Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500 pr år på verdensbasis ja..

 

Får begynne å fortelle meg selv at jeg ikke hadde så lyst på den uansett

Den er lekker, men du får trøste deg med at den bare har fire sylindre. Dette blir vel også den første med "abonnementsordning", mener den ikke kan kjøpes på vanlig måte?

Lenke til kommentar

 

https://www.tv2.no/nyheter/9660598/

 

Haha hvor dum går det ann å bli, politiet har vel nok bevis til å gjøre han fotgjenger i lang tid fremover

Er vel heller snakk om fengselsstraff der gitt :lol:

Skal nok en del ordentlige bevis til vil jeg tro. Hvordan påstå det var han som kjørte bilen i den faktiske farten? Og ikke spola på is? Feil speedometer? Mulighetene er mange. Godtar han ikke og går til sak tror jeg han får rimelig positivt utfall i forhold til det man ellers kunne forventet

Lenke til kommentar

Den er lekker, men du får trøste deg med at den bare har fire sylindre. Dette blir vel også den første med "abonnementsordning", mener den ikke kan kjøpes på vanlig måte?

 

Den første med abonnementsordning er det ikke - det kan du allerede få på Volvo XC40. Og om du spør veeeldig pent, skal du kunne få kjøpt en Polestar 1 til odel og eie også. Pris på ca 130.000 euro, før norske avgifter.

Lenke til kommentar

 

 

https://www.tv2.no/nyheter/9660598/

 

Haha hvor dum går det ann å bli, politiet har vel nok bevis til å gjøre han fotgjenger i lang tid fremover

Er vel heller snakk om fengselsstraff der gitt :lol:
Skal nok en del ordentlige bevis til vil jeg tro. Hvordan påstå det var han som kjørte bilen i den faktiske farten? Og ikke spola på is? Feil speedometer? Mulighetene er mange. Godtar han ikke og går til sak tror jeg han får rimelig positivt utfall i forhold til det man ellers kunne forventet

For å finne farten trenger man bare å vite distansen i mellom to punkt og tidsbruken i mellom disse to punktene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Om jeg skulle kjøpt en coupé til 1.2M norske kroner før avgifter hadde jeg ikke kjøpt en Volvo i hvert fall. Hadde heller kjøpt en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 10 av 10 ganger.

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

 

 

 

https://www.tv2.no/nyheter/9660598/

 

Haha hvor dum går det ann å bli, politiet har vel nok bevis til å gjøre han fotgjenger i lang tid fremover

Er vel heller snakk om fengselsstraff der gitt :lol:
Skal nok en del ordentlige bevis til vil jeg tro. Hvordan påstå det var han som kjørte bilen i den faktiske farten? Og ikke spola på is? Feil speedometer? Mulighetene er mange. Godtar han ikke og går til sak tror jeg han får rimelig positivt utfall i forhold til det man ellers kunne forventet
For å finne farten trenger man bare å vite distansen i mellom to punkt og tidsbruken i mellom disse to punktene.

Jeg har bare lest artikkelen på mobil så vet ikke om video er offentlig, men kan for all del hende det er ingenting som identifiserer han, bare speedometer som filmes osvosv. Godtar man forelegg eller straff for en egen video er man dummere enn at man la det ut. Tror det er vanskelig sak for politiet mtp bevis avhengig av hvor bra video og identifisering

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Du så blunderen min ja, orket rett og slett ikke rette opp i den. Sportslig bil hadde vært mer riktig å si, Giulia kommer dessverre ikke som coupé (foreløpig).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

https://www.tv2.no/nyheter/9660598/

 

Haha hvor dum går det ann å bli, politiet har vel nok bevis til å gjøre han fotgjenger i lang tid fremover

Er vel heller snakk om fengselsstraff der gitt :lol:
Skal nok en del ordentlige bevis til vil jeg tro. Hvordan påstå det var han som kjørte bilen i den faktiske farten? Og ikke spola på is? Feil speedometer? Mulighetene er mange. Godtar han ikke og går til sak tror jeg han får rimelig positivt utfall i forhold til det man ellers kunne forventet
For å finne farten trenger man bare å vite distansen i mellom to punkt og tidsbruken i mellom disse to punktene.

Jeg har bare lest artikkelen på mobil så vet ikke om video er offentlig, men kan for all del hende det er ingenting som identifiserer han, bare speedometer som filmes osvosv. Godtar man forelegg eller straff for en egen video er man dummere enn at man la det ut. Tror det er vanskelig sak for politiet mtp bevis avhengig av hvor bra video og identifisering

 

Politiet har hvertfall åpenbart sett(og da nok lagret) videoene - Kanskje filmer han seg selv også, men la oss si han ikke gjør det - så kan nok de faktum at videoene er postet på bileiers instagram, bileiers snapchat, med det som høres ut som bileiers stemme og attpåtil kan påvises å komme fra bileiers mobil være nok til en dom.

Lenke til kommentar

 

Den er lekker, men du får trøste deg med at den bare har fire sylindre. Dette blir vel også den første med "abonnementsordning", mener den ikke kan kjøpes på vanlig måte?

 

Den første med abonnementsordning er det ikke - det kan du allerede få på Volvo XC40. Og om du spør veeeldig pent, skal du kunne få kjøpt en Polestar 1 til odel og eie også. Pris på ca 130.000 euro, før norske avgifter.

 

Kanskje mer interessant med norske øyne er Polestar 2: https://www.cnet.com/roadshow/news/volvo-polestar-2-electric/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Sliter med å se at dette XC40 konseptet vil klare seg. Volvo kaster bort masse bagasjeplass ved å gå for sedanløsningen på bakenden, noe som er merkelig mtp med sine svenske røtter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...