Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har kjørt i 60km/t og ned i 55km/t i flere kilometer. Så gir han gass, opp i 100km/t når jeg er på siden hans. For en jævla idiot. Skulle ikke hatt lappen. Jeg blir så irritert.

 

Det jeg virkelig ikke forstår med sånne folk er at man skulle tro det var null overlapp mellom "de som kjører 20 km/h under fartsgrensa" og "de som er villige til å bli drapsmenn i trafikken fordi de blir forbikjørt". Det finnes tydeligvis et subset mennesker som godt kan kjøre langt under grensa til vanlig og likevel blir så provosert at de kjører veldig fort og uforsvarlig dersom de mener det er begått urett mot de. 

 

Jeg tviler ikke på historien din, har vært borti lignende ting selv. Jeg bare synes det er merkelig. Hvem ER egentlig disse menneskene?

Endret av Vegard#
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det lå en dust bak meg i går på vei ut av Oslo. Sliten, skitten 20 år gammel Opel kombi med en like sliten fyr bak rattet som sikkert kjenner mer til NAV-systemet enn innsats i livet. Stygg dame ved siden av seg, sikkert klient hun også.

Kø ut, kommer til rundkjøring, og da gjør jeg som man bør: lager en luke slik at de som krysser min retning kan kjøre mellom meg og bilen foran meg som er inni rundkjøringen. Det skulle faen ikke han bak meg ha noe av så dusten tuter og gestikulerer "kjør da mann" og limte seg inn i ræva mi og liksom later som om han skal kjøre inn i meg. Mannen så helt frustrert ut, idioten. Like før jeg gikk ut av bilen og lappa til fyren for han tok helt av.

Når vi da kommer ut på E6 kjører han like godt et par hundre meter i kollektivfeltet før han brekker seg inn foran en semi som må bråbremse. Snakk om jævla taper.

Endret av H.A.M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom hjem fra Østlandet på mandag etter 5 dager der borte.

Kjørte på E6 sammen med kompis.

 

Herregud for en fryd i forhold til Bergen.

Folk der borte kan jo faktisk kjøre. Kommer noen i venstrefeltet som vil forbi, flytter folk seg. Og ikke minst er folk flinke med å holde fartsgrensen.

 

Så kommer man tilbake til Bergen ... stusselig. Klarer ikke å holde fartsgrensen i 80 engang eller legge seg inn når noen vil forbi.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk brukt bremsene skikkelig på Mandag og en grunn til at jeg alltid er klar til å ha begge hendene på rattet, altså aldri fikling med duppeditter mens jeg kjører

Kom en trailer i mot, midt i veien og der vi ville ha møttes så var det rekkverk

Klarte å bremse ned fra 80 til 40 på sekunder og plassert meg langt ut, før rekkverket

 

Når jeg kjørte tilbake i dag så la jeg merke til at veien var dårlig laget da det akkurat der er en sving før rekkverket starter og hvor rekkverket stikker litt ut på starten, så når en kommer litt fort så blir det rett fram og midt i veien i stedet for å følge rekkverket

Lenke til kommentar

Er det trafikantene man skal klage på her? For små rundkjøringer, det er satans verk. Kjør som ei rundkjøring, blink som et kryss. Og i tillegg så er folk helt komplett blinde, og ser ikke skiltet for rundkjøring. Enten det, eller så er de bare jævlig dumme. Faen ass, har vært ei sånn her i 10 ÅR, og lokale klarer ikke kjøre riktig enda. Hvordan skal turister forstå det her? Og vi har MANGE turister i Lofoten, la det være klart. Søppelkonsept med små rundkjøringer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på vei hjem fra hytta.

 

Lå en pickup i 60km/t i 80-sona. Faktisk helt krise, jeg kan ikke huske sist jeg lå bak noen som kjørte så sakte så lenge. Var flere km.

Gjerne ned i 50 i oppoverbakker.

 

Så kommer det en lang flate på sånn 1,5km. Den heller svakt oppover. Det går ikke an å se over bakketoppen. Men med tanke på at bakken er lang, han kjører i 60km/t, jeg kjører elbil og kommer kjapt opp i fart så tenkte jeg det gikk fint.

 

Legger meg ut, gasser på. Da legger jeg merke til at pickupen gir gass når jeg er på siden av han. Jeg ligger i over 100km/t i timen. Det er fortsatt stykke igjen av bakken. Legger meg på fløyten i sånn 20 sekunder, og kommer meg forbi han eller hun.

 

Han har kjørt i 60km/t og ned i 55km/t i flere kilometer. Så gir han gass, opp i 100km/t når jeg er på siden hans. For en jævla idiot. Skulle ikke hatt lappen. Jeg blir så irritert.

Hvorfor florerer dette forumet av folk som klager på bilister som kjører for sakte? Hvorfor er det sosialt akseptabelt å bryte trafikkloven så lenge det ikke irriterer noen direkte? Det tyder på overflod av individer som selv bryter loven daglig og kollektivt velger å godta det og unngår å snakke om det. Bare se på måten du skriver.. som om du ikke har gjort noe galt, fordi du tror alle rundt deg gjør det samme.

 

Her forklarer du en sak som jeg selv ser at er meget irriterende å møte på. Men når alt kommer til alt så var denne bilisten "bare" irriterende, mens DU er den som bryter loven når du kjører i 100 i en 80 sone. Du kan kalle meg viktigper så mye du vil, jeg skjønner bare ikke hvorfor det fremstilles som om de som kjører sakte er verstingene i trafikken når det florerer av idioter som kjører over fartsgrensen hver eneste gang de setter seg bak rattet... Her skulle du hatt bot. Resten er bare irritasjon fra din side

 

Med tanke på den generelt dårlige holdningen bilister generelt i Norge har, forventer jeg barnslige og usaklige tilbakemeldinger.

Endret av Mashux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

• 50km/t i 80-sona - UP gir bot/fratar førerkort

• Gir gass når noen skal forbi

"Bare irriterende. Idiot. Irritasjon fra din side. Her skulle du fått bot."

Er du full? Legg deg.

Er det vits å svare deg, eller skal du bare spy ut usakligheter?

 

Greit, at han gassa opp var idiotisk av han. Jeg glemte at du skrev det. Selvfølgelig skal det straffes!

Men holdningen til hvilken side av fartsgrensen som er greit å ligge på er helt på tryne her til lands.. i en 80sone er 80 hva du MAKS kan ligge i, ikke MINIMUM som mange mener.. det er helt innenfor å ligge i 70-75 om det er ønskelig selv om det irriterer noen som tror de har dårlig tid eller tror de har kjøpt seg kraftig bil for å kjøre fort på veien.

 

For lav fart: irriterende, skaper dårlig flyt, kan skape mindre farlige situasjoner ved enkelte tilfeller. -> den generelle norske holdningen: lynsj dem, ta fra dem lappen etc.

 

For høy fart: kan skape mer flyt kontra lav fart, kan skape potensielt dødlige situasjoner, bryter loven. -> den generelle norske holdningen: ingen snakker om det fordi alle gjør det. Og hvis noen snakker om det så sier de "

Er du full? Legg deg.

Endret av Mashux
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle som blir oppgitt av 60kmt sjåfører i 80-soner som ligger i 100. Mange ønsker bare å kunne ligge i 80-82 pga. gode kjøreforhold. 

Samtidig som vi er klar over at de som ligger i så lav fart kanskje skulle latt bilen stå og kan være påvirket av medisiner, ha for dårlig syn, ikke har sovet tilstrekkelig siste døgnet eller andre ting som gjør de utrygge og dermed senker farten for mye.

 

Nå har du også noen av disse individene som gjør det med vilje for å irritere eller leke "her skal vi kjøre sakte og pent ja - tenk - for jeg fikk en saftig bot forrige uke!". De er som regel de samme som gir full gass når du skal forsøke en forbikjøring og de finnes i alle aldre.

De fleste jeg har passert i denne kategorien er likevel forholdsvis unge menn med caps eller håndverkere som gjør sekretærjobben på mobilen mens de kjører. Men har også sett disse som nok har helsemessige årsaker til at de er utrygge på veien.

 

Å være sjåfør er jo ingen menneskerett.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører som vanlig ganske stor bil. Måtte i dag parkere et sted i sentrum, hvor det er enveiskjørt og derfor lov å parkere på ene siden av veien. Heldigvis var ikke alle plassene tatt, slik at jeg kunne plassere min bil slik at vanlige biler kunne kjøre forbi. Jeg er greit fornøyd. Jeg lager ofte kø på dette stedet da jeg blir stående fem til ti minutters, og jeg misliker sterkt å skape trøbbel for andre bilister.

 

Tror dere ikke det kommer en annen idiot i lastebil, stopper midt i veibanen bak meg og sperrer alle andre bak seg?! Hadde han fint parkert langs fortauskanten hadde det vært null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...