Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Noen her inne som har Turtle beach elite 800x og kan komme med en anbefaling?

Ikke testet. Men fikk meg en gledelig overraskelse da jeg nylig kjøpte Turtle Beach XO Seven hos Elkjøp.

Koster kun 399,- men det er faktisk PRO-utgaven du får. Bildet og teksten på nettsiden er misvisende.

Søker du etter XO Seven Pro på elkjøp, får du ingen treff. Søker du på XO Seven, får du treff til 399,- 

Men når du henter varen så er det altså PRO-utgaven du får.

 

Følte jeg hadde gjort et kupp da 399,- for et headsett som normalt koster godt over 1.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk spilt sea of thieves noen timer jeg og en kompis i gårkveld, 2 manns crew i det minste skipet. En kan sikkert kririsere spillet for ting det ikke gjør perfekt, men gode gud så lenge siden det er jeg har funnet meg selv i å le hysterisk over situasjoner som har oppstått i spill :D

 

Dette med at en ikke har progresjon i spillet på den måten en er vandt med syns jeg er et godt tiltak, det som gang på gang har drept mp spill for meg er at de jeg spiller med somregel har langt mer fritid enn meg til å spille, dette ender da med at de som regel har doble levelen av det jeg har innen en uke og jeg ender opp med å spille alene. I sea of thieves spiller dette ingen rolle ettersom alle er like sterke, som og gjør det mulig for folk med en litt travlere hverdag å kaste seg med vennene sine når en ledig stund dukker opp :)

Lenke til kommentar

 gode gud så lenge siden det er jeg har funnet meg selv i å le hysterisk over situasjoner som har oppstått i spill :D

 

 

 

Det er det som er det spesielle med Sea of Thieves. Og forøvrig Fortnite og PUBG. Alle er spill som om vi skraper bort alt rundt det så ser vi at det er nettopp det du beskriver her samt mestring følelsen som er hvorfor folk logger på igjen og igjen i Fortnite og PUBG. Om Sea of Thieves har det som trengs for at dem som liker slike opplevelser gjør det samme skal bli spennende å se... 

 

Men jeg tipper nok at mange av dem som ikke liker Sea of Thieves enten ikke er spesielt fan av Fortnite og PUBG formelen til suksess. Eller har forventet et adventure spill og ikke ser likhetene...

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg har over 100 timer i H1Z1 Battle Royale, og over 300 timer i PUBG og det er da uten å regne med spilletid i Closed-BETA før det ble Steam Early-Access og jeg har spilt endel The Culling også selv om det en litt annen type Battle Royale så jeg er veldig glad i den typen spill.

 

Men jeg føler ikke Sea of Thieves er tilsvarende disse på noen som helst måte? PvP-elementene er langt mer clunky da kampsystemet er fryktelig begrenset og ikke spesielt responsivt til å begynne med. Samtidig så er det jo ikke lagt opp til rettferdige dueller da solo-spillere, duo-spillere, trio-spillere og quadruple-spillere alle blir kastet inn i tilfeldige sesjoner og vil møte hverandre over en lav sko. Alle de andre spillene har alltid lagt opp til en helt rettferdig løsning hvor det alltid er like mange per lag og hvor alle starter med samme grunnlag og mulighet for suksess. Det er jo slettes ikke tilfellet med Sea of Thieves når det er forskjell på skip (Sloop vs Galleon) og forskjellige mengde spiller på forskjellige lag i den samme sesjonen osv..

 

 

Ikke har du noe å jobbe mot heller når det kommer til PvP. Battle Royale spillene har et klart mål ved at det overordnende målet er å ende opp som nummer en. Du skal forsøke å bli siste mann og være den som overlever. Det er ingen slike mekanikker i Sea of Thieves. Og dør du så re-spawner du 15 sekunder etterpå og mister du skipet ditt så har du et nytt skip sekunder etterpå i samme sesjon og du mister egentlig ingenting med mindre du er dum nok til å oppsøke dueller mens du har verdifull last ombord.

 

 

 

Så nei, jeg klarer virkelig ikke å se sammenligningen med PUBG og Fortnite Battle Royale i dette tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg vil ikke si at kamp systemet er fryktelig begrenset. Tvert imot. Det ser simpelt ut på overflaten men når du kombinerer sverd,blunderbuss,sniper,kanoner,krutt tønner,navigering i farlig terreng og natur kreftene. Så er slagene på havet alt ifra "bang bang ferdig" til noen helt sinnsyke kamper avhengig av hvor god du og mannskapet ditt er. 

 

Og da kommer vil til mannskapet. SoT er et spill designet for å spille samens med andre. Akkurat som med Fortnite og PUBG så står du sterkere samens. I SoT så er det å seile alene som å spille et spill på hard. Du blir utfordret mye mer og mestrer du ikke alt til din rådighet så er du veldig fort ferdig om du møter et stort skip.

 

Når du møter andre som er fiendtlige så har det minste skipet en fordel dem andre ikke har ved å kunne svinge vesentlig raskere. På den store båten så må seilene justeres for å ta raske svinger og selv da er dem ikke like raske. Navigering i farlig farvann og dumpe krutt tønner, vinkle deg til å kunne få inn skudd med kanonen eller bare stikke av er hva som som skiller klinten fra hveten. 

 

Så slik sett skiller SoT seg ifra Fortnite og PUBG da alle står likt. Så om du vil stille likt i SoT så må du spille med andre. Vil du ha en real utfordring å vise at du er kongen på havet så kan du om du vil spille alene på ei lita balje. 

 

I Fortnite og PUBG så er målet å ende opp som siste mann i live. Målet i SoT er å kunne levere alt du har har fått tak i av verdier å få betalt i gull. 

 

Fortnite, PUBG og SoT har til felles at alle er egentlig rimelige repetitive spill. Det som gjør dem så populære er det uforutsigbare som skjer hver gang du spiller. Og det er en kobling som det virker som mange ikke har helt sett enda. Dem tenker på SoT som et adventure spill dem skal spille alene å kose seg med. Men kjerne mekanismen er det uforutsigbare som kun kan skje når du kaster en gjeng spillere i samme verden. 

 

Jeg tenker som så at det er viktig å "dømme" spill på riktige premisser. Ikke sant? 

 

EDIT: Det skal nevnes at SoT har mer å by på en Fortnite og PUBG selvfølgelig. Men selve kjerne mekanismen mener ihvertfall jeg er like. Er jeg alene i se koblingen? Er jeg helt på jordet? :D

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sea of Thieves kan lett være knallbra og knalldårlig på samme tid. Det visuelle og opplevelsen av å være på sjøen er knallbra laget samt at alt er så interaktivt. Derfor så kan utrolig mye morsomme situasjoner oppstå når du møter andre spillere fra å krige mot hverandre, stjele fra hverandre til å samarbeide for så å backstabbe....  Men holder man kun på med missions så kan man lett kritisere spillet da det er altfor lite innhold. Kampsystemet er for enkelt også da det er bare å charge sabelen og du knuser deg gjennom alt av skjelett. 

 

Men Rare har sagt at dem ser for seg en 10åring livsplan for spillet så håper de legger til mye mer.

Jeg skal ikke klage. Kjøpte spillet på Windows 10 Store. Ikke blitt trukket penger, ingen reservasjon, ingen ordrehistorikk, faktisk ingenting i store loggen men spillet er der og jeg har ikke game pass. Lurte for når jeg trykte kjøp fikk jeg ingen spm om sikkerhetskode, bare rett inn. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

For min del så er det vel det motsatte. Har spilt nå i snart 32 år. Faen begynner å bli gammel altså! Sea of Thieves har en sjarm og spill opplevelse som fenger meg ihvertfall. Men alt avhenger av innhold dem skal legge til fremmover. Det kommer jo mye mer.

Ja du er virkelig gammel. På tide og slutte med denne spillinga og bli voksen. :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja du er virkelig gammel. På tide og slutte med denne spillinga og bli voksen. :)

 

 

Har jeg ikke blitt voksen i en alder av 40 så skjer det nok aldri. Takk Gud for det! :D

 

 

 

 

Ja du er virkelig gammel. På tide og slutte med denne spillinga og bli voksen. :)

 

 

Har jeg ikke blitt voksen i en alder av 40 så skjer det nok aldri. Takk Gud for det! :D

 

Ja må vel bare si meg enig der :)

Lenke til kommentar

 

Noen her inne som har Turtle beach elite 800x og kan komme med en anbefaling?

Ikke testet. Men fikk meg en gledelig overraskelse da jeg nylig kjøpte Turtle Beach XO Seven hos Elkjøp.

Koster kun 399,- men det er faktisk PRO-utgaven du får. Bildet og teksten på nettsiden er misvisende.

Søker du etter XO Seven Pro på elkjøp, får du ingen treff. Søker du på XO Seven, får du treff til 399,-

Men når du henter varen så er det altså PRO-utgaven du får.

 

Følte jeg hadde gjort et kupp da 399,- for et headsett som normalt koster godt over 1.000,-

Takk for tips! Ser at en kunde skriver at den trekker mye batteri, han måtte ha i ladekabelen for at kontrolleren ikke skulle gå tom etter 15 minutter. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

Jeg vil ikke si at kamp systemet er fryktelig begrenset. Tvert imot. Det ser simpelt ut på overflaten men når du kombinerer sverd,blunderbuss,sniper,kanoner,krutt tønner,navigering i farlig terreng og natur kreftene. Så er slagene på havet alt ifra "bang bang ferdig" til noen helt sinnsyke kamper avhengig av hvor god du og mannskapet ditt er. 

........

 

Når du møter andre som er fiendtlige så har det minste skipet en fordel dem andre ikke har ved å kunne svinge vesentlig raskere. På den store båten så må seilene justeres for å ta raske svinger og selv da er dem ikke like raske. Navigering i farlig farvann og dumpe krutt tønner, vinkle deg til å kunne få inn skudd med kanonen eller bare stikke av er hva som som skiller klinten fra hveten. 

 

 

I dag innså jeg og min sønn at skipet vårt lå dårlig an. Vi lå side om side med et annet skip (begge store skip), og vi tok inn vann så det holdt.

Hoppet ut av båten vår på "baksiden". 

Svømte under vår kjøl.

Svømte under deres kjøl.

Snek oss opp deres stige.

Der stod de med kanonene, ladet og skjøt mot vårt ferdige skip.

Men vi stod bak dem med Blunderbuss og nakkeskudd.

Boom......boom.....

 

Men akkurat her savner jeg en mekanikk. For innen vi fikk hevet anker og begynt å seile deres skip, så respawner de i hopetall, Og da var vi to sjangseløse på deres dekk.

Så noe med at vi kunne gått inn i captains cabin og slukket et lys, som hindre dem i å respawne sitt eget skip, hadde vært en kul mekanikk.

 

 

Ellers leste jeg på nettet i dag liten vs stor båt.

Liten båt er raskere enn stor båt, motvinds.

Stor båt er raskere enn liten båt, medvinds.

Så hvis du har behov for å stikke av. Velg å seile den vei i forhold til vinden din båtstørrelse har fordel av.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Mangel på innhold ja......siste timen til meg solo i spillet satt jeg med 150 i puls. Fant flaskepost randomly på en øy. Fant en øy med 10+ kister. Mange verdifulle og tenkte nå kommer jeg til å bli steinrik. Jeg tenkte når jeg samlet 5 at jeg bare casher de inn tilfelle fiender, men holdt på til akkurat siste kista ombord så skuer jeg et svært fuckings skip med 4 spillere. tyskere.  SCHNELL SCHNELL hører jeg de roper. Hjertet mitt dunker som faen, hele dekket mitt består av kister. Lite skip, k! skal utmanøvre dem. Opp med ankeret, plassere seil riktig og drar fra dem. Så hører jeg "plopp plopp plopp".  FAKK! jeg tar inn vann. Skipet drukner og jeg blir liggende å plaske i vannet mens tyskerne flirer seg ihjel og tar med seg 10 fine kister og en skull item fra et tidligere quest jeg hadde.

 

OH MY GOD!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt, om man har kjøpt seg et GamePass abonnement. Og i praksis uansett kommer til å ha det kontinuerlig. Så får man jo spille SoT "gratis". Blir litt rart for meg å kalle akkurat disse spillene "Full pris" da. Men at det kan tenkes det må mer innhold til før det føles mer komplett er jo klart. Husker Age of Conan var jo helt ørken etter level 20 når det kom..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

SoT virker ut til å være lagt med en ting i tankene, og det er Game pass.

Tror virkelig ikke intensjonen er at folk skal kjøpe det til fullpris, men kanskje de skulle hatt litt baller, og gjort det kun tilgjengelig via game pass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...