Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

495115e14855a0f00b1.99769953-PS5_logo_bk.thumb.png.9094676a289e0665db4b6b5befb9a72b.png

507995922_PS5design(3).thumb.jpg.6dcd75ca3a1c5e24810c957a4268452d.jpg



52142100_ps5familiy(2).thumb.jpg.98bbb3333920ac841ad5fb1e78159a59.jpg

 

 

PlayStation5 kommer i 2 utgaver. En med optisk drev til plater og en uten som er kun digital.


PlayStation5 Spesifikasjoner :

CPU: 8x Zen 2 Cores at 3.5GHz (variable frequency)
GPU: 10.28 TFLOPs, 36 CUs at 2.23GHz (variable frequency)
GPU Architecture: Custom RDNA 2
Sound: Tempest 3D AudioTech
Memory/Interface: 16GB GDDR6/256-bit
Memory Bandwidth: 448GB/s
Internal Storage: Custom 825GB SSD
IO Throughput: 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed)
Expandable Storage: NVMe SSD Slot
External Storage: USB HDD Support
Optical Drive: 4K UHD Blu-ray Drive

DigitalFoundry teknisk diskusjon

Spoiler

 

 

dualsense1.thumb.jpg.826e96e236af94ea5a45ab686258b2ba.jpgdualsense2.thumb.jpg.c64dc26107abb0c48af7d9e30b8ba0b1.jpg

 

 

DualSense spill kontroller Spesifikasjoner: 

Haptic feedback
Adaptive triggers
Built-in rechargeable battery
Built-in microphone array
Improved speaker
USB-C

DigitalFoundry teknisk diskusjon

Spoiler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av LarZen
Oppdatering
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Neste uke under PAX East så var det rykter om PS5 info ifra Sony. Men nå har Sony valgt å trekke seg helt ut av PAX East pga COVID-19 viruset. Så får vi se hva dette vil bety, vil det komme noe info allikevel neste uke eller blir det utsatt?

En kan jo også begynne å spekulere hva dette kan bety for lansering av PS5 om ting ikke roer seg ned og produksjon i flere ledd starter opp igjen i Kina. Det kan bety at PS5 ikke kommer før 2021. Men nå får vi krysse fingrene for at ting vil roe seg ned og stabilisere seg i Kina snart. 

kilde

Lenke til kommentar

Hva er det dere gleder dere til med PS5? Noe spesielt dere vet kommer eller noe dere håper på?

Selv så ser jeg veldig frem til at vesentlig flere spill vil være 60fps. Forhåpentligvis dem fleste. Men så er jeg også veldig spent på den kontrolleren med disse adaptive triggerne og fjerning av rumble motorer i fordel til nye moderne haptic motorer som vi er vandt til i mobil telefoner. Burde åpne opp for endel nye sanser mens en spiller og utvide innlevelsen enda mere.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (17 timer siden):

Kunne faktisk aldri i livet tenke meg å spille slike 3.person spill med mus og tastatur, selv på PC ? Men det er meg da!

Jeg har lite bevegelse i høyre tommel etter en arbeidsulykke, så er tungvindt å bruke den ene analoge stikka. Jeg klarer å bevege den opp, ned og til venstre, men sliter med å bevege den til høyre. Blir litt samme greien med knappene  X firkant trekant går greit, men sirkel blir litt knotete. 

Får håpe at PS5 kommer med støtte for M&K. Er litt kjipt å gå glipp av de gode SP spillene som er ekslusivt på PS.

 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (6 timer siden):

Jeg har lite bevegelse i høyre tommel etter en arbeidsulykke, så er tungvindt å bruke den ene analoge stikka. Jeg klarer å bevege den opp, ned og til venstre, men sliter med å bevege den til høyre. Blir litt samme greien med knappene  X firkant trekant går greit, men sirkel blir litt knotete. 

Får håpe at PS5 kommer med støtte for M&K. Er litt kjipt å gå glipp av de gode SP spillene som er ekslusivt på PS.

 

Pekefinger på stikka, langfinger og ringfinger på knappene. Fungerer fint når du blir vant til det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da får vi se da om det stemmer at det kommer noe PS5 info idag. Er hele tiden nye rykter osv men grunnen til at jeg har et lite håp om at det er idag er pga AMD skal snakke om deres nye GPU'r etc den 5. Så kan hende Sony vil få ut endel info før det. Skal ikke se bort ifra at det plutselig dukker opp en Wired artikkel igjen...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...