Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

12 hours ago, Sjalottløk said:

Denne videoen ser ut til å passe bra. :)

🤣

Mens jeg venter på at rigg og fanatec stash skal komme på døra har jeg blåst støv av og dratt frem mitt eldgamle G25 kit fra boden (ble kjøpt ved launch på Netshop i 2006). Ett eldgammelt blytungt ratt og pedalstativ fra garasjeloftet, ment for bruk med kontorstol - stol strappes mot stativet med biltema lasteremmer. En Collective Minds DriveHub (oppdatert til 2.07) som lar deg bruke en haug gamle ratt på de fleste konsoller (brukt med G25 på PS4 og Xbox) og vært innom Coop OBS på Haugenstua og kjøpt en 3. part PS4 kontroller til 400,- for å komme meg rundt lisenssjekken til PS5 med G25 og Drivehub. Samt LG C9 55" på en kommode inntil jeg får stativet til riggen.

Nå er alt snart koblet opp og jeg er jeg heldig kan jeg nyte GT7 på PS5 med mitt 15 år gamle G25 inntil varene kommer. Sola skinner ute og jeg er i mancaven hvor WAF ikke eksisterer.

Og ja, kun 3-4 timer søvn mens jeg ble ferdig med shopping (holdt på å ryke på en ennå dyrere simrig etter ørten youtube reviews) og finne ut av hvordan jeg skulle få spilt med ratt i mellomtiden, samt litt nattlig ommøblering av mancaven for å få plass.

Love it :D

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er misunnelig på alle dere som har plass til rigg. Selv må jeg ta til takke med dualsens'en som ikke passer mine hender, så kan kun spille i kortere perioder før kramper i henda tvinger en til å slutte :( . Skulle ønske Sony kom men en pro kontroller med asynkron stick plassering, hvis ikke får jeg krysse fingrene så godt jeg klarer for at cronusmax etc. gjør det mulig å bruke Elite kontrolleren. 

Lenke til kommentar
MacBain skrev (40 minutter siden):

Skjønner at de ikke kommer med det, men får håpe det kommer noen 3. parts kontrollere eller andre alternativer. Dualsens'en funker greit til andre typer spill, men bilspill som GT7 er håpløst.

Muligens det ja. Jeg er ikke noe bilspillfan

Lenke til kommentar
10 hours ago, leifeinar said:

Aldri, myyye bedre controller på Playstation 😊

Er det for å sette stol på?

Japp, man bare setter den nedi rammen på Next Level Racing simriggen jeg har i bestilling (bolter fra siden) så får man motion plattform for setet. Mest interessant for VR og flightsim :)

Men damn, deilig fysikk og kjørefølelse i GT7. Imponert over hvor naturlig og taktilt det er å kjøre med selv G25 med FF på max. All assist av selvfølgelig :D

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:wee: dersom prisleiet er sånn som han forteller og at du ikke brenner alle pengene på stor TV eller hvor de kan finne på å krype hen. Så høres dette ut som betydelig rimeligere enn å eie og investere i en eller annen bil i den fysiske verden.

Jeg har ikke fått dilla på bilspill enda. Husker et gokart-spill til PC på midten av 90-tallet som var fantastisk gøy å spille sammen med venner.

Husker jeg hadde en kort tid til utprøving på Xbox One Digital som jeg kjøpte til tusenlappen i et av spillene på Gaming-abonnementet der. Var det Need for Speed montro. Ble trøtt bare av å se på introen og fant ut at akkurat det spillet ikke var for meg.

Jeg får mitt racing-utløp i GTA Online på PS4 foreløpig. Mer enn nok morro det. Sikkert ikke like realistisk som en ordentlig bilsimulator, men ..

Endret av G
Lenke til kommentar
MacBain skrev (På 5.3.2022 den 14.34):

Skjønner at de ikke kommer med det, men får håpe det kommer noen 3. parts kontrollere eller andre alternativer. Dualsens'en funker greit til andre typer spill, men bilspill som GT7 er håpløst.

Regner med at du har prøvd motioncontrol? Så at man kan styre ved å tilte på Dualsense’n?

edit: fy for pokker den der A-9 lisens testen i GT7. Trodde Elden ring var vanskelig.. klarte det til slutt etter å ha skrudd av countersteer assist som jeg ikke visste var på en gang, men satt litt lenger enn komfortabelt. 

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Retroman said:

Regner med at du har prøvd motioncontrol? Så at man kan styre ved å tilte på Dualsense’n?

edit: fy for pokker den der A-9 lisens testen i GT7. Trodde Elden ring var vanskelig.. klarte det til slutt etter å ha skrudd av countersteer assist som jeg ikke visste var på en gang, men satt litt lenger enn komfortabelt. 

Skal prøve det. Contersteer av er ett must. Hvis du syntes A-9 var vanskelig er det bare å "glede" seg til S-10, tror ikke det er mulig å få gold på den uten ratt og pedaler, selv da sliter jo de "proffe".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (1 time siden):

Skal prøve det. Contersteer av er ett must. Hvis du syntes A-9 var vanskelig er det bare å "glede" seg til S-10, tror ikke det er mulig å få gold på den uten ratt og pedaler, selv da sliter jo de "proffe".

Takk for advarselen 🤣

Klarte gull på samtlige i GT Sport, og den jeg sleit mest med var selvfølgelig et grønt helvete på under 6.55 eller hva det var. Tok meg tre kvelder å klare gull på den..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med GT7 var jeg spent på hvordan arkitekturen til PS5 ville slå inn positivt med korte lastetider osv. Det er helt klart en ekstrem forbedring og en nytelse å slippe å vente unødvendig for å hoppe inn i race osv. Helt utrolig hvor lenge man venter her på både PS4 og PS3 i forhold til dagens PS5.

Men med denne styrke synes jeg UI designteamet til PD har gjort noen merkelige vurderinger. En ellers lynrask PS5 føles noe lagget ned av unødvendige fade in og fade out gjennom menyvalg fremfor det lynraske og responsive UIet man kunne hatt. I tillegg er det frustrerende mange tastetrykk bare for å utføre enkle handlinger.

Jeg håper virkelig PD etterhvert gir brukerne mulighet til å velge en opsjon hvor man dropper alle disse unødige overgangene og ekstratrykkene. Hadde vært flott om de la inn en opsjon aka "Accelerated UI" man kunne velge for å bruke mindre tid i menyer og ekstra trykk.

PS5 viser noe av sin styrke her men synes designvalg fortsatt er litt tradisjonelle.

EDIT:
Selv om dette ikke er representativt for det som skrives over så er dårlig design valg etter mitt syn at hvis man skal avbryte et løp og velge retry så må man utføre ca. 4-5 trykk på 2 forskjellige knappeflater. Det hadde holdt med 2. Ett for retry og ett som bekrefter at man ønsker retry.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...