Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På battlelog, så om du klikker stats>details, så ser på game modes.

Der står jo alle game modes, men ta conquest, hva er det som gjør at man får poeng der?

Og hvor mange poeng må til for å få en conquest service star?

 

Har de en slags FAQ om hva alt betyr og hvis ikke, hvorfor ikke lage noe sånt?

Hvis du har 500k conquest points så er jo det fint og flott, men jeg finner ingen forklaring på hvordan man får det og hvor mye som skal til, nå har jeg ikke søkt noe på det siden jeg kom på dette akkurat nå og nå har jeg ikke tid før seinere idag uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, om du leser reddit-posten du linker til, så vil du finne et offisielt svar fra DICE som bekrefter dette.

 

Jeg trodde også det var en vits når jeg leste det - samtidig bekreftet dette en del mistanker.

 

Personlig så fatter jeg ikke at BF4 i det heletatt er listet på ESL - i så fall så burde det være en egen paralympics kategori.

 

Helt enig med deg! Er morro at de har gjort Bf mer arcade en noen gang, også er det nå de liksom satser på Esport. Helt latterlig. Om folk har spillet Bf i 500 timer og har 20 000 kills med Ace 23 så kan de fortsatt bli eid av en med 50 timer som bare "loller" rundt. Finnes det noe annet skytespill som krever så lite "skillz" ?

Lenke til kommentar

I BF4 så fins det egentlig ikke ett våpen som er fryktelig mye bedre enn andre, noe som sikkert er både bra og dårlig, men at man har spilt i 500 timer og har mye kills betyr jo ikke at man er god.

Rank etc er jo ikke skills og man kan jo ikke måle skills eller dyktighet etc på en public server heller selv om enkelte er bedre enn andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I BF4 så fins det egentlig ikke ett våpen som er fryktelig mye bedre enn andre, noe som sikkert er både bra og dårlig, men at man har spilt i 500 timer og har mye kills betyr jo ikke at man er god.

Rank etc er jo ikke skills og man kan jo ikke måle skills eller dyktighet etc på en public server heller selv om enkelte er bedre enn andre.

 

Som det er med ALT her i livet så blir man god hvis man bruker mye tid på det. Skal du bli god i fotball så må du spille mye fotball, skal du bli god til å bake så må du bake mye. Osv.

 

Men du er altså ikke enig i dette?

Lenke til kommentar

Trenger ikke spille mange rundene før man ser at på slutten av en 800 tick conquest match, så er top 5 på hvert lag stort sett besatt av spillere med høy rank. Noen unntak finnes selvsagt, og det er like ofte høy-rankede spiller som ligger nedover på listen, men jeg har tilgode å se en rank 5 få MVP i en match hvor det også finnes lvl 80+ spillere på samme lag.

Lenke til kommentar

Trenger ikke spille mange rundene før man ser at på slutten av en 800 tick conquest match, så er top 5 på hvert lag stort sett besatt av spillere med høy rank. Noen unntak finnes selvsagt, og det er like ofte høy-rankede spiller som ligger nedover på listen, men jeg har tilgode å se en rank 5 få MVP i en match hvor det også finnes lvl 80+ spillere på samme lag.

 

Selvfølgelig er det som regel slik at de med høy rank\spille-tid "vinner"(Ifølge meg07 har ikke rank noe å si da). Men jeg synes forskjellen er for liten og jeg har sett folk med 20 i rank dominere også. Se på andre Esport spill som Cs. Hvis noen med 500-1000 timer spiller mot noen noobs der så får ikke nooben inn en eneste kill og blir totalt grusa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal jeg være enig i. Men dette blir mer evident for BF4 sin del når det blir færre spillere. Spiller du conquest large med 24p skinner det ofte litt mer igjennom hvem som er gode og ikke, eventuelt i en 10p TDM-match. På CQ-64 eksploderer det jo med random deaths fordi det er så mange spillere som til enhver tid har deg i scopet. Rush derimot føler jeg er mer skill-basert og gode spillere som klarer å tenke litt, spiller bra og har høy innsats blir belønnet i større grad. Conquest er egentlig en helt forpult game mode spør du meg siden det tillater så utrolig mye loking og ikke minst drøssevis med freekills.

Lenke til kommentar

Det skal jeg være enig i. Men dette blir mer evident for BF4 sin del når det blir færre spillere. Spiller du conquest large med 24p skinner det ofte litt mer igjennom hvem som er gode og ikke, eventuelt i en 10p TDM-match. På CQ-64 eksploderer det jo med random deaths fordi det er så mange spillere som til enhver tid har deg i scopet. Rush derimot føler jeg er mer skill-basert og gode spillere som klarer å tenke litt, spiller bra og har høy innsats blir belønnet i større grad. Conquest er egentlig en helt forpult game mode spør du meg siden det tillater så utrolig mye loking og ikke minst drøssevis med freekills.

 

Enig i at Conquest er en forpult gamemode:p Ihvertfall nå som det er alt for mye tanks og andre kjøretøy som gjør infcombat umulig.

(Blir mye klaging her nå) Jeg vil helst spille Rush men det virker ikke som noen av mappsa er designet for Rush. Og det er få som jeg synes fungerer. Første postene på det store sjømappet er et godt eksempel

Lenke til kommentar

Rank har da aldri betydd skill, mr pro som er best i verden kan begynne på nytt på en konto med level 1 og fortsatt toppe lista, så enkelt er det, i BF3 så møtte jeg på flere level 100 folk som spilte som om de hadde akkurat begynt eller om de nettopp hadde kjøpt kontoen sin på ebay 5min før eller noe.

Så klart vil en med 1000 timer skjønne litt mer, men det betyr ikke at han er god om han har 1000 timer på det tragiske op locker mapet, han er og blir en løk.

Og skills kan aldri måles på en public server uansett game mode og mengde folk, den som tror det, jaja, vel vel, den får nå bare tro det.

Juhu du var best på en public server, det betyr jo at du bare kan mixe med alle andre som kommer først på en public server å vinne dreamhack eller noe sånt.

 

Samme trikset gjorde vi jo i BF2, de av oss som var ett stykke over den gjennomsnittlige public spiller lagde seg ny account og eide alt og alle med en konto som var starta for 5minutter siden.

Det hagler med diverse cheat beskyldninger når du gjør sånt.

 

Og hva gjelder cs:go f.eks så er det mange som har flere hundre timer public som egentlig ikke er noe særlig i det hele tatt.

 

Men det man kan konkludere med er at så lenge man har 20k kills med ace 23 og 500 timer så er man god?

Håper virkelig ikke den spilleren har 490 timer på op locker.

 

 

Og BF har da alltid handlet om vehicles, skal du spille inf så hadde de litt avslag på cod ghost her i jula eller hva det var, kjøp det, gg.

Er så gøy med folk som kjøper BF og whiner på mye tank eller heli, lol, da har du virkelig skjønt hva BF er.

Spill domination.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rank har da aldri betydd skill, mr pro som er best i verden kan begynne på nytt på en konto med level 1 og fortsatt toppe lista, så enkelt er det, i BF3 så møtte jeg på flere level 100 folk som spilte som om de hadde akkurat begynt eller om de nettopp hadde kjøpt kontoen sin på ebay 5min før eller noe.

Så klart vil en med 1000 timer skjønne litt mer, men det betyr ikke at han er god om han har 1000 timer på det tragiske op locker mapet, han er og blir en løk.

Og skills kan aldri måles på en public server uansett game mode og mengde folk, den som tror det, jaja, vel vel, den får nå bare tro det.

Juhu du var best på en public server, det betyr jo at du bare kan mixe med alle andre som kommer først på en public server å vinne dreamhack eller noe sånt.

 

Samme trikset gjorde vi jo i BF2, de av oss som var ett stykke over den gjennomsnittlige public spiller lagde seg ny account og eide alt og alle med en konto som var starta for 5minutter siden.

Det hagler med diverse cheat beskyldninger når du gjør sånt.

 

Og hva gjelder cs:go f.eks så er det mange som har flere hundre timer public som egentlig ikke er noe særlig i det hele tatt.

 

Men det man kan konkludere med er at så lenge man har 20k kills med ace 23 og 500 timer så er man god?

Håper virkelig ikke den spilleren har 490 timer på op locker.

 

 

Og BF har da alltid handlet om vehicles, skal du spille inf så hadde de litt avslag på cod ghost her i jula eller hva det var, kjøp det, gg.

Er så gøy med folk som kjøper BF og whiner på mye tank eller heli, lol, da har du virkelig skjønt hva BF er.

Spill domination.

 

Du tolker virkelig ting på en egen måte. Enten leser du dårlig eller så er du bare en vrang unge.

Men i stede for å forklare deg det så kan du lese igjennom engang til.

Lenke til kommentar

Trenger ikke spille mange rundene før man ser at på slutten av en 800 tick conquest match, så er top 5 på hvert lag stort sett besatt av spillere med høy rank. Noen unntak finnes selvsagt, og det er like ofte høy-rankede spiller som ligger nedover på listen, men jeg har tilgode å se en rank 5 få MVP i en match hvor det også finnes lvl 80+ spillere på samme lag.

Nånå... Jeg har nettopp begynt å spille og spiller bare conquest.

Jeg er som regel blant topp 5, det er en grunn til det.

Cappe flagg, bruke all support man kan og spille lagorientert.

Nå er det langt fra alle som gjør dette så selv om jeg eksempelvis har flere poeng enn han på toppen av andrelaget så kan de fort vinne.

Det er en ting jeg ikke liker, det er det teite lyset man får om noen ligger å sniper.

Det er jo ikke utfordring å ta ut campere i BF4... :(

Lenke til kommentar

 

Du tolker virkelig ting på en egen måte. Enten leser du dårlig eller så er du bare en vrang unge.

Men i stede for å forklare deg det så kan du lese igjennom engang til.

 

Du har nå din egen vrange holdning du også.

De som spiller esport i cs f.eks har en god del flere timer enn bare 1000 så du er ikke akkurat mr pro etter 1000 timer, så klart kommer man seg ikke til høyeste level ved å spille 1 time i uka, men selv om du har den høyeste levelen så betyr ikke det at du er god eller er best, rank har aldri betydd skill og vil aldri gjøre det heller.

Men joda, du må spille litt mer enn ett par ganger i uka hvis du "skal bli noe", men hvis du er level 110, hva er du god til da?

Å ta poeng?

Det er så mye boosts og double xp events at det å komme seg til 110 er så lett at det er latterlig, du trenger jo også ikke i nærheten av så mye poeng i BF4 som i BF3 for å få å få maks level heller.

Men jeg skal la dere tro at rank = skill.

Også finner jeg det nokså humoristisk at det klages på mye vehicles i BF4, det var mer i BF3 syns jeg, men det er ikke for mye vehicles, er nesten for lite.

 

BF3, Op firestorm, 4 tank, 2 fly, 1 attack heli, 1 transport heli, 1 AA på største typen maps.

Caspian border, mulighet for 3 tank, 2 fly, 1 attack heli og 1 AA på den største typen maps.

Gulf of oman var også en vehicle spawn fest og dette er vel muligens de 3 største mappene i BF3.

Eneste mapet med mye vehicles i BF4 må være golmud railway, har ikke spilt noe særlig china rising.

 

 

Har de tatt bort den lilla skriften til rank 100+? Runda nettopp det tresifrede tallet. :/

 

Av en eller anna grunn så har det tatt bort ja, sett flere 100+ som ikke har det.

 

 

Lenke til kommentar

Du kan spawne på den selv ja, tror også du kan spawne på den selv om du bytter class, men om den da blir borte veit jeg ikke.

Men spawn beacons i BF4 ser ut til å leve evig frem til noen skyter den eller du setter ut en ny, i BF3 så blei den borte når DU spawna på den, men det gjør den ikke i BF4, ihvertfall ikke så lenge du er sniper selv, det var ihvertfall slik før diverse patcher så regner med at det er slik fort satt, men man veit aldri.

Bare du og dine squad members can spawne på den, ingen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...