mental / være tilstedeværende for henne og familien, og den type mann finner man nok både i lavstatus, høystatus  og de som er mellom der. 

Selve spørsmålet om hvorfor det er så mange barnløse over 45, står fremdeles ubesvart. Det er bare klart at forklaringsmodellen om at  forskjellige kvinner får barn med den samme høystatusmannen ikke medfører riktighet, ettersom det er lavstatusmannen som får flest barnekull. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet

Jeg har skrevet om dette før, så jeg er ikke overrasket. Det er et litt bortgjemt faktum at kvinner blir mer resirkulert enn menn 

Jeg sier det igjen: Det er bare én grunn til at flere menn enn kvinner er barnløse: overskudd av menn.

Jeg tenker allikevel at flere ting kan være sanne samtidig. Det er mye undersøkelser som tyder på at kvinner er veldig selektive i dating apper. Det tviler jeg ikke på.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
37 minutes ago, leticia said:

Følelsen din om at kvinner heller velger å være single enn å ha en lavstatus mann passer ikke inn med studien, ettersom lavstatusmenn får flere kull enn det høystatus menn gjør. 

Du kan läsa studien. Gruppen med klart flest barnlösa är männen med lavest inkomst. 

Sen er det lite speciellt at det samtidigt er den gruppen bland män som får barn med flera kvinner. Eller det kanske ikke er så speciellt. Datan visar nog inte i första hand de som gifter sig, får några barn, skilljer sig, gifter om sig och får fler barn utan kanske snarare de som bara hoppar fra dåliga förhold som ibland resulterar i barn. 
image.thumb.png.cfbc5be689dc0b1f76f39abefed595d2.png

Sen er det nog greit at tänka på at de yngsta i den der studien er 48 år idag så ikke direkt tinder generationen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig er ikke høystatusmenn hovedårsaken, det er jo ikke de som innehar datingmakten på generell basis over når et forhold innledes eller ei hvis man ser på det totalmessig. De har datingmakt i form av tiltrekkelse og om forholdet skal fortsettes eller ei når man først har fått innpass.

Det er de med datingmakten som er hovedårsaken. Det er de som sitter med nøkkelen for når et forhold skal startes eller ei, og hvem som gis sjanse til å bevise sin lojalitet. Bare å se på gjennomsnittsalder på førstegangsfødende, helt absurd. Høystatusmenn gis tillatelse til ha seg med de med datingmakten i deres beste alder, uten å måtte trenge å føle på skam over å ha "brukt" andre til egen fornøyelse.

Når panikk-alderen inntreffer, så tar man gjerne enda dårlige valg, på samme måte som før, fordi man er rådvill. Det er jo ikke rart at man ikke vil respektere noen som har vist at de tidligere ikke har respektert seg selv. Men hvem tjener på de dårlige valgene i dagens samfunn? Bare å se på hvem som casher inn mest på barnebidrag det. Så når alt kommer til alt, er det åpenbart hvem det er tilrettelagt for i dette samfunnet.

Menn som ønsker familie, tenker jeg gjør seg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å satse på et individ som allerede har vist hva som betydde mest i sin beste alder. Dårlig tid, lang liste over tidligere intimitets-partnere, null selvrespekt. Er det verdt det i det hele tatt å satse på, når det finnes andre alternativer? Spør du meg, nei. 🤞 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
MrL skrev (1 time siden):

"Fortellingen om at menn med lav inntekt i økende grad forblir barnløse fordi kvinner «gjenbruker» menn med høyere sosioøkonomisk status, finner liten støtte i vår registerbaserte analyse av flerpartnerfertilitet for norske menn og kvinner født mellom 1945 og 1978"

Så dette gjelder for den eldre generasjonen, og har ingen betydning for dagens "tinder" generasjon som sveiper bort 95% av alle menn fordi de ikke oppfyller kravene. 

Man må nesten være 45 + for å kunne bli med i en studie som omhandler folk som er over 45 år. 

Denne saken handler ikke om Tinder osv, det er vel en egen tråd om Tinder på forumet. At man sveiper bort så mange handler kanskje ikke om krav,  men om mengde. Når 3 av 4 på appen er menn, så sier det seg selv at tilbudet for kvinner blir altfor stort. 

Har vært der selv, og sveipet bort cirka 95 % selv, bare fordi det var altfor mange å velge i. Hadde ingen spesielle "krav". Jeg greier ikke å holde en samtale i gang med 400 nye hver dag, er det så vanskelig å forstå? 

• Liker 8
Skrevet (endret)
leticia skrev (32 minutter siden):

Man må nesten være 45 + for å kunne bli med i en studie som omhandler folk som er over 45 år. 

Denne saken handler ikke om Tinder osv, det er vel en egen tråd om Tinder på forumet. At man sveiper bort så mange handler kanskje ikke om krav,  men om mengde. Når 3 av 4 på appen er menn, så sier det seg selv at tilbudet for kvinner blir altfor stort. 

Har vært der selv, og sveipet bort cirka 95 % selv, bare fordi det var altfor mange å velge i. Hadde ingen spesielle "krav". Jeg greier ikke å holde en samtale i gang med 400 nye hver dag, er det så vanskelig å forstå? 

Når du skriver:

1. "Myten om at kvinner sikter seg mot, og "resirkulerer" høystatusmenn (som man tror får flere barnekull) er herved avkreftet. "
2. "Kanskje på tide at barnløse menn finner noe annet å legge skylda på en (kravstore) kvinner for deres egen barnløshet"

Er det misledende.

Man er mann lenge før man er 45 år.
Det representerer på ingen måte dagens dating kultur å ta for seg folk som er født under andre verdens krig og senest når vi fikk farge TV.

"alle" vet vel at ting var annerledes før - det har jo ingen relevanse for situasjonen i dag - eller diskusjonen man har i dag når man skylder på kravstore kvinner. 

Endret av MrL
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
leticia skrev (7 timer siden):

Kanskje på tide at barnløse menn finner noe annet å legge skylda på en (kravstore) kvinner for deres egen barnløshet. 

Selv om jeg er helt enig i at menn aldri skal skylde på kvinner for deres frie, autonome valg, trekker du feil konklusjon her.

Menn med lav inntekt er i følge undersøkelsen fremdeles de med høyest grad av barnløshet, så det er åpenbart at lønn (og dermed status) spiller inn når kvinner velger partnere. 

• Liker 4
Gjest 9b31e...d64
Skrevet

45+barneløse menn og evig singel må bare ta det de får. Damer som ligger nederst i rangstigen i utseendet, bakgrunn og økonomisk status. Kjenner en venn av meg som har valgt den retning. Jeg kunne aldri blitt sammen med en dame som på 40 som ser ut som hun er 70 år. Livets harde skole type men er rusfri nå. 

Anonymous poster hash: 9b31e...d64

Skrevet (endret)
Gjest 9b31e...d64 skrev (43 minutter siden):

45+barneløse menn og evig singel må bare ta det de får. Damer som ligger nederst i rangstigen i utseendet, bakgrunn og økonomisk status. Kjenner en venn av meg som har valgt den retning. Jeg kunne aldri blitt sammen med en dame som på 40 som ser ut som hun er 70 år. Livets harde skole type men er rusfri nå. 

Anonymous poster hash: 9b31e...d64

Det er vel ingen tvang her. 😅 "Må bare ta det man får".

Endret av Duriello
  • Liker 4
Skrevet
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Selv om jeg er helt enig i at menn aldri skal skylde på kvinner for deres frie, autonome valg, trekker du feil konklusjon her.

Menn med lav inntekt er i følge undersøkelsen fremdeles de med høyest grad av barnløshet, så det er åpenbart at lønn (og dermed status) spiller inn når kvinner velger partnere. 

... eller så er det åpenbart at det finnes flere lavstatusmenn enn høystatusmenn, og at det er et overskudd av menn i forhold til kvinner i befolkningen, og dermed så er det naturlig at flere av lavstatusmennene blir værende barnløse. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...