Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så gjelder det også å velge rett tidspunkt å bremse ned. Hvis du bremser for tidlig så kan du sabotere en retrettmulighet for bilen som kjører forbi.

Men selvfølgelig, når det er åpenbart at bilen som kjører forbi har passert point of no return så må man hjelpe med alt man har.

Dog må bilen med campingvogn passe seg litt siden den har en bil rett i ræva..

Synes ikke det er så lett å se når man har nådd noe "point of no return", en heftig nedbremsing for forbikjørende bil gjør at vedkommende plasserer seg bak deg på svært kort tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som er interessant med den filmen er at vi ser vel ikke egentlig når lastebilen har lagt seg ut? Kan det tenkes at dette har foregått noen meter før filminga starter og at bilen med campingvogn rett og slett aktivt hindrer lastebilen ved å ha økt farten, eller er det vedtatt at den har lagt seg ut akkurat i det klippet starter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring, vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20-30%). Dette gjelder ikke når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring, eller den motorvogn som ble forbikjørt holdt høyere hastighet enn tillatt.

Dette er i forbindelse med førerkortbeslag.

Lenke til kommentar

Det som er interessant med den filmen er at vi ser vel ikke egentlig når lastebilen har lagt seg ut? Kan det tenkes at dette har foregått noen meter før filminga starter og at bilen med campingvogn rett og slett aktivt hindrer lastebilen ved å ha økt farten, eller er det vedtatt at den har lagt seg ut akkurat i det klippet starter?

 

Det høres noe søkt ut, det er en bil umiddelbart bak bobilen i tilsynelatende samme fart. Om bobilen akkurat hart økt farten under forbikjøring så må også bilen bak fulgt opp med samme manøver for at scenariet ditt skal kunne være tilfelle.

 

Uansett valgte lastebilen å ikke avbryte forbikjøringen da det var klart han ikke kunne gjennomføre den trygt (Som kunne vært før den ble påbegynt), det gjør lastebilsjåføren skyldig i uansvarlig kjøring etter mitt syn. Andres feil er ingen unnskyldning for ens egne feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en hyggelig opplevelse med en parkeringsvakt i dag.

 

Somlet litt med å komme tilbake til bilen, ett par minutter etter at avgiften gikk ut. Så på avstand at parkeringsvakten tok bilde av bilen og skrev på pda'en.

 

Regnet med at skipet hadde seilt, men spurte allikevel om det var greit å slippe gebyr. Det gikk så fint. Han sa til og med at han hadde ventet noen minutter i tilfellet jeg kom, siden lappen nettopp gikk ut.

 

Hyggelig kar som skjønte hva jobben gikk ut på :-)

Lenke til kommentar

Hadde en hyggelig opplevelse med en parkeringsvakt i dag.

 

Somlet litt med å komme tilbake til bilen, ett par minutter etter at avgiften gikk ut. Så på avstand at parkeringsvakten tok bilde av bilen og skrev på pda'en.

 

Regnet med at skipet hadde seilt, men spurte allikevel om det var greit å slippe gebyr. Det gikk så fint. Han sa til og med at han hadde ventet noen minutter i tilfellet jeg kom, siden lappen nettopp gikk ut.

 

Hyggelig kar som skjønte hva jobben gikk ut på :-)

Fyrer opp grillen i påvente av de flyvende grisene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, da blir det bot. Det gleder meg spesielt hvis vedkommende nekter å ta den. Da sier jeg bare : " ok da kommer den i posten med ekstra gebyr :) "

 

Trodde du truet med vold når folk hakket ned på deg skjønner du. I så fall er vel parkeringsvakt et ugunstig yrke for deg. Siden dere stort sett blir nedvurdert uansett. Med unntak av de som forstår seg på folk selvfølgelig, ref det jeg skrev lenger opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en hyggelig opplevelse med en parkeringsvakt i dag.

 

Dette var sjelden kost fra det yrket, skulle nesten tipset avisen.

 

Der jeg bor har parkeringsvaktene dårligere rykte enn Advokater, Lisenskontrollører, bruktbilselgere og UP tilsammen :yucky: Nesten sånn at du ser det lyser opp i ansiktet på de, når de har/tar seg mulighet til skrive gebyr :dribble:

 

Har faktisk hørt rykte om at ene har bøtelagt utrykningskjøretøy i tjeneste opptil flere ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...