Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller har standard PV raketten en eller annen form for funksjon slik at den følger målet til en viss grad?

 

Hvis du refererer til LAW rakettkasteren så har den en autolockon feature så lenge du sikter raketten nære kjøretøyet du skal sprenge . Er du nære nok så vil raketten stige opp og treffe målet ovenfra og alltid gjøre 21 skade selv med laserlock.

 

Du kan lese mer om den her sammen med de andre rakettkasterne:

http://symthic.com/blog/?p_Engineer_Launchers-6113

Lenke til kommentar

Bruker nesten utelukkende SRAW her. Utrolig effektiv til å ta ut long range snipere med.

Er dessuten et lite tricks du kan gjøre med den så 2 raketter treffer en tanks omtrent samtidig. Skyt den første rett opp i lufta også skyter du rakett nr 2 mot tanksen for å få en dobbel hit :)

Endret av 1982kims
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du refererer til LAW rakettkasteren så har den en autolockon feature så lenge du sikter raketten nære kjøretøyet du skal sprenge . Er du nære nok så vil raketten stige opp og treffe målet ovenfra og alltid gjøre 21 skade selv med laserlock.

 

Du kan lese mer om den her sammen med de andre rakettkasterne:

http://symthic.com/blog/?p_Engineer_Launchers-6113

 

Takk for info.

 

Er jeg den eneste som synes "smarte våpen for dumme spillere" er en litt kjip utvikling?

 

Når den typen våpen kan ta ut stridsvogner på lange avstander med minimal innsats eller ferdighet mister liksom hele PV-konseptet mye av sjarmen for min del. Synes dette er ett stort problem i både BF3 og BF4. Med fare for å høres gammel ut, likte bedre hvordan det var før i tiden i eldre BF spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LAW gjør jo lite skade og er dermed balansert på den måten, ser ikke problemet med akkurat dette våpenet. Greit at det er noskill, men det er nesten nokill også :p

 

Problemet med den er egentlig mer at hvis du har en squad med 2-3 engineers så kan de bare gjemme seg og skyte mot deg så er du død på 1,5 runde med skudd - har opplevd det flere ganger - med rpg så må du iallefall komme i posisjon og sikte.

Lenke til kommentar

 

Problemet med den er egentlig mer at hvis du har en squad med 2-3 engineers så kan de bare gjemme seg og skyte mot deg så er du død på 1,5 runde med skudd - har opplevd det flere ganger - med rpg så må du iallefall komme i posisjon og sikte.

 

Det er i seg selv ett problem ja.

 

Samtidig så er det rett og slett kjipt gameplay med den typen våpen som nærmest garanterer treff uten at det krever nevneverdig med evner av skytteren. Ikke er det spessielt tilfredstillende å bruke, og det er bare frustrerende å bli truffet selv om du utmanøvrerer fienden.

Lenke til kommentar

 

Problemet med den er egentlig mer at hvis du har en squad med 2-3 engineers så kan de bare gjemme seg og skyte mot deg så er du død på 1,5 runde med skudd - har opplevd det flere ganger - med rpg så må du iallefall komme i posisjon og sikte.

Om man som tanker blir omringet av en squad med engies så SKAL man i prinsippet dø rimelig raskt uansett.

Lenke til kommentar

 

Det er i seg selv ett problem ja.

 

Samtidig så er det rett og slett kjipt gameplay med den typen våpen som nærmest garanterer treff uten at det krever nevneverdig med evner av skytteren. Ikke er det spessielt tilfredstillende å bruke, og det er bare frustrerende å bli truffet selv om du utmanøvrerer fienden.

Beveg deg fort. LAW'en funker mye dårligere på bevegelige mål.

Lenke til kommentar

Beveg deg fort. LAW'en funker mye dårligere på bevegelige mål.

 

Det er for så vidt greit om du beveger deg på tvers av skuddretningen til fienden, men det endrer jo ikke på det jeg har skrevet over.

 

Til det du skriver til Kjetil: Om man blir omringet av en squad med ingeniører så har de åpenbart gjort noe riktig og da bør du bli drept. Om de står langt unna og skyter raketter som følger målet burde de ikke få samme belønningen.

Lenke til kommentar

Bruker nesten utelukkende SRAW her. Utrolig effektiv til å ta ut long range snipere med.

Er dessuten et lite tricks du kan gjøre med den så 2 raketter treffer en tanks omtrent samtidig. Skyt den første rett opp i lufta også skyter du rakett nr 2 mot tanksen for å få en dobbel hit :)

Det funket ikke hos meg..

Lenke til kommentar

Om man som tanker blir omringet av en squad med engies så SKAL man i prinsippet dø rimelig raskt uansett.

 

 

Til det du skriver til Kjetil: Om man blir omringet av en squad med ingeniører så har de åpenbart gjort noe riktig og da bør du bli drept. Om de står langt unna og skyter raketter som følger målet burde de ikke få samme belønningen.

 

Selvsagt, problemet er at du ikke trenger å bli omringet, og det er nesten umulig å komme seg unna. - Bare engiene vet omtrent hvor du er så kan de gjemme seg bak noe du ikke kan skyte i stykker, og bare skyte i din retning - og standard taktikk med å kjøre tanksen i dekning virker ikke.

Lenke til kommentar

Selvsagt, problemet er at du ikke trenger å bli omringet, og det er nesten umulig å komme seg unna. - Bare engiene vet omtrent hvor du er så kan de gjemme seg bak noe du ikke kan skyte i stykker, og bare skyte i din retning - og standard taktikk med å kjøre tanksen i dekning virker ikke.

 

Active protection: Trykk X. Rygg med shift. Get the fuck outta there. Alternativt bare gå ut av tanksen og skyt dem. Engis tenker sjelden over muligheten for at du går ut av tanksen og står bare med launcheren fremme. Aner ikke hvor mange ganger jeg har overrasket dem ved å bare gå ut og skyte dem mens de står der som amøber og febrilsk prøver å bytte våpen fort nok. Bare pass på at ingen har mulighet til å snatche tanksen mens du er ute hvis gunneren din også hopper av. Om jeg sitter som gunner og har han som kjører på skype hender det også at jeg har snudd turreten og hoppet ut bak, satt på C4 og bedt kompisen forlate tanksen. Fienden ser så sitt snitt til å snatche tanksen, BOOM!

Lenke til kommentar

 

Det værste er at OHK/double registration faktisk står som "fixed" i issue trackeren. Så da regner jeg med at det er hitregistration og hitmarker/warning som er off, altså som han viser i videoen som kan fienden ha fått inn både 3 og 4 treff før karakteren din sier UH og så er man død. Heldigvis står disse tingene på "investigating", men nå er det jo 18 dager siden siste patch så de burde vel få ut fingern snart.

 

Det hadde jo vært interessant å vite ping-verdiene til begge spillerne også for det kommer jo i tillegg til de 100ms mellom hver oppdatering man sender til serveren. Jeg tror ping-tiden har mye å si på hvor ofte man ender opp med mutual-kill f.eks.

 

De har vel hatt juleferie i DICE også tenker jeg. Men Matimio la ut en YT video idag der en del balansering issues blir nevnt.

Lenke til kommentar

Error - Game disconnected: could not join server

 

Dette skjer 50% av gangene jeg føler for å spille Battlefield 4. Aner ikke hvorfor, men når det først er begynt er det skikkelig pain in the ass å komme på servere. Har prøvd 15 ganger nå på rad. Forskjellige servere. Kan det fikses?

EDIT: Har flere spørsmål når jeg tenker meg om.

 

Man må jo logge seg på servere i browser (noe jeg faktisk synes er noe rot), og jeg har problemer med å få opp serverne jeg vil ha. Når jeg går på "Search for servers" og velger f.eks. kun TDM, får jeg flest TDM servere, men veldig mange andre modes også. Det er irriterende.

For ikke å snakke om at jeg bare får 5-6 servere hvor det er folk på omgangen. Om jeg oppdaterer er det helt andre servere som kommer opp, selv om jeg har alle sortert etter hvor mange som spiller på serverne.

 

Andre som har dette problemet? Og hvorfor er det slik? Spillet har jo vært ute en god stund, og småirriterende ting som det der burde vel ha vært fikset en uke etter release?

Endret av G27
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...