Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Kan man spille online på 2 xboxer i samme hustand? Evt 1 xbox og 1 pc? Via gamepass.

Ja, det gå fint.

Jeg er den som har betalt for Xbox One Gold og Gamepass.

Da setter jeg Xbox One S på rommet til sønnen som "min hjemmekonsoll".

Det betyr at på den konsollen, som jeg har satt som min hjemme konsoll, kan alt jeg har betalt for spilles, selv om jeg ikke er logget på den.

 

Så i tv-stuen er Xbox One X. Den er ikke min hjemmekonsoll, for den logger jeg meg på med min brukerprofil.

Der hvor jeg logger meg på, kan jeg spille alt jeg har betalt for.

 

Resultat. Sønnen min får tilgang til det jeg har betalt for på sitt rom, fordi den konsollen er satt som min hjemmekonsoll.

Jeg får tilgang til alt jeg har betalt for i TV-stuen, fordi det er der min profil logger seg inn.

 

 

 

Kan man spille online på 2 xboxer i samme hustand? Evt 1 xbox og 1 pc? Via gamepass.

Lurer på om man kan spille online i samme hustand om jeg laster det ned til pc også samt xone. Hadde jo vært fint og fått fruen med seg ombord i fall jeg blir sulten. Dette gjelder gamepass. play annywhere.

 

Dette (mener jeg) går fint....jamfør eksempelet over.

 

Er ikke noen som har reklamert for det, men på Gamestop under Bundles, så er den oppført.

https://www.gamestop.no/xbox-one-console-bundles

 

Sjekk med Microsoft support. De er vanligvis hurtige på chat og telefon. Spør dem om kampanjen gjelder i Norge.

Jeg forestiller meg at hvis du kjøper en Xbox One S på f.eks Elkjøp, så kan du sende kopi av kvittering til Microsoft, og få en kode til Sea of Thieves.

https://www.microsoft.com/nb-no/store/b/xbox?icid=CNavDevicesXbox

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Da har jeg kanskje mulighet til å coope litt med fruen om hun vil på eventyr.

Har prøvd og smiske med fruen min samt tilbudt henne om og være med på shopping på kjøpesenter. osv osv. Men ser ikke ut som det nytter. Skal prøve med et siste forsøk. Finne på noe lurt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei, er det noen apper dere savner til Xbox? Virker ikke som HBO Nordic finnes til denne plattformen enda.

o3aSMKh.png

 

Var iallefall tilgjengelig tidligere, 100% sikker på at jeg selv brukte det til å se Game of Thrones for et par sesonger siden.

 

Spotify er vel den jeg har savnet mest om det skulle være noe.

Lenke til kommentar

 

Hei, er det noen apper dere savner til Xbox? Virker ikke som HBO Nordic finnes til denne plattformen enda.

o3aSMKh.png

 

Var iallefall tilgjengelig tidligere, 100% sikker på at jeg selv brukte det til å se Game of Thrones for et par sesonger siden.

 

Spotify er vel den jeg har savnet mest om det skulle være noe.

 

 

Den tror jeg kun var på Xbox 360 ikke One

Lenke til kommentar

HBO Nordic har gode serier, men er helt ubrukelige på å presentere innholdet sitt på noen meningsfylt måte.

Har Samsung-TV og HBO har helt klart den dårligste appen av alle strømmetjenestene jeg har testet.

At de ennå ikke har fått ut fingern og laget en app til Xbox One, overrasker meg fint lite.

 

Sist jeg sjekket brukte de en Flash-avspiller på nettsiden sin også.

Jeg var kunde i litt over ett år, men måtte gi opp til slutt.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Til dere som har spilt Sea of thives litt nå. Noen som har prøvd og spilt litt alene. Åssen er det. Blir man most med en gang man kommer seg på sjøen av 20 spillere. Eller kan man nyte spillet litt i ro og fred.

 

Har spilt et par timer nå. Testet ikke beta`en.

 

Syns ikke det er fred å få. Nå nettopp så startet jeg spillet og kom meg ikke så langt at jeg fikk forlatt havn en gang før det sto et skip og pepret baljen min med kanonene sine. Jeg ble selvsagt drept når jeg prøvde å forhindre dette. Skal gi det litt mer tid, men har ikke kost meg så veldig til nå.

Lenke til kommentar

 

Til dere som har spilt Sea of thives litt nå. Noen som har prøvd og spilt litt alene. Åssen er det. Blir man most med en gang man kommer seg på sjøen av 20 spillere. Eller kan man nyte spillet litt i ro og fred.

 

Har spilt et par timer nå. Testet ikke beta`en.

 

Syns ikke det er fred å få. Nå nettopp så startet jeg spillet og kom meg ikke så langt at jeg fikk forlatt havn en gang før det sto et skip og pepret baljen min med kanonene sine. Jeg ble selvsagt drept når jeg prøvde å forhindre dette. Skal gi det litt mer tid, men har ikke kost meg så veldig til nå.

 

Såpass. Regner med det ikke er et spill for meg da. Skal teste det litt i kveld bare for og få sjekka det ut. Glad jeg ikke kjøpte det og eller fikk det via gamepass. Så med andre ord sikkert en masse 14isser som bare finner på dritt der :)

Lenke til kommentar

HBO Nordic har gode serier, men er helt ubrukelige på å presentere innholdet sitt på noen meningsfylt måte.

Har Samsung-TV og HBO har helt klart den dårligste appen av alle strømmetjenestene jeg har testet.

At de ennå ikke har fått ut fingern og laget en app til Xbox One, overrasker meg fint lite.

 

Sist jeg sjekket brukte de en Flash-avspiller på nettsiden sin også.

Jeg var kunde i litt over ett år, men måtte gi opp til slutt.

Det verste med HBO-appen er at episodene presenteres i motsatt vei, altså fra nyeste til eldste i motsetning til på Netflix. Så man må bla seg forbi nyere episoder for å finne første episode av en sesong. Fikk spoilet mye av Game of Thrones pga dette makkverket av et designvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har spilt Sea of thives litt nå. Noen som har prøvd og spilt litt alene. Åssen er det. Blir man most med en gang man kommer seg på sjøen av 20 spillere. Eller kan man nyte spillet litt i ro og fred.

De går rimelig greit å finne seg et crew å bli med.

Å skulle spille helt alene i et lite skip kan fort bli "vanskelig" hvis du møter andre skip.

Lenke til kommentar

Mulig dette har vært oppe før. mulig jeg har spurt før faktisk :p

 

men, kan man uten xbox. uten xbox live gold. Kun kjøpe gamepass i 30 dager og spille PC utgaven? 

 

edit: som i at noen vet 100% at det funker.

Vet ikke 100%, men det er jo gratis å prøve.

Sign up for gratis gamepass.

Last ned på pc, og det er bare å begynne å spille.

 

Grunnen til at jeg tror det går helt fint er:

Vi spilte 3 stk her hjemme i dag i Sea of Thieves.

Jeg signerte gamepass, men har også Xbox Live Gold.

Lastet spillet gratis ned til 2 xboxer og 1 pc.

En i familien som hverken har gamepass eller gold, brukte pc-en til å spille Sea of Thieves online med oss andre på Xbox-ene.

Så basert på det vil jeg tro din modell går helt fint.

Gamepass, last ned til pc, spill online, uten Xbox Live Gold.

Lenke til kommentar

 

Til dere som har spilt Sea of thives litt nå. Noen som har prøvd og spilt litt alene. Åssen er det. Blir man most med en gang man kommer seg på sjøen av 20 spillere. Eller kan man nyte spillet litt i ro og fred.

De går rimelig greit å finne seg et crew å bli med.

Å skulle spille helt alene i et lite skip kan fort bli "vanskelig" hvis du møter andre skip.

 

Ja tenkte jo ikke på det :)  Får se hva jeg får til etter at ungene er i seng. Så jeg kan nyte spillet i fred og ro. Nå er det pappa ditt pappa datt dem skal jo gjøre helst 10 ting på en gang .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...