Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ha en å spille med så skal du se at ting blir bedre. Jeg og Balt3 har spilt endel 2 manns squad å snudd noen matcher helt ved å spille objective. Jeg joiner som regel det tapende laget for å prøve å hjelpe de på rett spor, men visst det viser seg at de heller skal roofcampe hele gjengen så er jeg rask til å Alt F4 å finne en ny match.

 

 

Jeg var det til å begynne med når jeg spilte hele tiden. Stats stats stats...!!! Nå er jeg ute etter en god spillopplevelse de få gangene jeg gidder å fyre i gang BF4. Jeg ser etter servere med noenlunde balanse og så joiner jeg det laget som ser ut til å trenge meg mest.

 

Dessverre hjelper ikke det at jeg bytter lag. Noen ganger er jeg så sta og PTFO-orientert at jeg nærmest egenhendig snur et lags loss-streak over til win. Hva skjer da? Jo, plutselig, etter maks to-tre runder, så er det mitt lag som er stacked...

 

 

EDIT: Siden folk er så opptatte av stats kunne DICE enkelt ha løst problemet med lamejoining ved å gi tapende lag bonus % på score og/eller skill, og større bonus jo mer ubalansert laget er.

 

EDIT: Jeg glemte å nevne at jeg, selvsagt, som regel leaver etter endt runde og finner en ny server dersom laget taper med så mange tickets at det ikke er noe håp. Men jeg bytter ikke lag, det er jo jævlig kjedelig.

Er ikke særlig opptatt av stats selv, da hadde jeg jo bare byttet lag slik som resten av lamejoinerne gjør. Problemet er heller ikke at jeg bare spiller alene. Om jeg spiller alene med noen random tullinger er det forståelig at laget eller squaden gjør det dårlig, men det er nærmest blitt slik kronisk. I hele går kveld var vi noen kompiser som spilte sammen og gjorde det greit som squad men hele tiden ble laget fullstendig overkjørt i vanlig stil. Allerede helt i begynnelsen av hver runde når laget bare lå under med 20-30 poeng begynte masseflukten til shitkidsene over til det andre laget. Til tross for at det var såkalt "autobalansering" av lagene lå laget vårt alltid minst tre under i antall. Det blir liksom aldri like lag lenger. Det vinnende laget skal fullstendig overkjøre det andre og det virker som om det kun er det som er morsomt for shitkidsene. Om man skal spille har man valget mellom å bli fullstendig overkjørt eller være med på et lag som fullstendig ruller over det andre laget. Er liksom ikke så kult å være med på vinnerlaget heller når motstanderne aldri får slippe til fordi de alltid er underlegne både i antall og ferdigheter.

post-10980-0-84218900-1388860322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor er det så viktig å vinne for folk?

Jeg bryr meg ikke så mye om jeg vinner, de får noen få ekstra poeng, men de poengene er ikke akkurat store tapet i det lange løp.

Det å vinne på en public server er vel noe av det minst viktige.

 

Men min oppfattning er at man kommer som regel på det dårligste laget siden det er folk som bytter til winning team, men så går det kanskje 3 runder også er det mitt lag som kjører lett over det andre også går det kanskje 3-4 runder så begynner mitt lag å tape og slik går det i bølger syns jeg, noen ganger så taper laget mitt andre ganger så vinner det.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Men hvorfor er det så viktig å vinne for folk?

Jeg bryr meg ikke så mye om jeg vinner, de får noen få ekstra poeng, men de poengene er ikke akkurat store tapet i det lange løp.

Det å vinne på en public server er vel noe av det minst viktige.

 

Bryr meg fint lite om seiersprosent, men det er kjipt når dei fleste rundene ender 800-0 e.l i tickets.

Lenke til kommentar

Win ribbon er riktignok kun 200 points, men ser du ofte at MVP1-5 på det tapende laget har høyere score enn vinnerlaget? Neppe. Man taper points på å tape runden. PTFO vil alltid være det mest lønnsomme. Alt annet er bare nytteløst piss når det kommer til conquest og rush. Jo flere som finner det for godt å loke rundt på egenhånd og spille recon fra base ford "det er gøy" jo vanskeligere blir det for oss som faktisk har lyst til å spille ordentlig å få til noe siden vi da alltid er i undertall foran i linjene. Og hvis du tror du kan dra inn flere points med å loke bakerst enn å storme front tar du feil.

Lenke til kommentar

Man behøver ikke loke bakerst selv om man taper og de som kommer på 1-3 plass på taper laget kan ende opp med å ha score close til de beste på vinner laget også, jeg for min del tror neppe jeg taper så mye poeng på å tape, men så sitter jeg sjelden igjen i mainbasen med mindre man blir butt fucked her ifra til månen og man ikke kan komme seg ut, men så bryr ikke poeng meg så mye egentlig, er jo nesten alt for lett å få level i BF4 så man bremser jo nesten med "vilje" av og til.

 

Men taper man 800-0 så er det jo ikke rart at man ikke klarer å få noe særlig med poeng for da har man blitt baserapet ifra første sekund.

På en 1000 tickets runde så kan man tape og fortsatt lett få 10k+ poeng og da ligger ikke de beste på vinner laget så mye høyere i poeng, men litt mer har de jo så klart, men igjen, masse poeng er rimelig meh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men team balance går jo bare på antall spillere på hvert lag, rank betyr ikke skill og de balanserer ikke lagene etter skill eller ranks, men nå funker vel ikke den balance greia deres helt optimalt heller, tror den er ute å kjøre den som alt anna i dette spillet.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...