Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nei, høystatusmenn er ikke årsak til at du er mann 45+ og barnløs

Anbefalte innlegg

Skrevet
Neptun1 skrev (24 minutter siden):

"Frie valg og muligheter" grunnet tvang (stjel og del) har ødelagt naturlig seleksjon.

Dette gjør at mange kvinner velger "spennende" kriminelle og voldelige (type tatovert idiot med caps bak frem) fremfor den beskjedne men høyt utdannede og ansvarsfulle mannen med gode forsørger - og genetiske egenskaper. 
Det er ikke  "bad boys" som behandler kvinner nedlatende og utsetter dem for vold som er uten kvinner i livet sitt - og dette skyldes som nevnt at mange kvinner velger bort de beste forsørgere og fedre fordi de kan.
Slik var det i langt mindre grad når velferdsordningene ikke var så gode som nå dvs. før 80 tallet.

Syns du ble veldig stereotypisk her nå da. 

Sånn med tanke på at min høyt utdannede, beskjedne,  ansvarsfulle mann har tatovering og gjerne går med capsen bak fram 😅🤣 Men det er sikkert min bad influence på ham da, han hadde ikke tattis da jeg traff han, ikke jeg heller for den saks skyld, men jeg lokket han ut i tatoveringens verden, og nå går han for badboy å være ifølge deg. Nei fysj å fy, jeg burde skamme meg 😄

Før 80 tallet så var det en annen situasjon for kvinner, det vet du veldig godt. Likestillingsloven og abortloven kom ikke før i 1978. Frie valg og muligheter for kvinner har ikke ødelagt for andre enn menn som ikke takler at kvinner er likeverdige som dem selv, og ikke noe de skal ha kontroll over, og bestemme over. Nå må de faktisk ha en personlighet som er spiselig nok til at kvinner har lyst til å være med dem. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datingappene er fulle av overføldige kvinner.

1. Er ferdige med å få barn.
2. Ønsker ikke sex.

Nøyaktig de to faktorene en mann er ute etter. Det er ikke kompatibelt.

• Liker 2
Skrevet
MrL skrev (7 timer siden):

Henger ikke på grep når jenter sveiper bort 9/10 gutter før de hele tatt kjenner til deres personlighet og oppførsel. 

Som jeg sa til deg - når utvalget blir altfor stort, så finnes det ikke mulighet til å holde samtalen i gang med alle som har likt deg, for å finne ut deres personlighet. Og når samtalen fra hans side havner rett over på sex i løpet av de første 1 - 3 setninger, så sier det mye om hvordan personlighet disse har... (eller iallefall at lystene hans er større enn behovet for å bli bedre kjent med kvinnen). 

• Liker 3
Skrevet (endret)
17 minutes ago, BadCat said:

Datingappene er fulle av overføldige kvinner.

1. Er ferdige med å få barn.
2. Ønsker ikke sex.

Nøyaktig de to faktorene en mann er ute etter. Det er ikke kompatibelt.

Det finnes rikelig med menn som også er ferdige med eller ikke ønsker å få barn. Og de fleste kvinner er nok ikke interressert i menn som KUN er ute etter sex (er ikke kvinne selv så kan ikke si sikkert, men det er i alle fall mitt inntrykk)

Endret av Smule8o
  • Liker 2
Skrevet

Faktum er;

- 1,4

- Flere blir ekskludert

- Tilliten er brutt

- Flere og flere nekter å være back-up etter å ha utforsket mulighetene man har

Min spådom;

- På sikt vil det man har kjempet for de siste 50 - åra her på berget, endres og reverseres som følge av 1,4.

---

Alt fordi man ikke klarte å ta et veloverveid valg i valg av partner eller prioriterte sitt familieliv foran karriere i sin beste alder, når man først har fått muligheten. 

Selv om høystatusmenn i tilfeller utnytter seg av sine muligheter, og opptrer uten skam, så er de allikevel ikke hovedårsaken til at man er der man er nå. De har bare nå fått sosial-aksept av de med datingmakten til å oppføre seg slik, som om det er respektabelt ovenfor de med datingmakten.

• Liker 2
Skrevet
leticia skrev (19 timer siden):

... eller så er det åpenbart at det finnes flere lavstatusmenn enn høystatusmenn, og dermed så er det naturlig at flere av lavstatusmennene blir værende barnløse. 

Dette er også feil. Undersøkelsen viser til andeler, ikke antall. 

Jeg kan ikke skjønne at dette skal være kontroversielt. Jeg hadde vært langt mindre attraktiv som partner for min samboer om jeg drev dank på trygd. Det er helt naturlig at kvinner setter krav hvis de har muligheten til det. 

• Liker 4
Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Kanskje det blir sånn fordi kvinner ikke i like stor grad sutrer over at de blir det. 

Det er sant at vi har et overskudd av menn ja, det er ikke nok kvinner til alle. Men det er kanskje mer oppmerksomhet nå rundt enslige, da spesielt menn. 

Det er ikke så rart det blir mest oppmerksomhet på menn når det er mange flere barnløse menn enn kvinner.

Barnløshet er ikke noe nytt, og helt ærlig, for de av oss som ikke ser på kvinner som fødemaskiner, som skal sette liv og helse på spill for at menn eller samfunnet skal få nok barn, så er det en fin ting at man får bestemme selv når man skal være gravid, og med hvilken mann man skal få barna med. 

Det er ikke helt nytt, men når det øker siden 2000 så er det jo interessant å prøve å forstå hvorfor. Kvinner valgte helt fritt i år 2000 også.

Og hvem står bak de undersøkelsene? De som eier appene selv i stor grad vel? 

Både og. Det er en basert på data fra OKCupid som blir referert hele tiden, ja. De tjener ikke på å fortelle at appen ikke fungerer for menn, så jeg stoler på det. 

Det er mange forskere som tester ting også:

https://www.nettavisen.no/til-mastergraden-skiller-oss-ad/f/5-95-1473535

Jeg har sikkert sveipa bort mange flotte menn, både på personlighet og utseende. Men det blir gjerne sånn når utvalget blir altfor stort. Det er vel uansett ikke mange som kommer så langt at de får barn med noen pga datingapper. Men likevel er det altså kvinner man gir skylda. Ikke appene, og ikke mennene  som trykker liker på nesten hvem som helst. 

Jeg ser på selve appene som problemet. De er ikke helt gode verken for kvinner eller menn. 

Jeg tror appen er problemet. Kanskje også dynamikken i sjekking generelt. Når menn ikke får noen respons vil de få litt panikk og prøve seg ukritisk på veldig mange. Når kvinner opplever at mange prøver seg må de selvfølgelig avvise 95%. Hva skulle de ellers gjort?

Når det kommer til stykke blir det ikke enklere for en kvinne å finne en bra mann blant alle de som prøver seg uten å å være veldig interessert i henne spesielt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som heter naturlig seleksjon. Det betyr at visse gener ikke blir reprodusert, og følgelig at de dør ut. Dette er en kontinuerlig pågående prosess. At noen finner dette problematisk viser bare at de er utakt med virkelighetens natur.

Skrevet (endret)
Satan666 skrev (7 minutter siden):

Det er noe som heter naturlig seleksjon. Det betyr at visse gener ikke blir reprodusert, og følgelig at de dør ut. Dette er en kontinuerlig pågående prosess. At noen finner dette problematisk viser bare at de er utakt med virkelighetens natur.

Dessverre fungerer denne teorien påfallende dårlig på mennesker, siden det er de med lavest status - og følgelig dårligst gener - som formerer seg oftest. 

Darwin vrir seg i graven. 

Endret av HeHauken
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
HeHauken skrev (1 minutt siden):

Dessverre fungerer denne teorien påfallende dårlig på mennesker, siden det er de med lavest status - og følgelig dårligst gener - som formerer seg oftest. 

Darwin vrir seg i graven. 

Mennesker er ikke unntatt naturlig seleksjon, så hva er det du mener fungerer dårlig på mennesker?

Skrevet
Satan666 skrev (15 minutter siden):

Mennesker er ikke unntatt naturlig seleksjon, så hva er det du mener fungerer dårlig på mennesker?

Vi har endret oss såpass mye de siste 50+ årene med prevensjon og teknologiske virkemidler at vi har ødelagt systemet.

Ergo blir samfunnet dummere og sykere på sikt.

Vi er på full veg dit nå.

Tidligere fikk gjerne folk barn tidlig, mens de studerte. Nå (og i en god del år) er det "lavstatusmenn" som får barn, ref undersøkelsen (vet ikke om innvandring er med i bildet her).

Så har du de 5,5 prosentene som får barn via kunstig befruktning. Det er ikke videre evolusjonslære der heller. 

• Liker 2
Skrevet
HeHauken skrev (3 minutter siden):

Vi har endret oss såpass mye de siste 50+ årene med prevensjon og teknologiske virkemidler at vi har ødelagt systemet.

Ergo blir samfunnet dummere og sykere på sikt.

Vi er på full veg dit nå.

Tidligere fikk gjerne folk barn tidlig, mens de studerte. Nå (og i en god del år) er det "lavstatusmenn" som får barn, ref undersøkelsen (vet ikke om innvandring er med i bildet her).

Så har du de 5,5 prosentene som får barn via kunstig befruktning. Det er ikke videre evolusjonslære der heller. 

Undersøkelsen viser ikke at lavstatusmenn får flest barn, men at menn med lav inntekt oftere har barn med flere partnere enn menn med høy inntekt. 

Trendene i verden, og spesielt i Vesten, de siste tiårene er at de med lavest inntekt får færre barn enn de med høyere inntekt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (31 minutter siden):

Undersøkelsen viser ikke at lavstatusmenn får flest barn, men at menn med lav inntekt oftere har barn med flere partnere enn menn med høy inntekt. 

Trendene i verden, og spesielt i Vesten, de siste tiårene er at de med lavest inntekt får færre barn enn de med høyere inntekt. 

Ah, beklager. My bad, da misforstod jeg. Men flott om evolusjonen snur trenden, der de som absolutt ikke burde hatt unger får dem. 

Endret av HeHauken
  • Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Satan666 said:

Det er et fantastisk retorisk grep å ikke ville ta i debatten.
Du er her:

Spoiler

standard_Pyramide_Norge_2022.png

Og debatten handler egentlig om trenden til de 7 siste trinnene(8 siste i 2026), hvor man er villig til å prøve både dating eller boligmarkedet eller den seksuelle frigjøringen som triggermekanisme. Du tjener ingenting med å ikke ville ta i det.

Skrevet
Philber Desanex skrev (5 timer siden):
leticia skrev (7 timer siden):

Det er ikke helt nytt, men når det øker siden 2000 så er det jo interessant å prøve å forstå hvorfor. Kvinner valgte helt fritt i år 2000 også.

Men hvis det økte fra år 2000, kan man vel vanskelig skylde på f.eks apper, når de ikke kom før i 2012 (tinder). Kanskje vi må se på andre årsaker. Det er ikke så enkelt som at det kun er fordi kvinner har krav (eller i øynene til de som ikke finner seg partner, er for kravstore). 

Poenget, man finner ikke en enkel årsak til hvorfor vi har flere barnløse menn enn kvinner. Det er flere teorier / årsaksforklaringer, samt en myte som nå er avkreftet. 

Jeg har vært på familieresorter på så mange ferier til å kunne si at, nei, kvinner har faktisk ikke så veldig høye krav. De må bare finne en som er passelig for en selv. Som også menn må. 

Jeg tror appen er problemet. Kanskje også dynamikken i sjekking generelt. Når menn ikke får noen respons vil de få litt panikk og prøve seg ukritisk på veldig mange. Når kvinner opplever at mange prøver seg må de selvfølgelig avvise 95%. Hva skulle de ellers gjort?

Når det kommer til stykke blir det ikke enklere for en kvinne å finne en bra mann blant alle de som prøver seg uten å å være veldig interessert i henne spesielt. 

Det høres ut som vi er enige angående appene. 

Det er ikke så rart det blir mest oppmerksomhet på menn når det er mange flere barnløse menn enn kvinner.

Det er generelt flere menn enn kvinner, og noe av statistikken slår nok feil ut når man tar med arbeidsinnvandrere, som kanskje ikke har barn i Norge, men som sannsynligvis har det i hjemlandet sitt. 

• Liker 1
Skrevet
VifteKopp skrev (1 time siden):

Interessant trend. Det virker som om økonomi blir utslagsgivende for manges barneønsker. 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (På 5.7.2026 den 9.40):

Og nå er det endelig bekreftet via seriøs forskning. 

Myten om at kvinner sikter seg mot, og "resirkulerer" høystatusmenn (som man tror får flere barnekull) er herved avkreftet. 

Det viser seg at det faktisk er lavstatusmenn som får flest barnekull, ikke de med høystatus. 

https://www.forskning.no/barnlos-demografi-familie/barnloshet-ny-studie-knuser-myter-om-gjenbruk-av-menn-med-hoy-status/2687890

Kanskje på tide at barnløse menn finner noe annet å legge skylda på en (kravstore) kvinner for deres egen barnløshet. 

Jeg tenker det er åpenbart at det er realistisk for oppegående menn med lavstatusjobber å få seg kvinne. Det er omtrent like mange menn som kvinner, de fleste kvinner er opptatt av å få seg familie og polygami er ikke utbredt. Det betyr at hvis stor andel menn ikke kan få seg kvinner kun fordi de har en lavstatusjobb så vil det bety at en stor andel kvinner må leve single og uten barn. Man kunne i teorien sett for seg at kvinner "resirkulerer" menn, men det er begrenset hvor mange man kan gjøre dette med og artikkelen sier at det er flere kvinner enn menn som blir "resirkulert", noe som var interessant.

Selvfølgelig har status noe å si for om man får seg dame og hva slags dame man får, men det er begrenset hvor kresne alle damer kan være. 

Utfordringen for mange menn er at kvinner kan være mye kresnere på datingapper, hvor kvinner i større grad kan "skumme fløten".

• Liker 1
Skrevet
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Jeg kan ikke skjønne at dette skal være kontroversielt. Jeg hadde vært langt mindre attraktiv som partner for min samboer om jeg drev dank på trygd. Det er helt naturlig at kvinner setter krav hvis de har muligheten til det. 

Og hun hadde sannsynligvis vært mindre attraktiv for deg om hun hadde gått på trygd. Jeg ser ikke på dette som kontroversielt. Det jeg ser på som problematisk er de menn som legger all skyld over på kvinner for at man selv er singel. Man kan ikke tvinge noen til å like en, man må være likandes, og så må man jo treffe noen som liker en tilbake. 

Man trenger egentlig ikke ha noen krav verken den ene eller andre veien. Man finner bare sammen med en person man blir forelsket i. At det kan være frustrerende for folk som ikke greier å finne noen man klaffer sammen med er forståelig. Det er hva noen gjør med denne frustrasjonen jeg ikke har sansen for. 

• Liker 3
Skrevet
Rawls skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker det er åpenbart at det er realistisk for oppegående menn med lavstatusjobber å få seg kvinne. Det er omtrent like mange menn som kvinner, de fleste kvinner er opptatt av å få seg familie og polygami er ikke utbredt. Det betyr at hvis stor andel menn ikke kan få seg kvinner kun fordi de har en lavstatusjobb så vil det bety at en stor andel kvinner må leve single og uten barn. Man kunne i teorien sett for seg at kvinner "resirkulerer" menn, men det er begrenset hvor mange man kan gjøre dette med og artikkelen sier at det er flere kvinner enn menn som blir "resirkulert", noe som var interessant.

Selvfølgelig har status noe å si for om man får seg dame og hva slags dame man får, men det er begrenset hvor kresne alle damer kan være. 

Utfordringen for mange menn er at kvinner kan være mye kresnere på datingapper, hvor kvinner i større grad kan "skumme fløten".

Jeg er enig med deg.

Men når det gjelder apper (som egentlig ikke var ment å være tema i denne tråden, men jeg ser jo at det går litt den veien også her), så er de nok like utfordrende for kvinner, bare på en annen måte, fordi tilbudet blir altfor stort. Det blir vanskelig å velge ut hvem som vil være en bra match. 

• Liker 1
Skrevet
del_diablo skrev (1 time siden):

Det er et fantastisk retorisk grep å ikke ville ta i debatten.
Du er her:

Vis skjult innhold

standard_Pyramide_Norge_2022.png

Og debatten handler egentlig om trenden til de 7 siste trinnene(8 siste i 2026), hvor man er villig til å prøve både dating eller boligmarkedet eller den seksuelle frigjøringen som triggermekanisme. Du tjener ingenting med å ikke ville ta i det.

Jeg deler ikke din forståelse av reproduksjon. Reproduksjon er meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...