Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

https://www.moss-avis.no/nyheter/e6/ulykke/flere-biler-i-ulykke-pa-e6-ved-flyplassen-veien-stengt/s/5-67-725986

 

Presse seg frem MELLOM to biler på motorveien? Hvor idiot går det an å bli? Burde vært skutt levende

 

Sitat fra artikkelen; "Politiet mistenker at føreren som forårsaket ulykken skal ha kjørt i påvirket tilstand."

 

Det er vel omtrent alt vi trenger å vite... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på vei hjem fra hytta.

 

Lå en pickup i 60km/t i 80-sona. Faktisk helt krise, jeg kan ikke huske sist jeg lå bak noen som kjørte så sakte så lenge. Var flere km.

Gjerne ned i 50 i oppoverbakker.

 

Så kommer det en lang flate på sånn 1,5km. Den heller svakt oppover. Det går ikke an å se over bakketoppen. Men med tanke på at bakken er lang, han kjører i 60km/t, jeg kjører elbil og kommer kjapt opp i fart så tenkte jeg det gikk fint.

 

Legger meg ut, gasser på. Da legger jeg merke til at pickupen gir gass når jeg er på siden av han. Jeg ligger i over 100km/t i timen. Det er fortsatt stykke igjen av bakken. Legger meg på fløyten i sånn 20 sekunder, og kommer meg forbi han eller hun.

 

Han har kjørt i 60km/t og ned i 55km/t i flere kilometer. Så gir han gass, opp i 100km/t når jeg er på siden hans. For en jævla idiot. Skulle ikke hatt lappen. Jeg blir så irritert.

Kjent fenomen og en av de grunnene til å kjøpe bil med stor motor. Jeg hadde dashcam video som viste at dieselbilen foran begynte å lage svartrøyk pga. Pådrag når jeg skulle kjøre forbi.

 

Opplevde det også noen ganger i 18-20-årene. Da kjørte jeg en kjedelig bil med største motor. Bestandig like morsomt å gire ned å vite at man kommer forbi også gi de egen medisin ettetpå.

Endret av Wisd0m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjent fenomen og en av de grunnene til å kjøpe bil med stor motor. Jeg hadde dashcam video som viste at dieselbilen foran begynte å lage svartrøyk pga. Pådrag når jeg skulle kjøre forbi.

 

Opplevde det også noen ganger i 18-20-årene. Da kjørte jeg en kjedelig bil med største motor. Bestandig like morsomt å gire ned å vite at man kommer forbi også gi de egen medisin ettetpå.

Det er spesielt mange Teslaer som gjør slikt når man presser i venstrefelt på E18 når de ikke legger seg inn til høyre. Da er det alltid like gøy å ha en V10 motor under pedalen og ta igjen de fleste Teslaer når dem mister effekten når man kommer et stykke over fartsgrensa.

Lenke til kommentar

Senest for noen dager siden tok jeg igjen en eldre herremann på E18 ut av Oslo. I 80-sonen ut forbi Vækerø lå han i hellige 45-50km/t og kjørte i sikksakk i eget felt. 

 

Jeg hadde også helt glemt hvor ubrukelige Bodøværinger er til å kjøre i rundkjøringer og på veier med mer enn ett felt til disposisjon. Hele veien fra Stormyra til Mørkved lå jeg bak en el-bil i 55-60km/t i venstre felt som nekta å bytte felt til tross for et par blink ledig høyre felt. 

Lenke til kommentar

Skikkelig tøft å «presse» og blinke med lysene. Slipper alltid litt opp på gassen jeg om jeg får rævsleikere bak. Livsfarlig å kjøre sånn. Tell til ti. Eller hundre..

Nå sa jeg vel aldri hva jeg mente med presse eller blinke med lysene. Det kan tolkes som å ligge bak 1cm og blinke fibrilsk, eller legge seg litt mer til venstre i forsvarlig avstand og gi et lite blink slik at man er synlig i venstrespeilet. Men du er vel en av de som ligger i venstrefelt så lenge du vil?

Lenke til kommentar

Bare å passere i høyre felt, lovlig så lenge du ikke går fra venstre, til høyre og tilbake til venstre

Sist jeg gjorde dette mistet jeg førerkort i 3 måneder. Fikk det dog tilbake etter noen uker med masing og forklaring.

 

2 lastebiler med flere kilometer mellom, alle holder deg i venstre felt, der det går litt under fartsgrensen. Jeg kommer fra Nederland og vi legger oss inn i høyere felt mellom hver bil, om det så bare er noen få sekunder til jeg må bytte felt igjen. Vanker dyre bøter i Nederland on man ikke gjør slikt. Så dette gjør jeg, og jeg kjører like over grensa, som tilfeldigvis gir meg høyere fart i høyre felt enn venstre. Så når jeg har passert 10 biler blinker jeg ut igjen for skal forbi lastebilen...

Lenke til kommentar

Høres ut som at Darkbill har gjort en ulovlig forbikjøring

å passere til høyre, uten å kjøre over fartsgrensen og ikke skifte tilbake til forrige fil igjen er lovlig

Jeg skiftet ikke fil umiddelbart. Lå i høyre felt nesten et helt minutt. Hvor går grensen mon tro..? 1 bil? 1 sekund? Jeg gjorde noe jeg ble lært var riktig, alltid kjøre i høyre felt når det er tomt. Skal jeg bremse ned og holde lavere fart enn venstre felt ettersom de alle kjører under fartsgrensen?

 

Var ikke slik at jeg giret ned og smekke meg inn og ut akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...