Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, alle. Det er opprettet en gruppe på Facebook ved navn "Trafikalsk klagemur", etter inspirasjon fra denne tråden. 

 

I gruppa kan man poste alt mellom himmel og jord som gjelder trafikk, også bilder og videoer. Formålet er å inspirere til bedre opptreden i trafikken.

 

Velkommen til å bli med i gruppa!

 

(Se regelverk)

 

Ikke mye trøkk der enda? :) 

 

Gruppa er ikke søkbar forresten, det kan kanskje være lurt å ordne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det bare er én forklaring på all den rare og sløve kjøringen. At kvaliteten på sjåførlærere har sunket drastisk og at man har mistet oversikten på kvaliteten jevnt over.

 

Med mindre det er middelaldrende og eldre mennesker som ikke lenger klarer å kjøre bil ordentlig. Hvis sistnevnte bør man begynne med 5-års tester.

Egentlig skremmende at folk har blitt så utrolig sløve i trafikken. Hvis man skal ta det som et signal på utviklingen til samfunnet som helhet ville jeg begynt å se litt på det.

 

Vi kan alle glemme noe eller bli distrahert et lite øyeblikk, men trafikken i dag virker mye mer symptomatisk.

 

 

EDIT:

Når det er sagt burde man ta en overhaling av regelverket ift. hva man får lov å betjene utenom ratt, pedaler, lyst/signaler etc mens  man kjører bilen. Dette regelverket virker å bære preg av å være laget kort tid etter man gikk fra NMT til GSM telefoner.

 

Vi har nå svære touchskjermer midt i konsollen under frontruta i bilene, med varierende kvalitet på touch og solblending, som jeg absolutt synes fjerner omtrent like mye oppmerksomhet fra trafikken. Hver gang man driver å roter med å finne ting og treffe riktig på touchen så fjerner man blikket og oppmerksomheten fra trafikken.

 

Jeg forsøker å kun holde meg til fjernkontroll via rattet, men noen ting er jeg fortsatt nødt til å gjøre ved å trykke på den forbaska teite touch-skjermen godt under frontruta.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Folk som kjører i 30 km/t MIDT I VEIEN i 50-sone. La meg ihvertfall få passere (ja, det ligger en bil foran på bildet, men den svinga av lenger bort uten at det hadde noen betydning for bilen foran meg)

 

Møtte på en i dag, kjørte 20 km/t under fartsgrensen og kjørte midt i veien når det var mulig å kjøre forbi.  :realmad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...