Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe har det ikke som fast jobb bare litt i helgene innimellom. Syns det er gøy hvor sure folk blir for så lite penger :p påstår de ikke har skarve 700 kr når de har bil?

 

Om du jobber 10% eller 100% er du uansett definert som parkeringsvakt.

Men yrket stemmer jo med bildet du har gitt av deg selv, til de fleste her inne :-)

 

Neida. Det er bra du har en deltidsjobb, og jeg skal ikke generalisere en hel yrkesgruppe.

Endret av OscarMike1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så er det en sykt krevende jobb. Må alltid være klar til å sloss med utlendinger som ringer venner og fettere så står det plutselig 15 folk der som skriker om å få denne boten slettet. Det er rasshøl i alle bransjer men jeg syns dere er litt for harde mot enkelte yrkesgrupper. Det er svært få som drømmer om å bli parkeringsvakt men man må nesten ha en jobb. Dessuten er det i 99% av tilfellene klare regelbrudd som fører til bøter, disse kunne lett vært unngått hvis man var våken når man parkerte.

Endret av TityBoi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treffer ofte på hyggelige parkeringsvakter jeg. De i Bergen er interessert i å holde veiene farbare for de som trenger det, ikke å ta flest mulig.

 

Min erfaring med parkeringsvaktene i Bergen er den samme.

Jeg var der borte en tur i april.. Under turen dit hadde jeg på et tidspunkt behov for å parkere, og offentlige parkeringsplasser kryr det ikke av akkurat..

Vi møtte på to hyggelige trafikkbetjenter som vi spurte om hvor vi burde sjekke.. De ga oss en god beskrivelse av hvor vi burde kjøre, og fremstod som usedvanlig serviceminded.

 

 

Har faktisk hørt rykte om at ene har bøtelagt utrykningskjøretøy i tjeneste opptil flere ganger.

 

Med mindre utrykningskjøretøyet var på utrykning er da det ryddig og greit.

Lenke til kommentar

 

 

Min erfaring med parkeringsvaktene i Bergen er den samme.

Jeg var der borte en tur i april.. Under turen dit hadde jeg på et tidspunkt behov for å parkere, og offentlige parkeringsplasser kryr det ikke av akkurat..

Vi møtte på to hyggelige trafikkbetjenter som vi spurte om hvor vi burde sjekke.. De ga oss en god beskrivelse av hvor vi burde kjøre, og fremstod som usedvanlig serviceminded.

 

 

 

 

Med mindre utrykningskjøretøyet var på utrykning er da det ryddig og greit.

 

Er det i utrykning vil jeg tro det er vanskelig å sette gebyret på ruta.

 

Står det parkert ulovlig, er det fortsatt i tjeneste. Boten blir uansett slettet.

Når politi/ambulanse/brann må parkere i tjeneste, er det ikke alltid tid til å se etter ledig plass. Det er ikke alle oppdrag hvor det må brukes blålys og sirener..

Lenke til kommentar

Er det i utrykning vil jeg tro det er vanskelig å sette gebyret på ruta.

 

Står det parkert ulovlig, er det fortsatt i tjeneste. Boten blir uansett slettet.

Når politi/ambulanse/brann må parkere i tjeneste, er det ikke alltid tid til å se etter ledig plass. Det er ikke alle oppdrag hvor det må brukes blålys og sirener..

 

Det er null problemer å sette gebyr på ruta til et kjøretøy i utrykning da også en stans på oppdragssted er å anse som en del av utrykningsoppdraget.

 

Bruk av blålys og sirener har jeg ikke brukt en kalori på å nevne, så jeg forstår ikke hvorfor du trekker det frem her.

Lenke til kommentar

 

 

Det er null problemer å sette gebyr på ruta til et kjøretøy i utrykning da også en stans på oppdragssted er å anse som en del av utrykningsoppdraget.

 

Bruk av blålys og sirener har jeg ikke brukt en kalori på å nevne, så jeg forstår ikke hvorfor du trekker det frem her.

 

Tok det frem siden noen tror at utrykningskjøretøy ikke er i tjeneste -og kan få gebyr- om det ikke er i utrykning.

 

Men joda, rent praktisk er det lett å sette noe på ruta, men står det et tjenestekjøretøy parkert på fortauet eller på vanlig plass uten kvittering, står det ikke der uten grunn. Man skal være bra r***høl for å sette gebyr på en ambulanse :-)

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar

De er vel ca. like forskjellige som folk flest. De dårlige erfaringene jeg har hatt har faktisk knyttet seg mer til hva jeg mener har vært dårlig skilting og uklare regler enn dårlige parkeringsvakter.

 

Et fint eksempel var da jeg i jobbsammenheng (er sykehusansatt) reiste til et annet sykehus for å delta på et møte. Skal parkere og det står på skiltet at besøkende må hente parkeringsbevis i skranken. Jeg har et parkeringsbevis som gjelder for hele helseforetaket jeg jobber i som har fungert for alle de andre sykehusene jeg har vært på, så jeg tenker at det må være det de mener og går derfor ikke innom skranken. Kommer ut halvannen time senere og har da fått bot. Går i skranken og spør hvorfor, og får da forklart at sykehuset har leid inn et privat firma til å ta seg av parkeringen der, og at de har bestemt seg for at parkeringskortene fra helseforetaket ikke gjelder på plassen "deres"!

 

Sjefen min ble rimelig hissig da jeg fortalte om hva som hadde skjedd, og jeg vet ikke annet om hva som skjedde etterpå annet enn at jeg slapp å betale :)

Lenke til kommentar

Sånt har jeg hørt historier om hele tida. Den drøyeste jeg har hørt var da en privat parkeringsvakt la lapp på ruta til en politibil med blålys. Makan.

 

Dette er en sann historie, jeg sto ved siden av en parkeringsvakt i skranken på politistasjonen for litt siden.

 

Vakten tar kontakt med politimannen og ber om "for det beste for alle" at alle sivilie politibiler bør markeres på lik linje med de uniformerte. Selv spaningsbilene. Både jeg og politimannen jeg snakket med, sluttet med det vi gjorde og fulgte med..

 

Hvorfor? Jo fordi han hadde opplevd at gebyrene han skrev ble slettet (eller lignende). Og det vr irriterende.

 

Politimannen svarte noe tørt at siden bøtene ble slettet, var ikke dette politiets problem.

 

Her snakker vi VM i å være lavpannet.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye at man får bot, men hvordan, mener jeg.

 

Parkeringavakter har hjemler, men er ofte umulig å diskutere skjønn med. At enkelte faktisk venter ved bilen de har ilagt gebyr til eieren kommer, er helt utrolig, men det skjer. Er en vakt i Asker som gjør nettopp det.

 

Han har løyet meg rett i ansiktet og en gang.

 

Heldigvis finnes det motpoler som er greie og ha med å gjøre, vil tro de har en bedre arbeidsdag enn førstnevnte.

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar

Fikk spørsmål på Facebook av en danske som lurte på om vi nordmenn har fobi for høyrefila, etterfulgt av dette bildet:

 

 

 

Stereotypisk nordmann på tur? Jeg er nesten flau over å måtte innrømme at jeg har en sterk følelse av nettopp det...

 

Ikke alle nordmenn som kjører 2 felts vei hver dag, derfor kan de rett og slett ikke reglene.

 

Vi er rett og slett analfabeter når det gjelder slike veier.

Lenke til kommentar

Ikke alle nordmenn som kjører 2 felts vei hver dag, derfor kan de rett og slett ikke reglene.

 

Vi er rett og slett analfabeter når det gjelder slike veier.

 

Alle nordmenn skal kunne dette for å få førerkortet.

Selv i Osloområdet der det er en del 4-feltsveier (det heter det når det er 2 felt i hver retning) og faktisk også 6-felts er dette et vanlig problem.

 

På 4-felts funker det stort sett halvveis greit, men når man kommer til 6-felts er det typisk at trafikken går vesentlig raskere i høyre enn venstre fordi folk flest ligger i midten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...