Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som det starter å bli mørkt tidlig er det fryktelig irriterende å møte på traktorer med ALT av lys på, blender noe forferdelig på disse trange vegene. Like ille er trailersjåførene som møter kompisen sin og blinker med 20 tusenmetringer.... 

Skru på fjernlysene selv

 

"Fight Fire with Fire"

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Det er jo nesten like ille nord i Norge, men nå er vi uansett på vei inn i den kalde fine tida, det begynner omsider å bli mørkt ute om natta.

Det er like ille fint nord i Norge, bare at sesongene, både for midnattssol og mørketid, er kortere.

Mørketida på Svalbard er riktignok mørkere (for ikke å si helt kullmørk...) enn på fastlandet.

 

Så flytt tilbake til Norge..

  :rofl: :rofl: :rofl:

Merkelig det der, jeg trodde jeg bodde i Norge selv, og for den del også at Svalbard var en del av landet (jada, med litt spesiell status, jeg vet det)...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Var ikke så mange fornøyde folk da. Var en som sparket til en bil i kortesja, og politimannen ble da sint på bilen og lagde masse bråk.

 

Selv var det ei som prøvde dra opp døra mi, så hun gikk inn i bilen bak meg, tenkte ikke over det, plutselig løper hun til min og drar i døra som selvfølgelig låser seg selv, banker på ruta, ruller ned vinduet og hun kalte meg en dritt unge som tuter osvosv (jeg rørte faktisk aldri hornet i kortesja) og at vi ikke var velkomne i denne byen og alt det.

Lenke til kommentar

Travelt på bensinstasjonen nå, venter på plass, og bilen foran meg med henger parkerer ved pumpa og går rett inn. Bensin lokket på feil side til og med. Står ute når han kommer og sier veldig høflig og smått irritert 'unnskyld... Men det er litt dumt å parkere ved pumpa hvis du ikke skal fylle synes du ikke..?'

 

Han ble egentlig bare satt ut og mumla 'eh uh ja uh Det var dumt jeg hadde henger' og dro egentlig ganske kjapt i skam

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rart det der at når jeg kjører lastebil så skal alle forbi..

I dag ble jeg forbikjørt 2 ganger, den første gjorde det lovlig i venstre felt, men han skulle ikke kjøre fort så jeg lå rett bak han

Den andre kjørte forbi til høyre, i avkjøringsrampen, og lå like foran meg, helt til han svingte av veien litt lengre fram, og det var trafikk foran meg så han kom ikke langt, kun en lastebillengde fram..

Lenke til kommentar

Rart det der at når jeg kjører lastebil så skal alle forbi..

I dag ble jeg forbikjørt 2 ganger, den første gjorde det lovlig i venstre felt, men han skulle ikke kjøre fort så jeg lå rett bak han

Den andre kjørte forbi til høyre, i avkjøringsrampen, og lå like foran meg, helt til han svingte av veien litt lengre fram, og det var trafikk foran meg så han kom ikke langt, kun en lastebillengde fram..

Ja. Det er kjempemorsomt.

 

Man har spesielt disse som skal forbi deg mens du akselererer, men som så legger seg i 70 foran deg i 80-sonen.

Lenke til kommentar

Pluss artikkel i Adressa om en dame som fikk motorstopp og ingen stoppet for å hjelpe

Så vidt jeg vet har vi kun plikt til å stoppe ved ulykker/kollisjoner

 

Har ikke lest artikkelen, men jeg regner med at hun ringte "NAF"....

Jeg har god peiling på førstehjelp, men lite med bil, annet enn at jeg vet hvor det meste er på min egen bil og kan gjøre eget vedlikehold

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Man plikter kun å stoppe hvis man er førstemann ved en ulykke. Men det er det jo også folk som ikke gjør. Om ikke annet fordi man kan være et vitne til hva som skjedde. Noen tør ikke stoppe av frykt for hva som har skjedd og det må man nesten respektere. Det hjelper jo lite med en person som ikke er til hjelp.

 

Om folk har motorstopp eller andre tekniske feil på bilen har man ingen plikt til å stoppe og man blir i noen perioder og områder advart om å gjøre det.

 

Men så bør man jo vurdere det litt om man ser en person med et barn som har fått motorstopp på en RV/FV midt i skogen i en snøstorm. 

I noen tilfeller kan også biler stå farlig plassert pga teknisk feil og da kan din bil plasseres med nødblinkere på i en oversiktlig seksjon av veien for å advare de som kommer. Utover ulykker må man vurdere situasjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...