Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har akkurat fått meg PS5 og gran turisimo 7. Søkte opp ratt og pedaler og virker som Fanatec GT DD pro spesial laget til GT 7 virket lovende, men finner ingen som selger dette i Norge? Om man skal kjøpe dette direkte fra tyskland som privat person må man betale tysk mva og norsk mva pluss tollavgifter som gjøre dette settet ekstremt dyrt. Er det noen som vet om en Norsk forhandler som selger dette?

Lenke til kommentar
Billybicer skrev (På 3/14/2022 den 17.41):

Hei. Har akkurat fått meg PS5 og gran turisimo 7. Søkte opp ratt og pedaler og virker som Fanatec GT DD pro spesial laget til GT 7 virket lovende, men finner ingen som selger dette i Norge? Om man skal kjøpe dette direkte fra tyskland som privat person må man betale tysk mva og norsk mva pluss tollavgifter som gjøre dette settet ekstremt dyrt. Er det noen som vet om en Norsk forhandler som selger dette?

De trekker fra tysk mva i kassen.

Lenke til kommentar

Det som skiller Pro-rattene fra de mer rimelige folkemodellene er at Pro-variantene gir deg mye mer direkte respons fra underlaget og du vet mer hvordan bilen interagerer med det som igjen hjelper deg med å ta riktige besluttninger kontrollmessig (gitt at spillet gir ut denne typen signaler til rattet), så sånn sett lønner det seg å gjøre litt research på hvilken modell man har mest igjen for alt etter ambisjonene.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Billybicer skrev (På 14.3.2022 den 17.41):

Hei. Har akkurat fått meg PS5 og gran turisimo 7. Søkte opp ratt og pedaler og virker som Fanatec GT DD pro spesial laget til GT 7 virket lovende, men finner ingen som selger dette i Norge? Om man skal kjøpe dette direkte fra tyskland som privat person må man betale tysk mva og norsk mva pluss tollavgifter som gjøre dette settet ekstremt dyrt. Er det noen som vet om en Norsk forhandler som selger dette?

Nei Fanatec har ingen forhandlere, selger kun fra egen nettside, men som nevnt av andre her så blir tysk mva trekt fra i kassa når du skal ha det sendt til norge.

Lenke til kommentar
Zepticon skrev (14 minutter siden):

Men sistnevnte taler tradisjonelt sett kanskje mer mot Nintendo enn Playstation...
Er det mye/noen bra spill får de minste på PS5?

Det er ikke meningen å bare tale Nintendo sin sak, men det er ikke bare spillene som taler for Switch, det slår veldig godt an med håndholdt modus for de yngste. Og igjen blir det vanskeligere å begrense mengden 😛

MEN; PS5 har spill til barn. Sackboy, Minecraft, Rayman (?). I tillegg har du tilgang til en del PS4-spill som passer ypperlig.

PS5 og Nintendo Switch koster jo samlet mindre enn et skjermkort for tida, da, så hvorfor ikke prøve begge? It Takes Two er også et ypperlig spill å spille sammen med dama. Hun hjemme her ble helt hekta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (4 timer siden):

Jeg prøver å rettferdiggjøre PS5 kjøp nå:

- Horizon, Elden Ring og (snart?) God of War
- Prisene på PC deler
- Sønn på 4 år

Men sistnevnte taler tradisjonelt sett kanskje mer mot Nintendo enn Playstation...
Er det mye/noen bra spill får de minste på PS5?

Spørs om 4-åringen blir så fornøyd med PS5-en når alle kompisene hans spiller PS6 eller 7. 😕

På prisjakt har 13 av 264 spill 3+ rating. Det har de stort sett fordi det ikke er skremmende innhold, men spillene blir neppe innholdsmessig interessante før 10+ likevel.

3 av 264 spill har 7+ aldersgrense. Blant annet Among us som er enklere å bare spille på mobilen. Spørs om de to siste er noe interessante da.

Neste trinn er 12+ som 13 av 264 spill er ratet.

Resten er enten 16, 18 eller ukjent (for prisjakt).

Selv erfarer jeg at PS5 passer best fra ca ungdomskolealder. 10~12 når man har storesøsken som spiller det, 12~15 for største barn i familien.

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (3 timer siden):

Jeg prøver å rettferdiggjøre PS5 kjøp nå:

- Horizon, Elden Ring og (snart?) God of War
- Prisene på PC deler
- Sønn på 4 år

Men sistnevnte taler tradisjonelt sett kanskje mer mot Nintendo enn Playstation...
Er det mye/noen bra spill får de minste på PS5?

Har en 6 åring, har flere spill han liker på ps5. Clank, fallguys, lego spillene, ratchet and clank er vell det vi spiller mest. 4 er kanskje litt ungt enda da.

Lenke til kommentar
On 3/16/2022 at 3:08 PM, Zepticon said:

Jeg prøver å rettferdiggjøre PS5 kjøp nå:

- Horizon, Elden Ring og (snart?) God of War
- Prisene på PC deler
- Sønn på 4 år

Men sistnevnte taler tradisjonelt sett kanskje mer mot Nintendo enn Playstation...
Er det mye/noen bra spill får de minste på PS5?

Han er vel enda for ung for noe særlig mer enn en NES. Du kan jo vurdere en Nintendo DS Lite som også har GBA support når har blir noen år eldre. Kjøpte denne for et års tid siden og det er et hav av spill til den for den yngre garde, så veldig lett å plukke opp noe Super Mario-spill som garantert fenger.

For min del har jeg valgt å vente til PS5 har blitt mer moden og lokalt tilgjengelig. Ser du på PS3-generasjonen var det Slim i midten som var indefileten. Regner med denne kommer ganske snart også for PS5 nå, samtidig som tilgjengeligheten blir mer fornuftig igjen. 

Horizon II får såpass gode skussmål på PS4 at det er verdt det på PS4 om du har en eller får kjøpt en billig. Ingen av Playstation-maskinene er spesielt barnevennlig, men noe finner du om du leter litt. Er en tråd her på forumet som gravde fram en del titler.

Lenke til kommentar

Spilte store deler av første Horizon på første PS4, og det var helt ok selv om en merket en del pop-ins uten SSD. Horizon 2 er en videreutvikling/forbedring av denne motoren igjen, så egentlig ekstremt bra for hardware den kjører på. Elden Ring ser også ut til å være helt ok på PS4 og innenfor det man realistisk kan håpe på gitt hvordan ytelsen er på f.eks PC.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (På 16.3.2022 den 15.08):

Jeg prøver å rettferdiggjøre PS5 kjøp nå:

- Horizon, Elden Ring og (snart?) God of War
- Prisene på PC deler
- Sønn på 4 år

Men sistnevnte taler tradisjonelt sett kanskje mer mot Nintendo enn Playstation...
Er det mye/noen bra spill får de minste på PS5?

Man er jo ikke låst til PS5-spill på PS5. Man har jo hele PS4-biblioteket å ta av. Så man får jo typ alle Lego-spillene (Ninjago-spillet var en hit her når eldste sønnen var 4-5 år gammel), Cars 3, It takes two som andre har nevnt, Sonic Racing, Rayman og mange mange andre spill. Så om du leter etter unnskyldning for å kjøpe PS5, så bare kjør på. Du har utrolig mange spill å velge i. Går du tom for plass, så kan du utvide med en NVMe M.2 SSD for ekstra lagrings plass. Evt. kan du montere en USB-basert SSD/HDD og ha den eksklusivt for PS4-spill (PS5 spill må ligge på intern SSDen, eller en PCIe 4.0 basert NVMe M.2 SSD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...