Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
gurka skrev (2 minutter siden):

Nå flytter det nok flere ut av landet. Jobbskaperne er en skam og noe vi ikke vil ha her /s

Ja det blir vell en 10-20 arvinger til… det blir helt fælt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morromann skrev (Akkurat nå):

Det er godt mulig for det var en del som var det i alle de foregående 4 årene. Men det var mange som klaget sin nød og sverget at de "aldri skulle stemme AP igjen". Men så kom Jens og alt var glemt. I løpet av neste år vil vi høre det igjen. Det er det eneste jeg er 100% sikker på når "honeymoon"-fasen er over. Og det kommer snart.

Hovedproblemet sist var regjeringssamarbeidet med det håpløse Senterpartiet. Nå har de heldigvis nesten fått utradert stortingsgruppen sin. 

• Liker 1
Skrevet
23:4 skrev (Akkurat nå):

Da er det 4 nye år med dette her greiene vi har hatt. Der "vanlige folk"er blitt robbet. Helt greit, så får man bare skakkjøre det enda mer i 4 år til. Når folk har fått det dårlig nok vil dette her rakne ! Det er i ferd med å rakne allerede, for alle snakker om Rødgrønt flertall ! Hva flertall er dette egentlig. Rødt og SV som AP aldri kommer til å finne noen gode kompromisser med. Så vi får se hvordan en regjering kommer til å se ut. Kan fort ende med en mindretallsregjering som kjører slalom i stortinget i 4 år. Og det kommer aldri til å gå bra over tid.

Man får det man stemmer på. Jeg har ihvertfall ikke stemt på AP. Jeg respekterer folks valg men forventer at folk står inne for valget sitt og ikke sutrer og bærer seg på Facebook og andre steder de neste 4 årene fordi de ikke gadd å følge med. De får ihvertfall ingen sympati fra meg.

• Liker 7
Skrevet
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Deres velgere er i hovedsak blant 700 000 utenfor arbeidslivet, 1 million offentlige ansatte (34%) og så må vi huske på at store foretak med statlig aksjemajoritet (feilaktig) telles som privat sektor. Dvs. ca halvparten i arbeidsfør alder jobber i privat sektor.
Ikke bærekraftig!

Så har vi svært store grupper som migranter fra 3. verden og kvinner som i veldig stor grad stemmer på venstresiden.
Disse gruppene blir ikke borte så lenge ingen tør utfordre den forvokste velferdsstaten. AP skaper bare flere og flere klienter som sikrer dem makt.

Ganske ekstremt å sitte på slike opplysninger selv før stemmene er talt opp! Tidenes spåkone?

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært veldig fornøyd med mange ting, ser ikke på politikk som en person men hva som skjer av endringer i livene til meg og mine. Mest mine.

Han har ansvaret, og før Stoltenberg kom på banen så hadde han krisemålinger, men det er sikkert fordi landet ble styrt på en så god måte. Jeg synes synd på private bedrifter nå. Tunge år skal bli tyngre med den salaten av partier som skal bli enige nå 

• Liker 2
Skrevet
Mr.M skrev (21 minutter siden):

ser på NRK at 73,4% stemmer nasjonalt er opptalt, går det så raskt?

Ja, forhåndsstemmene er jo i hovedsak allerede telt opp på forhånd. veldig mange som har forhåndsstemt i år. 

• Liker 1
Skrevet
del_diablo skrev (På 23.7.2025 den 21.41):

Vis man godtar at boligprisen settes vis tilbud vs etterspørsel 
Så har du 2 typer etterspørsel: Pendletid vs antall tilgjengelige boenhter.

Pendletiden krever planlegging av inn/utfartsårer, plasseringen av bussruter, og bygging av permanent infrastruktur som tog, trikk og undergrunn. Jeg er enig med at den brede trenden med bilsentrisme gjør dette verre, man bygging bit for bit uten planlegging er et like stort problem.

Men boligtilgjengligheten har med å gjøre at utbygger til syvende og sist bestemmer om de skal bygge eller ikke.
Prisen vil i alle tilfeller ha gått til taket pga sentraliseringen, men det er ikke gitt at det skulle ha smittet ut av hovedstaden.

Nei boligtigjengeliheten har nå direkte sammenheng hva det koster å bygge boliger, og det er ekstremt. Stadig nye direktiver fra EU som gjør det dyrere og dyrere og dyrere uansett hvor du bygger en bolig. I en storby har du i alle fall muligheten til å få pengene igjen, på bygden  ? Glem det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Hovedproblemet sist var regjeringssamarbeidet med det håpløse Senterpartiet. Nå har de heldigvis nesten fått utradert stortingsgruppen sin. 

Senterpartiet stod for noe heroisk som var å kjempe for norsk råderett over energiressursene våre. Og for det blir de straffet og "arbeider"-partiet belønnet. Og det av et folk som stemte nei til EU to ganger. Helt ubegripelig.

Endret av Morromann
  • Liker 4
Skrevet
23:4 skrev (1 minutt siden):

Da er det 4 nye år med dette her greiene vi har hatt. Der "vanlige folk"er blitt robbet. Helt greit, så får man bare skakkjøre det enda mer i 4 år til. Når folk har fått det dårlig nok vil dette her rakne ! Det er i ferd med å rakne allerede, for alle snakker om Rødgrønt flertall ! Hva flertall er dette egentlig. Rødt og SV som AP aldri kommer til å finne noen gode kompromisser med. Så vi får se hvordan en regjering kommer til å se ut. Kan fort ende med en mindretallsregjering som kjører slalom i stortinget i 4 år. Og det kommer aldri til å gå bra over tid.

Om dette står seg så er valget en katastrofe for næringslivet og arbeidsplassene i privat sektor.

Det bryr ikke APs velgere seg om.

• Liker 7
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Ja det blir vell en 10-20 arvinger til… det blir helt fælt!

Ikke for deg, for du elsker sikkert høye skatter og at selskaper flytter ut.

• Liker 5
Skrevet

En fin ting ! Venstre er under sperregrensen og vi slipper å se trynet til Rotevatn mer. Digger det og nå er de døde, de klarer aldri å komme tilbake. Erna og er også ferdig, positivt !

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Morromann skrev (1 minutt siden):

Senterpartiet stod for noe heroisk som var å kjempe for norsk råderett over energiressursene våre. Og for det blir de straffet og "arbeider"-partiet belønnet. Og det av et folk som stemte nei til EU to ganger. Helt ubegripelig.

Senterpartiet forstår ikke grunnleggende samfunnsøkonomi, og lovte enorme bevilgninger til alle folketomme kriker og kroker av landet. Så kom de i ansvarlig posisjon og skjønte at de ikke hadde råd til alt de lovte, og nå straffer velgerne dem. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutes ago, 23:4 said:

Robbet, skakkjørt. Er Norge er et steg unna bananrepublikk? Herregud som dere syter, er dere klar over hvor patetisk det høres ut? 

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Om dette står seg så er valget en katastrofe for næringslivet og arbeidsplassene i privat sektor.

Det bryr ikke APs velgere seg om.

Tja, når de har saget seg i skrittet med en sløv sag fordi det klør, og så oppdager at det ikke var smart ? Da kan alt skje ! Dette forsetter i 4 år til, og når virkningene kommer og mennesker mister jobben ? Da smeller det !

• Liker 3
Skrevet
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Dette innlegget viser at du ikke aner hva du snakker om. Du går på husk og overskrifter og sjekker ikke fakta. Heldigvis er dette ikke folk flest.

Kom med fakta selv. Dette viser at du kommer med unyansert kritikk.

• Liker 3
Skrevet
Krig og fred skrev (Akkurat nå):

Robbet, skakkjørt. Er Norge er et steg unna bananrepublikk? Herregud som dere syter, er dere klar over hvor patetisk det høres ut? 

Ja et steg unna ! Oljefondet er planken unna avgrunnen ! Det er fakta. Den planken vil de faktisk ta vekk. Si meg en ting følger du ikke med ?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
:utakt skrev (36 minutter siden):

Litt kaotisk med så mange på rundt 5%. 

Helt rett og spørsmålet blir derfor om antall partier er for høyt.
I en idealverden burde det vært 5 partier: ytre venstre, AP, sentrum/miljø, H, ytre høyre.

Skrevet

Dette er en nasjonal krise. Være avhengig av mdg og rødt samtidig som de fleste har klaget over dyrere hverdag. Håper denne gjengen nå holder kjeft fremover 

• Liker 5
Skrevet (endret)
23:4 skrev (1 minutt siden):

Ja et steg unna ! Oljefondet er planken unna avgrunnen ! Det er fakta. Den planken vil de faktisk ta vekk. Si meg en ting følger du ikke med ?

Arbeiderpartiet fant jo opp Oljefondet, Frp og høyre ville selge det "oljebransjen" billig til BP... Slik de gjorde i Storbritannia som også fant mye olje, de privatiserte olja, og det kom kanskje kongehuset i England til gode samt de private oljeselskapene.....

Mmmmm there goes the money....

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...