Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Widescreen cockpit er jo rett og slett jævlig sexy.

Hvordan de har dratt inn ordet «cockpit» i en bil forundrer meg. Har strengt talt ingenting med et fly å gjøre.

 

Førermiljøet har hett cockpit i mange år.

 

 

 

late 16th century (in sense 2): from cock1 + pit1Sense 1 dates from the early 20th century and derives from an early 18th-century nautical term denoting an area in the aft lower deck of a man-of-war where the wounded were taken, later coming to mean ‘the ‘pit’ or well from which a yacht is steered’; hence the place housing the controls of other vehicles.

ametech-restore-cockpit-cleaner-597-p.jp

3134.jpg

514IQxOe7AL._SY355_.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Dersom du kunne valgt hvilken som helst bil med uendelig budsjett, men bare kunne ha én bil, hvilken ville du valgt?

 

I utgangspunktet er jeg forelsket i Alfa Romeo Giulia QV, men synes det er kjipt at den ikke kommer med 4WD og at den ville blitt litt for trang etterhvert. Sånn sett tror jeg min ultimate bil hadde vært en Porsche Panamera Turbo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Synes Sport Turismo ser litt merkelig ut på bilder, men har dog aldri sett den i virkeligheten. Har ei heller barn eller hund så ikke det helt store behovet for stasjonsvogn nå, men liker at folk kan sitte på med god plass i baksetet (og uten at jeg må justere førersetet da jeg er lang).

Lenke til kommentar

Dersom du kunne valgt hvilken som helst bil med uendelig budsjett, men bare kunne ha én bil, hvilken ville du valgt?

 

I utgangspunktet er jeg forelsket i Alfa Romeo Giulia QV, men synes det er kjipt at den ikke kommer med 4WD og at den ville blitt litt for trang etterhvert. Sånn sett tror jeg min ultimate bil hadde vært en Porsche Panamera Turbo.

Litt av det uendelige budsjettet kan man vel bruke på privatsjåfør da?  ;)  I så fall hadde det nok blitt en S65 eller en Maybach S650.

 

Hvis jeg skulle kjøre selv så blir valget noe vanskeligere. Kanskje M5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synes Sport Turismo ser litt merkelig ut på bilder, men har dog aldri sett den i virkeligheten. Har ei heller barn eller hund så ikke det helt store behovet for stasjonsvogn nå, men liker at folk kan sitte på med god plass i baksetet (og uten at jeg må justere førersetet da jeg er lang).

Begynt å dukke opp et par her i distriktet, og de har faktisk greid det utrolige, gjør Panamera enda styggere. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Eneste gangen jeg ønsker å bli kjørt rundt er hvis har drukket. Ellers hadde jeg heller betalt en sjåfør for å sitte på med meg til steder jeg skulle hvor det var stress å parkere og bedt ham være klar til da jeg skulle dra igjen. Elsker å kjøre selv ;)

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...