Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
halnes1 skrev (6 timer siden):

Det er ikke Trump som slapp inn 20 millioner ulovlige innvandrere. 

Du opererer med fiktive tall, det vet vi alle nå. Om du har det fra eget hode, eller noen andres, vet jeg ikke.

For et par dager siden forsøkte jeg å korrigere dine påstander med offisielle tall. Men du turte ikke å svare på hvorfor disse tallene avvek kraftig fra dine.

I dette tilfellet, så spriker tallene veldig, men det høyeste tallet jeg klarer å finne, er 11 millioner. Men det inkluderer alle lovlige innvandrere OG innvandrere som ble avvist ved grensen. Hvis noen forsøkte å krysse grensen flere ganger, er alle gangene med i dette tallet. Så faktisk tall over ulovlige innvandrere som faktisk slapp inn i USA, er langt lavere.

Ellers er det helt rett at Biden slapp inn flere innvandrere til USA enn Trump gjorde. Men du må operere med riktige tall om du ønsker å bli tatt seriøst.

• Liker 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (16 minutter siden):

Og det snakkes ofte om hva som skaper dypt sexistiske holdninger. Og årsakene og omstendighetene er de samme som skaper dypt sexistiske holdninger hos oss vestlige. Men altfor mange opplever akkurat det aspektet av debatten som for ukomfortabel, fordi det aspektet krever introspekt. Og for altfor mange er introspekt for ukomfortabelt. Så de sparker og skriker debatten tilbake til å dreie seg om etnisitet. Joda, de nevner iblant at "det handler ikke om hudfarge, men kultur", men utover det har de ikke lyst til å gå.

Det er nettopp kultur det handler om. Ikke hudfarge.

En dypt sexistisk ukultur fra et annet kontinent som fikk bre seg uforstyrret rundt i britiske arbeiderklasserbyer, blant annet fordi mange som kunne stoppet det var redde for å bli anklagd for rasisme (en frykt som stammet fra en annen ukultur som rådet på den tiden: politisk korrekthet)

Sitat

Du dro en falsk ekvivalens av å påpeke at "hvite vestlige er like mye istand til å groome" og det å avfeie at ikke-vestlige groomer.

Så da kom jeg med analogien om guttene som kaster småstein.

Vestlige menn groomer, Ikke-vestlige menn groomer.

Ole kaster småstein. Ola kaster småstein.

Ingen av delene avfeier det andre. Det er hovedpoenget.

Men britiske menn groomer ikke i det omfanget som det har blitt avslørt at syd-asiatiske menn har gjort.

Det er derfor måten du formulerte deg på er et klassisk eksempel på den avfeiingen fra storkulturen som har gjort ekstreme figurer som Tommy Robinson så populære. 

Sitat

Som en annen postet, så var det satt igang en prosess med å rettsforfølge grooming-gjengene, altså det stikk motsatte av å avfeie det grooming-gjengene gjorde. Robinson saboterte den prosessen, og ble feilaktig fremstilt som en helt. Jeg var en av de som trodde det var noe i det han og hans følgerskare sa på det tidspunktet, til jeg ved en tilfeldighet kom over mer informasjon som beskrev det som faktisk skjedde.

Du underspiller hvor mye tåkelegging som ble gjort av myndigheter og media over mange år i disse sakene.

Ja, det har blitt ført etterforskninger og undersøkelser, men med tanke på det ekstreme omfanget (1400 jenter i Rotherham alene) burde dette vært førstesidestoff og helt fremme i den britiske offentligheten mye tidligere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...