Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veistykket jeg skrev om er nesten 3 km langt, og svinger først mot høyre i en god stund (null sikt), så noen få hundre meter med rett vei, før det svinger vedvarende til venstre (igjen null sikt). Jeg kjører aldri forbi noe som helst på det veistykket, med mindre det ved en sjeldenhet klaffer akkurat på det rette strekket. Alle klarer å bruke noen sekunder ekstra istedenfor å leke med døden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å vente 10 sekunder ekstra fordi jeg ikke vil hive meg risikabelt ut på en trafikert forkjørsvei har aldri skadet noen.

 

Fikk ett dusin tut for det i stad. :nei:

 

Nesten så jeg fikk lyst til å slå av motoren og stille meg uttafor bilen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å vente 10 sekunder ekstra fordi jeg ikke vil hive meg risikabelt ut på en trafikert forkjørsvei har aldri skadet noen.

 

Fikk ett dusin tut for det i stad.

Det er sikkert ingen som blir skadet om du parkerer midt i en rundkjøring og går ut for å sole deg litt, men det betyr ikke at det er en god idé.

 

Jeg vet ikke hvor store luker du lot passere, men var de store nok, da fortjente du hvert eneste tut du fikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På vei til jobb i dag nådde jeg igjen en bil som holdt type 25-30 i 50-sona..

Så møtte vi en buss, da STOPPET dette mennesket like gjerne opp for å vente til bussen skulle kjøre videre (bussholdeplass i motgående retning..)

Videre kjørte mennesket på et særdeles usikkert sett, og jeg mener bestemt at hun ikke bør inneha førerkort.

Lenke til kommentar

For bilene bakover har så klart mye bedre oversikt enn føreren i bilen fremst i køen.

Det går da ikke på oversikten! Hvis bilene bak i det hele tatt ser veien, så kan de se om fremste fører kunne ha kjørt. De ser ikke nødvendigvis når luken kommer, men de kan se at en bil passerer og at det så går flere sekunder før neste bil passerer. Da kunne han ha kjørt!

 

Her var det ikke snakk om fotgjengere som gikk over veien uten at de bakerste bilene så det, nei, det var kun Ensi som trolig stilte for høye krav til hvor stor luke skulle være før han kjørte. Vi får selvfølgelig kun én side av historien her, så om det var 100+ meter mellom hver bil, da kommer aldri Ensi til å innrømme dette. Jeg velger å tro at bilene bak Ensi hadde mer enn grunn nok til å være irriterte, så jeg mener at det er deres ufortalte historie som er mer passende i den trafikalske klagemuren.

Lenke til kommentar

Men dine antagelser om Ensi betyr ikke en dritt. Enten var du der og så situasjonen, eller så må du ta til takke med hans beskrivelse.

 

Jeg tror også folk overvurderer størrelsen på luka all den tid de står og venter og ikke er den som skal kjøre. Og som sagt, tutinga hjelper lite. Ro ned på veien, å stresse seg opp over noe så lite er for dumt.

Endret av Matsemann
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dagens kjøretur til jobb forsterket betydningen av ordtaket: "Folk uten hjerne kjører bil med stjerne."

Fire av fire biler jeg hadde klint opp i bakenden på min bil var mercedes.

 

Premien må faktisk gå til sistemann som ved firefeltsveien fra Drammen og sørover valgte å plassere seg såpass nærme meg at jeg kjente varmen av lykta hans i nakken. Bedre ble det ikke da han febrilsk blinket med lysa da jeg ikke valgte å legge meg til høyre da det var mellomrom i mellom to lastebiler. Det hele toppet seg da jeg etter siste lastebil i rekken svingte over i høyre fil for å slippe ham forbi, bare for at han fulgte etter å ble værende bak meg. Fortsatt nærme. Et øyeblikks tid begynte jeg å lure på om han hadde satt seg fast på hengerfestet mitt, men det ble motbevist når han plutselig kom på at vi var på en firefeltsvei og blåste forbi meg med liv, helse og bil som innsats.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

På vei til jobb i dag nådde jeg igjen en bil som holdt type 25-30 i 50-sona..

Så møtte vi en buss, da STOPPET dette mennesket like gjerne opp for å vente til bussen skulle kjøre videre (bussholdeplass i motgående retning..)

Videre kjørte mennesket på et særdeles usikkert sett, og jeg mener bestemt at hun ikke bør inneha førerkort.

ring politiet og si du mistenker fyllekjøring. De elsket slikt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så møtte vi en buss, da STOPPET dette mennesket like gjerne opp for å vente til bussen skulle kjøre videre (bussholdeplass i motgående retning..)

I enkelte land( / stater i USA) er det påbudt for visse busser/klokkeslett. Pga skolebarn som springer over veien bak bussen o.l.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...