Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet dere om Ukraina har bruk for tre gamle USB batteribanker? De lades med micro-usb, men jeg kan sende med kabler og gamle mobilladere. De har vanlig USB-A output, så de kan lade sine telefoner med originalkabel.

Jeg vet ikke nok om distribusjonen av slike gaver, men ser for meg at tre privatpersoner vil slippe å oppsøke suppekjøkkenet i Kyiv daglig for å lade mobilen. Det holder å gå dit annen hver dag.

Hva, hvis noe, trenger de fremdeles? 50 billige IKEA stearinlys? Hundre AA og AAA batterier? Hvis porto fremdeles er gratis, har jeg lekt med tanken å sende noen kilo Min Første Leverpostei. Ukrainere er kjent med leverpostei, men gutten på pakken er kanskje litt vanskelig å forklare.

Hva kan jeg sende som betyr mye for dem, og ikke koster for mye for meg? 

Hva med First Price tamponger og bind?

Jeg brainstormer billig hjelp. Stater sender penger, men det er sikkert noen ting de mangler, som vi kan sende.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (22 minutter siden):

Vet dere om Ukraina har bruk for tre gamle USB batteribanker? De lades med micro-usb, men jeg kan sende med kabler og gamle mobilladere. De har vanlig USB-A output, så de kan lade sine telefoner med originalkabel.

Jeg vet ikke nok om distribusjonen av slike gaver, men ser for meg at tre privatpersoner vil slippe å oppsøke suppekjøkkenet i Kyiv daglig for å lade mobilen. Det holder å gå dit annen hver dag.

Hva, hvis noe, trenger de fremdeles? 50 billige IKEA stearinlys? Hundre AA og AAA batterier? Hvis porto fremdeles er gratis, har jeg lekt med tanken å sende noen kilo Min Første Leverpostei. Ukrainere er kjent med leverpostei, men gutten på pakken er kanskje litt vanskelig å forklare.

Hva kan jeg sende som betyr mye for dem, og ikke koster for mye for meg? 

Hva med First Price tamponger og bind?

Jeg brainstormer billig hjelp. Stater sender penger, men det er sikkert noen ting de mangler, som vi kan sende.

Jeg er med, opprett en egen tråd for innsamlinger her i forumet. Regner med at Admin og mods er med oss :)

Melding send videre til mods..

Endret av Jarmo
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Om det blir egen tråd, kan man flytte denne posten også dit.

Jeg fikk noen varmeputer i julegave, fordi jeg blir så fort kald på føttene.

https://www.magasinet.no/heat-company-fotvarmer?gclid=CjwKCAiA2L-dBhACEiwAu8Q9YH6DHVKw2WDDOIUxj3ZDsrhcjcTXdfIlez80RBDQniXy0QH9zbz_1RoC8wkQAvD_BwE

De funket som bare "jul"ing da jeg testet de. Var ute på tur, 4 timer, i minusgrader og de varmet hele turen.

Vet det finnes for oppvarming av hender, men også større "puter" som kan klistres til rygg, mage, etc.

Det påstås at de varer opp til 8 timer.

Et overskudd av et slikt produkt må jo være genialt for de i fronten?

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Vet dere om Ukraina har bruk for tre gamle USB batteribanker? De lades med micro-usb, men jeg kan sende med kabler og gamle mobilladere. De har vanlig USB-A output, så de kan lade sine telefoner med originalkabel.

Jeg vet ikke nok om distribusjonen av slike gaver, men ser for meg at tre privatpersoner vil slippe å oppsøke suppekjøkkenet i Kyiv daglig for å lade mobilen. Det holder å gå dit annen hver dag.

Hva, hvis noe, trenger de fremdeles? 50 billige IKEA stearinlys? Hundre AA og AAA batterier? Hvis porto fremdeles er gratis, har jeg lekt med tanken å sende noen kilo Min Første Leverpostei. Ukrainere er kjent med leverpostei, men gutten på pakken er kanskje litt vanskelig å forklare.

Hva kan jeg sende som betyr mye for dem, og ikke koster for mye for meg? 

Hva med First Price tamponger og bind?

Jeg brainstormer billig hjelp. Stater sender penger, men det er sikkert noen ting de mangler, som vi kan sende.

Her står det meste dere trenger å vite for å sende humanitær hjelp til Ukraina.
https://www.posten.no/send-humanitaer-hjelp-til-ukraina

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Jarmo skrev (4 timer siden):

Jeg er med, opprett en egen tråd for innsamlinger her i forumet. Regner med at Admin og mods er med oss :)

Melding send videre til mods..

Mannen med ljåen skrev (5 timer siden):

Vet dere om Ukraina har bruk for tre gamle USB batteribanker? De lades med micro-usb, men jeg kan sende med kabler og gamle mobilladere. De har vanlig USB-A output, så de kan lade sine telefoner med originalkabel.

Jeg vet ikke nok om distribusjonen av slike gaver, men ser for meg at tre privatpersoner vil slippe å oppsøke suppekjøkkenet i Kyiv daglig for å lade mobilen. Det holder å gå dit annen hver dag.

Hva, hvis noe, trenger de fremdeles? 50 billige IKEA stearinlys? Hundre AA og AAA batterier? Hvis porto fremdeles er gratis, har jeg lekt med tanken å sende noen kilo Min Første Leverpostei. Ukrainere er kjent med leverpostei, men gutten på pakken er kanskje litt vanskelig å forklare.

Hva kan jeg sende som betyr mye for dem, og ikke koster for mye for meg? 

Hva med First Price tamponger og bind?

Jeg brainstormer billig hjelp. Stater sender penger, men det er sikkert noen ting de mangler, som vi kan sende.

Da har jeg opprettet en tråd for litt bedre informasjonsflyt rundt dette. 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
superrhino skrev (2 timer siden):

det er ihvertfall rapportert om eksplosjoner i Kursk, Belgorod, Voronezh og Rostov

Flere som spekulerer i eller påstår at det er en false flag operasjon og et påskudd for ny mobilisering de kommende dagene, og ber folk om ikke å spre videre ryktene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Dragavon skrev (13 minutter siden):

Nytt nei? Videoen er 8 år gammel.
 

Og kva skal du argumentere i mot? McCain hadde 100% rett i alt han sa den gongen.

Sorry, husket ikke at jeg postet dette, ei heller hva jeg tenkte.

Ble litt vel mye i går 🤒

Lenke til kommentar

Man skal jo være positiv til det nye året, men akkurat for Ukrainas kamp mot kreml-fascistene har jeg ikke lenger tro på at avslutningen kommer i 2023.

Det eneste spørsmålet for min del blir man unngår noen ytterligere eskalering og isolerer kampområdene i større grad. All eskalering vil være forårsaket av kreml, så jeg er klar på at forsvar av uskyldige vil være en prioritert og uunngåelig oppgave.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Espen Hugaas Andersen said:

Definer "krigens slutt".

Jeg lener mot at vi ser en våpenhvile som stort sett overholdes i løpet av året, men at det ikke undertegnes noen fredsavtale.

Men det er desverre også en god sannsynlighet krigen fortsetter inn i 2024.

Skal ikke ha noen våpenhvile. Våpenhvile er det kun Russland som tjener på. Når siste russer er ute av Ukraina, er det tid for fredsavtale som innebærer store krigsskadeerstatninger til gjenoppreisning av Ukraina.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...