Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

CaZpeR skrev (48 minutter siden):

Hadde blitt overrasket om det ikke var det. Sånn mtp. hvordan det går med trådløst VR på PC. Oculus Quest blir litt for seg selv igjen siden det har alt av prosessering i headsettet.

Ja, jeg har ikke egentlig noen teknisk innsikt i det hele tatt, jeg bare tenker «upraktisk med kabel da, gitt!». Hvis det er tekniske grunner til å ville holde seg til kabel så er jo det bare sånt man må godta. 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha fått spilt Horizon Forbidden West er det ikke sjeldent jeg sitter med haka ned på gulvet over hvor utrolig spillet ser ut, sist gang jeg ble så satt ut av hvor pent et spill var nok intro sekvensen i Witcher 3 når en gikk ut på altanen og så det fjelldekte landskapet rundt Kaer Morhen for en snart 7 år siden. Musikken som er noe jeg ofte henger meg opp i i spill er og på et nivå jeg kanskje vil sammenligne litt med Rockstars Red Dead Redemption som og hadde noen magiske øyeblikk kraftig forsterket av musikken, rett og slett et lite mesterstykke. 

Men med ny Guild Wars 2 expansion i går og Gran Turismo 7 rett rundt hjørnet blir det vanskelig å sjonglere alt en vil spille kjenner jeg... Litt av et luksusproblem :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Problemet" med Forbidden West er at de prøver litt for hardt etter min mening å toppe grafikken i HZD som jeg synes var veldig godt balansert uten å gå over grensen en eneste gang. FB blir for meg hakket for "glorete" i forhold, men det er uansett småplukk gitt resten som serveres. At spillet kjører så som det gjør selv på base PS4 er prisverdig. Økonomisk så drar de vel i land ganske mye fra det markedet gitt hvor mange aktive maskiner det er. Det at Sony har produksjonsutfordringer på PS5 hjelper vel godt på også.

Lenke til kommentar
vidor skrev (30 minutter siden):

"Problemet" med Forbidden West er at de prøver litt for hardt etter min mening å toppe grafikken i HZD som jeg synes var veldig godt balansert uten å gå over grensen en eneste gang. FB blir for meg hakket for "glorete" i forhold, men det er uansett småplukk gitt resten som serveres. At spillet kjører så som det gjør selv på base PS4 er prisverdig. Økonomisk så drar de vel i land ganske mye fra det markedet gitt hvor mange aktive maskiner det er. Det at Sony har produksjonsutfordringer på PS5 hjelper vel godt på også.

Satt med litt samme inntrykk som deg i åpningsområdet hvor det var veldig mye gjengrodd sivilisasjon og fryktelig mye arbeid for hva enn anti alising metode de bruker som, tok vekk en del av inntrykket for meg, men når en faktisk drar til "the forbidden west" og en ser fjellkjedene og de mer steindekte slettene ble vertfall jeg bare sittende og gape, er vel det nærmeste fotorealistiske jeg har sett i ett spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat startet det, så hvis det bare er midlertidig "hype-grafikk" så er jo det flott. Tror nok de blir å finpusse en del uansett framover, men generelt har de klart å holde en veldig god releasekvalitet som mange andre utviklere kan lære noe av. Første patchen var liten og kjapp å laste ned. Sitter på 3 Mbit mobilnett nå mens jeg venter på fiber.

Generelt synes jeg HDR-effektene de lager faktisk er noe av det beste jeg har sett i spill. Måtte f.eks google hvordan jeg skulle sette opp Cyberpunk 2077 sånn at det så ok ut med HDR tross at ting så greit ut i demobildene under oppsettet.

Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Det er sannelig på tide. Fascinerende hvor lang tid det har tatt. Vincent har også en video på det:

 

Forhåpentligvis en liten forløper til at VRR slippes på PS5. Hadde vært flott å fått dette på plass innen jeg er ferdig med Horizon FW og skal starte på Elden Ring som visstnok ikke klarer 60fps på PS5 versjonen 🤞

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

har hatt det nedlastet en god stund, begynner ellers å bli klar til lansering i morgen :p

 

Now we wait 🙃

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Nå snakker vi!! Hadde noe liknende i kjellerstua m GT Sport bare med lerret, men hele sulamitten minus lerretet måtte ut da hjemmekontortilværelsen dro til.

Klar for rundetider på ringen nå ass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...