Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ser folk slakter Sea of Thieves på Metacritic. Er det så ensformig?

Kan væra psykotiske fanboys fra andre platformer slm lager kvalme og piss. Går sport i sånt.

Så du tror flerparten er fanboys fra PlayStation som lager kvalme? Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Spillet er ganske kjedelig etter man har spilt en del timer er det folk mener.

Lenke til kommentar

 

 

Ser folk slakter Sea of Thieves på Metacritic. Er det så ensformig?

Kan væra psykotiske fanboys fra andre platformer slm lager kvalme og piss. Går sport i sånt.

Så du tror flerparten er fanboys fra PlayStation som lager kvalme? Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Spillet er ganske kjedelig etter man har spilt en del timer er det folk mener.

 

 

Jeg tror fanboys generelt lager kvalme. Uavhengig av om det er PlayStation, Xbox, Nintendo, PC, you name it. Er jo derfor de kalles fanboys.

Lenke til kommentar
Riktig som det sies at man aldri skal ta early Metacritics user-reviews spesielt seriøst. Og folk har jo en lei tendens til å endten gi spill 1 av 10 eller 10 av 10 så folk evner jo ikke å se nyanser som jo fort blir et problem med brukeranmeldelser sånn generelt.
Men som en som hadde over 20-timer i Closed-BETA og som nå har klokket inn over 5-timer etter release så må jeg jo dessverre si meg helt enig det meste av det folk har å si om spillet. Kort fortalt så er det egentlig en temmelig hjernedød og innholdsløs sandkasse. En utrolig vakker og flott en, men dessverre temmelig blottet for meningsfult innhold.
Det er hovedsaklig bare fire forskjellige PvE oppdrag du kan gjøre i spillet. Du har tre faksjoner, den ene heter Gold Hoarders, den andre heter vel noe sånt som Order of Souls og den siste husker jeg rett og slett ikke hva heter. Alle disse faksjonene vil gi deg oppdrag. Problemet er at samtlige oppdrag er av den samme typen "fetch quests", du får gjerne en spesifikk lokalisasjon du skal til, og her må du gjøre en spesifikk oppgave for så å dra tilbake og levere. Alt er egentlig helt likt på tvers av faksjonene med noen minimale forskjeller. Med Gold Hoarders så får du et eller flere kart hvor du må dra til øya og grave opp kista også dra tilbake. Eventuelt så får du en selvforklarende gåte som sier hvilken øy du må dra til også må du gjøre ytterligere to ting på øya for å finne kista. Kan knapt regnes som gåter, det er temmelig rett frem. Order of Souls gir deg en oppdrag til en spesifikk øy, men istedenfor at du skal grave opp en kiste så må du drepe 2-3 waves med skeletons før det popper opp en kaptein skeleton som du må drepe som dropper en hjerneskalle som du må ta med tilbake. Så litt forskjell, men ikke stor og det er det samme frem og tilbake opplegget. Den siste jeg ikke husker navnet på gir deg oppdrag hvor du får x-antall bur også må du dra på vilkårlige øyer og plukke opp diverse dyr. Av typen du må plukke opp 1x Høne med hvite fjær og 1x Høne med røde fjær og levere det til en utpost innen den og den datoen. Igjen litt annerledes, men mye det samme. Tidsapektet er ikke så frykteig interessant da du alltid har evig god tid så med mindre du roter noe voldsomt så er det aldri noe merkbart tidspress.
Så alt blir fryktelig reptetivt og gjentagende veldig fort. Men det største problemet er at spillet ikke skalerer på noen som helst måte. Det er ingen karakterprogresjon, det er ingen nye våpen, ingen nye ferdigheter, ingenting underveis. Det eneste du får er ømdømme og penger. Penger kan utelukkende benyttes på kosmetikk for å forandre litt på klær og utseende på ting og tang og omdømme gir deg bare muligheten til å kjøpe mer omfattende oppdrag av den aktuelle faksjonen.
Det er ikke bare total mangel på progresjon på karakteren. Men det er ikke progresjon på innholdet og oppdragene heller. Om du er omdømme nivå 1 eller 50 (maks) har egentlig ingenting å si i praksis. Det eneste du får er oppdrag som tar deg over større områder og som tar deg til flere lokalisasjoner. Så de vil ta lenger tid og vil gi deg mer loot, men det er ingen økt vanskelighetsgrad på det du gjør. Disse wave'ene med skjeletter er ikke noe tøffere, mer omfattende eller vanskeligere på omdømme nivå 50 enn de er på omdømme nivå 1. Det samme gjelder skatteoppdragene, eneste forskjellen er at du får flere kister å grave opp på flere lokalisasjoner. De er ikke i noe vanskeligere terreng, der ikke bedre beskyttet og byr ikke på noen økt utfordring. Så spillet står på stedet hvil hele veien.

Det eneste ekstra aspektet som byr på litt økt utfordring er invasjon av fort. Det vil på tilfeldige tidspunkter dukke opp en dødningskalle i himmelen som står over et fort. På dette fortet vil det nå dukke opp masse skjeletter i bøttevis av waves som du må klare å utslette før det dukker opp en kaptein som vil droppe en nøkkel som lar deg låse opp fortet hvor du vil finne en god mengde loot. Dette er det mest utfordrende som er i spillet per nå, men det er jo egentlig Order of Souls oppdraget på stereoider. Og igjen så problemet at alle fort invasjoner er helt like så har du gjort det en gang så har du gjort dem alle. Her vil du også som en som spiller alene, eller på et tomannslag få problemet med at så fort det dukker opp et større skip (Galleon) som er det lag på tre og fire spillere får så må du bare flykte de disse skipene er såpass mye sterkere og fordelen av å ha en eller to ekstra spillere er såpass stor at det er nesten meningsløst å forsøke å gi de motstand da sannsynligheten for at du klarer å ta ned skipet deres er minimal. Så om du har stått og holdt på med et fort i 30 minutter som et tomannslag så er det pent nødt til å bare la dette laget på tre eller fire spillere få ta over og komme dere unna om dere ikke vil bli maltraktert.

Og dette bringer oss over på det siste aspektet med spillet, som kanskje er det mest håpløse med hele spillet, nemlig PvP. Det er påtvungen PvP i spillet. Du kommer ingen vei utenom, da det ikke er noen mulighet for valg av server eller servertype. Og spillet er helt idiotisk lagt opp. Så lenge alle karakterer er identiske og det er null form for variasjon på karakter og null utvikling av karakteren underveis så er jo enhver karakter lik. Så en gruppe på fire vil automatisk ha en stor fordel på en gruppe som bare er tre, og en gruppe på tre vil automatisk han en stor fordel over en gruppe med to osv.. Det er jo forsåvidt greit nok. Men denne problemstillingen øker veldig av at grupper på fire og grupper på tre får automatisk et større skip (Galleon) sammenlignet med grupper på to og en som får en Sloop. En Galleon har fire kanoner på hver side, mens en Sloop bare har en. Samtidig så tåler en Galleon flere skudd og det tar lenger tid for den å ta inn nok vann til at den synker. Den er dog vanskeligere og manøvrere så du skal potensielt klarte å komme deg unna med en mindre båt men i situasjoner hvor du blir presset av en Galleon så er spillet faktisk lagt opp til at du skal stikke av for sannsynligheten for å klare å synke en Galleon når du har en Sloop er fryktelig liten. Ikke bare kan de fyre fire ganger så mange skudd som deg, men den ene kannonen på en Sloop kan ikke skyte raskt nok i forhold til hvordan et lag på tre til fire spillere klarer å reparere en Galleon så om de ikke spiller helt idiotisk og fullstendig feilprioriterer så er det umulig for deg å få de ned. Det å gå ombord er tilnærmet umulig da det er knockback når du blir skutt så det er fryktelig enkelt for de å beskytte de to stigene som er på skipet så du kommer deg aldri ombord. Og selv i situasjoner hvor du på et eller annet mirakuløst vis klarer å slakte hele mannskapet så vil de re-spawne på skipet i løpet av fattige femten sekunder så innen du egentlig får gjort nok skade på skipet med mindre du har en explosive barrel så klarer du ikke å senke skipet selv etter å ha drept hele mannskapet. Det hele er utrolig merkelig og helt idiotisk lagt opp.
Det de burde ha gjort er å sørge for at 3 og 4 manns lag havner i egne sesjoner, og at 1 o 2 manns lag havner i sin egen. Så er det nå hvertfall en viss form for balanse og rettferdighet. Sånn som det er nå så sier spillet rett og slett at om du ikke spiller i 3 eller 4 manns lag så er det meninga at du skal måtte flykte til enhver tid en større gruppe måtte nærme seg. Noe jeg syntes er helt idiotisk.
 
Så ja.. Spillet er temmelig svakt på fryktelig mange områder. Det har en fantastisk grafikk og atmosfære og har et så vanvittig stort potensialet som det ikke klarer å utfylle på noen som helst måte. Og selv bare det å nyte grafikken og atmosfæren blir vanskelig når de har valgt den PvP-metoden som de har.
Jeg er temmelig sikker på at spillet vil se et dramatisk dropp i antall spillere etter veldig kort tid. Xbox Game Pass og 14-dager prøvetid gjør noe ikke spillet noen tjeneste for 14-dager er faktisk mer enn nok tid for mange spillere til å oppdage hvor repetetivt og innholdsløst spillet faktisk er og er nok mer enn nok tid til å gjøre alle solo og duo spillere nok frustert til at de legger spillet på hylla innen prøvetiden er over.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser folk slakter Sea of Thieves på Metacritic. Er det så ensformig?

Kan væra psykotiske fanboys fra andre platformer slm lager kvalme og piss. Går sport i sånt.
Så du tror flerparten er fanboys fra PlayStation som lager kvalme? Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Spillet er ganske kjedelig etter man har spilt en del timer er det folk mener.

Det var du som nevnte PlayStation, jeg nevnte bare andre platformer ;) Og jeg påstå ikke det ene eller andre, men det KAN være at det er tilfellet på en del av tilbakemeldingene, ja. Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser folk slakter Sea of Thieves på Metacritic. Er det så ensformig?

Har ikke lest noen, men etter 3 timer skjønner jeg at det er meget lite innhold i spillet.

Blir som et tivoli med få attraksjoner. Når du har kjørt alle én gang, så føler du deg litt ferdig.

Jeg tror Sea of Thieves blir en "påsken 2018" affære, så glemt.

Så genialt av Microsoft å bruke tittelen til å "melke" ut Gamepass i øst og vest. For skulle likt å se statistikken over nytegnede Gamepass i disse tider og 2 uker fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser folk slakter Sea of Thieves på Metacritic. Er det så ensformig?

Har ikke lest noen, men etter 3 timer skjønner jeg at det er meget lite innhold i spillet.

Blir som et tivoli med få attraksjoner. Når du har kjørt alle én gang, så føler du deg litt ferdig.

Jeg tror Sea of Thieves blir en "påsken 2018" affære, så glemt.

Så genialt av Microsoft å bruke tittelen til å "melke" ut Gamepass i øst og vest. For skulle likt å se statistikken over nytegnede Gamepass i disse tider og 2 uker fremover.

 

Kan ikke si meg mer enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metacritic når det kommer til bruker anmeldelser er totalt bortkastet om en ser på total karakteren og ikke leser hva folk skriver. Veldig ofte fanboys og tull.

 

Greia med Sea of Thieves som virker å gå rett over hode på folk er at SoT er som fks Fortnite og PUBG. Spill som i utgangspunktet er kjedelig da en gjør det samme om og om igjen. Men pga andre spillere og uforsigbarheten menneske spillere legger på bordet så er ingen kamp i Fortnite, PUBG og i SoT sitt tilfelle reise ut på havet like. Det er alltid ting som skjer anderledes. Er jo bare å se på forskjellige streams av disse spillene så ser en det i full effekt.

Lenke til kommentar

Metacritic er det bare å drite i å se på når det kommer til eksklusiver ja og anmeldelser på Amazon som er verified purchases er vel faktisk det beste å gå etter.

 

Når det er sagt så synes jeg SoT har sett dødskjedelig ut hele veien.

 

 

Tittet på at Boogie spilte det i går. Som han sa det, dette er gøy for en uke og så glemmer jeg det med en gang. Tror ikke jeg gidder å teste det en gang.

 

Om SoT er underholdende og morro i en hel uke så vil jeg si det er rimelig imponerende selv for de som har kjøpt det til fullpris. Det er mer enn de fleste spill kan skryte på seg.

Lenke til kommentar

Om SoT er underholdende og morro i en hel uke så vil jeg si det er rimelig imponerende selv for de som har kjøpt det til fullpris. Det er mer enn de fleste spill kan skryte på seg.

 

Kommer an på spillet. Sea of Thieves tilhører vel online-sjangeren der man prøver å fenge spillerene over lengre tid? Og da er det kjipt hvis "alle" gir seg etter en uke. Har ikke fulgt så nøye med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...