Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Retroman skrev (På 9.3.2022 den 15.19):

Jeg er ikke så glad for at GT7 flørter med mikrotransaksjoner. Greit, de kunne vært like kåte som Take-Two (Rockstar og 2K), eller Fifa, men når spillet legger en del biler bak en betalingsmur på 3 mill +, da blir jeg litt oppgitt.
Er ellers frustrerende å måtte se hele opptakten til et catch-up løp (65 sekunder med å se en etter en bil starte?).
Merkelig sortering av tuningdeler.
Har trykket meg ut av tuning mer enn en gang fordi jeg forventer å måtte trykke sirkel etter å ha kjøpt en del.
Og hvorfor er widebodykit IKKE sammen med andre stylingdeler?
Bilene virker liiitt tunge på regnføre.
Rally kan de bare drite i i dagens tilstand.

Alt dette gjør at spillet bare får 9/10 av meg.

Siterer meg selv.

 

Er nå ferdig med lisenstester, løp, kafémeny osv. og det eneste jeg har igjen er å samle på biler. Med løp som gir svært lite penger tilbake vil det ta laang tid før jeg får kjøpt de dyreste bilene. Skulle nesten tro at dette var et mobilspill..

 

Alt dette gjør at spillet er svært bra, men med kort holdbarhet med mindre du liker å grinde løp for småpenger, eller har ork til å bare kjøpe bilene for ekte penger. Har liksom ikke mer å gjøre, jeg nå annet enn å fyre opp Elden Ring og drive med dette istedetfor.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/18/2022 at 3:01 PM, Retroman said:

Siterer meg selv.

 

Er nå ferdig med lisenstester, løp, kafémeny osv. og det eneste jeg har igjen er å samle på biler. Med løp som gir svært lite penger tilbake vil det ta laang tid før jeg får kjøpt de dyreste bilene. Skulle nesten tro at dette var et mobilspill..

 

Alt dette gjør at spillet er svært bra, men med kort holdbarhet med mindre du liker å grinde løp for småpenger, eller har ork til å bare kjøpe bilene for ekte penger. Har liksom ikke mer å gjøre, jeg nå annet enn å fyre opp Elden Ring og drive med dette istedetfor.

 

FOGXC4pXEAETgbt copy.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Wow, får GTA5 for PS5 gjennomgå (regner med at det ikke er særlig bedre design på next-gen Xbox)

Spesiellt en detalj var svært interessant. At det er Sony som betaler for rabatten som Xbox-spillere ikke får ta del av i Expanded & Enhanced, ikke Rockstar.

Endret av G
Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 18.3.2022 den 15.01):

Siterer meg selv.

 

Er nå ferdig med lisenstester, løp, kafémeny osv. og det eneste jeg har igjen er å samle på biler. Med løp som gir svært lite penger tilbake vil det ta laang tid før jeg får kjøpt de dyreste bilene. Skulle nesten tro at dette var et mobilspill..

 

Alt dette gjør at spillet er svært bra, men med kort holdbarhet med mindre du liker å grinde løp for småpenger, eller har ork til å bare kjøpe bilene for ekte penger. Har liksom ikke mer å gjøre, jeg nå annet enn å fyre opp Elden Ring og drive med dette istedetfor.

Du fikk svært rett i din spådom her ja, jeg avfeide den ganske kjapt da jeg ikke følte microtransactions var så big deal siden det faktisk ikke var så vanskelig å grinde seg til de bilene en virkelig hadde lyst på, grindet meg selv til mine to ultimate drømmebiler Porsche Carrera GT og Ferrari F40 før denne oppdateringen kom. Min lit til Sony og dens studioer har jo og vært veldig høy når det kommer til å unngå slik bullshit som dette, men nå ser det ut som det er slutt dessverre... Jeg er usikker på hvem som er de gjerrige her, om det er Polyphony eller Sony som har tatt denne bestemmelsen, håper nesten på det er Polyphony vist ikke så frykter jeg for hvordan andre spill under sony paraplyen kan utvikle seg de neste årene... Så mye som jeg liker GT7 kommer jeg nok til å legge de fra meg nå frem til de eventuelt backtracker å legge seg flate etter denne gigaflausen, de har jo allerede fått pengene mine så kanskje en meningløs "protest" men hele spillet har blitt besudlet for meg slik de nå holder på dessverre...

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg forventer at første store patch legger til flere events, endrer inntjeningen og at de går bort fra det EA-Take Two opplegget de holder på med nå. Snakk om å pisse på sitt eget produkt..

Spillet er fortsatt bra, jeg vil si ett av de aller beste jeg har spilt, men dette ødelegger enormt. Jeg har ikke tenkt å grinde samme løp i 140 timer med en OP bil for å tjene nok til å kjøpe én bil, og jeg har ikke tenkt å kjøpe v-bucks heller.

Denne praksisen må slutte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Evil-Duck said:

Du fikk svært rett i din spådom her ja, jeg avfeide den ganske kjapt da jeg ikke følte microtransactions var så big deal siden det faktisk ikke var så vanskelig å grinde seg til de bilene en virkelig hadde lyst på, grindet meg selv til mine to ultimate drømmebiler Porsche Carrera GT og Ferrari F40 før denne oppdateringen kom. Min lit til Sony og dens studioer har jo og vært veldig høy når det kommer til å unngå slik bullshit som dette, men nå ser det ut som det er slutt dessverre... Jeg er usikker på hvem som er de gjerrige her, om det er Polyphony eller Sony som har tatt denne bestemmelsen, håper nesten på det er Polyphony vist ikke så frykter jeg for hvordan andre spill under sony paraplyen kan utvikle seg de neste årene... Så mye som jeg liker GT7 kommer jeg nok til å legge de fra meg nå frem til de eventuelt backtracker å legge seg flate etter denne gigaflausen, de har jo allerede fått pengene mine så kanskje en meningløs "protest" men hele spillet har blitt besudlet for meg slik de nå holder på dessverre...

:roll: høres virkelig ille ut. Høres verre ut enn Red Dead Online grinding dette.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Evil-Duck said:

Du fikk svært rett i din spådom her ja, jeg avfeide den ganske kjapt da jeg ikke følte microtransactions var så big deal siden det faktisk ikke var så vanskelig å grinde seg til de bilene en virkelig hadde lyst på, grindet meg selv til mine to ultimate drømmebiler Porsche Carrera GT og Ferrari F40 før denne oppdateringen kom. Min lit til Sony og dens studioer har jo og vært veldig høy når det kommer til å unngå slik bullshit som dette, men nå ser det ut som det er slutt dessverre... Jeg er usikker på hvem som er de gjerrige her, om det er Polyphony eller Sony som har tatt denne bestemmelsen, håper nesten på det er Polyphony vist ikke så frykter jeg for hvordan andre spill under sony paraplyen kan utvikle seg de neste årene... Så mye som jeg liker GT7 kommer jeg nok til å legge de fra meg nå frem til de eventuelt backtracker å legge seg flate etter denne gigaflausen, de har jo allerede fått pengene mine så kanskje en meningløs "protest" men hele spillet har blitt besudlet for meg slik de nå holder på dessverre...

Sa ikke Kazunori Yamauchi at bilprisene i spillet skulle også være mer realistisk i forhold til virkelige priser, derfor prising som gjør at ingen kommer til å ende opp med å få de bilene de ønsker :(. Får være grenser på simulator realisme, kanskje de skal inkludere drivstoffprisene i neste update :). 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (4 minutter siden):

Sa ikke Kazunori Yamauchi at bilprisene i spillet skulle også være mer realistisk i forhold til virkelige priser, derfor prising som gjør at ingen kommer til å ende opp med å få de bilene de ønsker :(. Får være grenser på simulator realisme, kanskje de skal inkludere drivstoffprisene i neste update :). 

Spill skal være en flykt fra virkeligheten hvor jeg gjerne vil sette meg i en Mclaren F1 og kjøre et par runder rundt nordsløyfa etter en stressfull dag, men som i det virkelige liv har jeg ikke de økonomiske midlene til å kjøpe meg en Mclaren F1 også i spillet ettersom de skal ha knappe 2000 kroner for en virtuell bil  😂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (2 timer siden):

Sa ikke Kazunori Yamauchi at bilprisene i spillet skulle også være mer realistisk i forhold til virkelige priser, derfor prising som gjør at ingen kommer til å ende opp med å få de bilene de ønsker :(. Får være grenser på simulator realisme, kanskje de skal inkludere drivstoffprisene i neste update :). 

Bilprisene i spillet er faktisk basert på ekte priser i tillegg til etterspørselen i spillet. 

Spillerstyrt økonomi, hvilket sannsynligvis er en av grunnene til at det alltid må være online. 

 

"Legend" bilene skal, om man skal tro det de sa før spillet kom ut, være begrenset slik at spillere flest ikke får tak i dem.

 

De inkluderer jo allerede prisen på å holde bilene rene og i stand, så er egentlig overraskende de ikke tar betalt for alt.

Lenke til kommentar

Er motstander av praksis om å bombe metacritic fordi ett eller annet enkeltstående ikke samsvarer med forventningene, men i dette tilfellet er jeg helt for å gjøre det. Jeg skjønner ikke hvordan utviklere har fasiten foran seg (en rekke glimrende spill), men så velger de å kjøre hele dritten i grøfta fordi investor eller annen tredjepart har interesse i MER omsetning fordi de får gjennomslag for at MTX og å låse innhold bak en pervers grindemur, er utelukkende positiv utvikling for spillet. At ikke folk lærer - listen med store spill som flopper fordi utvikler mister fotfeste er faen meg skummelt lang. Skulle tro de var stokk dumme hele gjengen...

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (7 minutter siden):

Er motstander av praksis om å bombe metacritic fordi ett eller annet ikke samsvarer med forventningene, men i dette tilfellet er jeg helt for å gjøre det. Jeg skjønner ikke hvordan utviklere har fasiten foran seg (en rekke glimrende spill), men så velger de å kjøre hele dritten i grøfta fordi investor eller annen tredjepart har interesse i MER omsetning. At ikke folk lærer - listen med store spill som flopper fordi utvikler mister fotfeste er faen meg skummelt lang. Skulle tro de var stokk dumme hele gjengen...

Jo mer jeg leser om situasjonen er det kanskje ikke så uforventet at det ble slik det ble likevel. Polyphony lovde at de ikke skulle inføre noen form for microtransactions for GT Sport men noen måneder etter spillet var lansert kom de rullende inn likevel. De er riktignok ikke så utrolig utilgivelige som det vi nå ser i GT7, en Mclaren F1 koster i GT Sport 22 norske kroner mot nesten 2000 kroner i GT7, så forskjellen er jo absolutt en faktor, pluss at de faktisk er mulig å tjene seg opp til biler i gt sport på normale metoder uten å måtte grinde et løp 400 ganger.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, vidor said:

Reguler heller prisen på spillene heller enn å ødelegge dem EA-style. En engangssum som er noe høyere er mer spiselig.

Løsningen er jo å vente en 7-8 år, slik jeg gjorde med GTA Online før en hiver seg utpå. Da er alt rabattert, man har tilgang til det meste og man blir gitt rabatter på det ene og det andre in-game :laugh:

Har 90 dager effektiv gaming der 24/7 målt, nå på ca. et års tid. Er ikke lenge før jeg eier "hele imperiumet". Kan takke Cayo Perico DLC-en for det. Har ikke kjøpt et eneste Shark card. Fikk en 2 million start fordi jeg eide RDR2 tror jeg. Eller så er det noe alle får. Nå gjør de jo om på det så alle som starter får 4 millioner. Melkingen til R* og det å forsøke å få inn nye gamere stopper aldri.

Lurer på hvor mange som orker å vente når  (etter) GTA 6 omsider slippes om et par års tid elns., på at den spilltittelen skal modnes? Tipper at det står mange i kø og skal ha det pre-ordered.

Endret av G
Lenke til kommentar
Retroman skrev (52 minutter siden):

Er motstander av praksis om å bombe metacritic fordi ett eller annet enkeltstående ikke samsvarer med forventningene, 

Det er derfor jeg blir litt oppgitt av at folk mener at anmeldere ikke er "objektive". Nei, det vil alltid være subjektive forskjeller. Men når man har en modell å forholde seg til for å gi karakterer så blir man tvunget til å legge visse følelser til side og se på helheten.

 

Det sagt; fuck mikrotransaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ganske misfornøyd med GT7. Det som irriterer meg mest er at jeg ikke fikk logget inn for å spille single player. Det er uakseptabelt.

MTXs liker jeg heller ikke, men har ikke selv hatt noen kjip opplevelse på dette punktet i GT7. Det at man må grinde er ikke meg i mot, og det er heller ikke noe nytt for GT-serien selv før man kunne kjøpe credits. Nå har jeg riktignok ikke kommet så veldig langt, så jeg vet ikke hva som venter meg. 

Får litt inntrykk av at mye blir opphauset på nettet og at alt skal være tilgjengelig. Jeg synes det er helt greit at jeg ikke har råd til alle bilene. Selv noen enkeltbiler er helt ok at er veldig dyre for min del.

Med det sagt, MTXs er ikke greit, og jeg liker ikke at de selger credits. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...