Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Neida samco! Vi avtaler en helg. Fyller kjøleskapet med litt pils. Får med et par til ifra forumet her. Så skal du se det blir et jævla liv utpå havet....  :w00t:

Jeg er med

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

 

 

Count me in!

 

Og ja, det er crossplay med pc-er også.

Da jeg spilte open beta på Xbox, fikk jeg "opplæring" via chat av en som spilte på pc.

 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Gaming PC har jeg uansett fra før, men må nesten ha en egen løsning til stua og TVen.

Spørsmålet er om det verdt å bruke såpass mye penger for å ha mulighet til å spille på sofaen en sjelden gang (har PS4 i tillegg).

 

Mest sannsynlig slår jeg vel det fra meg, og går for noe sånn som Nvidia Shield TV Pro, og heller streamer spill fra PCen de få gangene det blir aktuelt.

Ja, ikke dumt med en Shield TV (Pro) hvis du har en gaming PC fra før. Har en selv, og den blir flittig brukt.

Lenke til kommentar

Ganske dårlige tider for å bygge PC nå altså. Pga alle disse mining-folkene som har presset skjermkortpriser og annet opp i været :( Glad jeg handla mitt 1080Ti når jeg gjorde :p

 

Husker flere av artiklene som kom flere mnd før One X releasen hvor folk prøvde bygge en $500 4k gaming PC som skulle kunne matche X på ytelse, og de endte med å sprenge budsjettet hver eneste gang med flere hundre dollar. Mange sa det ikke spilte noen rolle fordi at når X faktisk hadde release flere måneder frem i tid så ville det være lett å få en matchende PC til samme pris da de regnet med at prisene hadde falt, men istedet så nærmest tredoblet prisene seg :p

Lenke til kommentar

 

Jeg er med

 

 

:w00t:

 

 

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

 

 

:w00t:  Det kan du! Er gull med cross play altså. Prøvde det selv og det fungerer helt 100.

 

 

 

 

Count me in!

 

 

:w00t:

 

 

Da er vi et crew allerede der. Blir stabilt....hehe :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Jeg er med

 

 

 

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

Count me in!

 

:w00t:

 

 

Da er vi et crew allerede der. Blir stabilt....hehe :D

 

 

 

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

 

Samco, Samco, Samco. Samco.......!!!!   :yes:

 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Gaming PC har jeg uansett fra før, men må nesten ha en egen løsning til stua og TVen.

Spørsmålet er om det verdt å bruke såpass mye penger for å ha mulighet til å spille på sofaen en sjelden gang (har PS4 i tillegg).

 

Mest sannsynlig slår jeg vel det fra meg, og går for noe sånn som Nvidia Shield TV Pro, og heller streamer spill fra PCen de få gangene det blir aktuelt.

Steam Link løste dette problemet for min del. PC-en min står på soverommet, men det er helt uproblematisk å streame alt av PC-spill til TV-skjermen i stua. Det er heller ingen merkbare forsinkelser. Steam støtter "Big Picture Mode" som gir deg en opplevelse som om det skulle vært en spillkonsoll. Dessuten har Steam Link Bluetooth-støtte for Xbox One V2 kontrollere, eller den eldre typen med USB-kabel. Spillene blir da identifisert som Xbox-spill, og du får da den samme opplevelsen, bare bedre ytelse. Et GTX 1060 takler f.eks Witcher 3 med Ultra-detaljer og 60 fps i 1080p. 20 timer inn i spillet byttet jeg til 30 fps, og det var helt forferdelig. Så lenge ikke Xbox One X tilbyr 60 fps som et alternativ i de fleste spill er den helt uaktuell for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Gaming PC har jeg uansett fra før, men må nesten ha en egen løsning til stua og TVen.

Spørsmålet er om det verdt å bruke såpass mye penger for å ha mulighet til å spille på sofaen en sjelden gang (har PS4 i tillegg).

 

Mest sannsynlig slår jeg vel det fra meg, og går for noe sånn som Nvidia Shield TV Pro, og heller streamer spill fra PCen de få gangene det blir aktuelt.

Steam Link løste dette problemet for min del. PC-en min står på soverommet, men det er helt uproblematisk å streame alt av PC-spill til TV-skjermen i stua. Det er heller ingen merkbare forsinkelser. Steam støtter "Big Picture Mode" som gir deg en opplevelse som om det skulle vært en spillkonsoll. Dessuten har Steam Link Bluetooth-støtte for Xbox One V2 kontrollere, eller den eldre typen med USB-kabel. Spillene blir da identifisert som Xbox-spill, og du får da den samme opplevelsen, bare bedre ytelse. Et GTX 1060 takler f.eks Witcher 3 med Ultra-detaljer og 60 fps i 1080p. 20 timer inn i spillet byttet jeg til 30 fps, og det var helt forferdelig. Så lenge ikke Xbox One X tilbyr 60 fps som et alternativ i de fleste spill er den helt uaktuell for min del.

 

Steam Link begrenser seg vel til Steam biblioteket?

Ja vett du kan legge til spill manuelt i Steam, men det gir veldig varirende resultat utifra det jeg har lest.

Jeg vil også kunne spille "Xbox spill", aka. UWP spill, der virker støtten ut til å være langt bedre på Nvidia Shield TV, enn Steam Link.

 

Men dette blir vel på kanten av hva som hører hjemme i en Xbox One tråd, var bare litt interessert i hva som i hele tatt var vitsen med Xbox-konsoll i fremtiden, med den retningen Microsoft tar.

Lenke til kommentar

For oss med bra PC er det snart nesten ingen vits lengre nei, selv om det alltid vil være utrolig digg å slippe unna cheatermiljøet på PC. Det er uansett alltid et marked for konsoller for folk som ikke bryr seg om PC og som bare vil ha en enkel plug & play box til en billig penge, og spesielt nå mens denne bitcoin galskapen driver på så er konsollene ekstremt mye verdi og kraft for pengene.

 

Dere som kastet dere over en One X og bare lot den stå støve ned burde vel strengt tatt visst bedre på forhånd enn å kjøpe noe dere ikke egentlig trengte, eventuelt kan dere forsatt bruke den til BC som  foreløpig fortsatt er eksklusivt til konsollen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Gaming PC har jeg uansett fra før, men må nesten ha en egen løsning til stua og TVen.

Spørsmålet er om det verdt å bruke såpass mye penger for å ha mulighet til å spille på sofaen en sjelden gang (har PS4 i tillegg).

 

Mest sannsynlig slår jeg vel det fra meg, og går for noe sånn som Nvidia Shield TV Pro, og heller streamer spill fra PCen de få gangene det blir aktuelt.

Steam Link løste dette problemet for min del. PC-en min står på soverommet, men det er helt uproblematisk å streame alt av PC-spill til TV-skjermen i stua. Det er heller ingen merkbare forsinkelser. Steam støtter "Big Picture Mode" som gir deg en opplevelse som om det skulle vært en spillkonsoll. Dessuten har Steam Link Bluetooth-støtte for Xbox One V2 kontrollere, eller den eldre typen med USB-kabel. Spillene blir da identifisert som Xbox-spill, og du får da den samme opplevelsen, bare bedre ytelse. Et GTX 1060 takler f.eks Witcher 3 med Ultra-detaljer og 60 fps i 1080p. 20 timer inn i spillet byttet jeg til 30 fps, og det var helt forferdelig. Så lenge ikke Xbox One X tilbyr 60 fps som et alternativ i de fleste spill er den helt uaktuell for min del.

 

Steam Link begrenser seg vel til Steam biblioteket?

Ja vett du kan legge til spill manuelt i Steam, men det gir veldig varirende resultat utifra det jeg har lest.

Jeg vil også kunne spille "Xbox spill", aka. UWP spill, der virker støtten ut til å være langt bedre på Nvidia Shield TV, enn Steam Link.

 

Men dette blir vel på kanten av hva som hører hjemme i en Xbox One tråd, var bare litt interessert i hva som i hele tatt var vitsen med Xbox-konsoll i fremtiden, med den retningen Microsoft tar.

 

 

Bare man legger inn en snarvei i Steam-biblioteket går resten ganske så uproblematisk. Har så langt ikke erfart varierende resultater med spill som ikke tilhører Steam. Har ikke prøvd Nvidia Shield TV, men er ihvertfall veldig fornøyd med Steam Link. Det er tross alt bare et UI som tilpasses TV-skjermen din. Svært lite innviklet. Steam Link får du for 300-500 kr. Shield må du kanskje ut med flere tusenlapper for. 

 

Hører kanskje ikke hjemme i en Xbox-tråd, men prøvde å forklare hvordan man kan få "Xbox-opplevelsen" på PC, noe Microsoft tydeligvis prøver å få til via "Play Anywhere" og "Game sharing". Og ja, du er inne på noe. Det er ikke mye poeng å ha en dedikert Xbox-konsoll i fremtiden om de tenker mer i denne retningen. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Selv driver jeg å bytter på litt mellom X og PC for tiden. 4K HDR 30~60fps gaming i stua med konsoll. Og 1080p ~60fps gaming på PC. Spiller på X når jeg vil slappe litt mer av og ha den beste visuelle opplevelsen jeg kan oppnå i 4K HDR. Og på PC når jeg vil ha litt mer kontroll og lene meg litt inn skjermen for intens gaming i 1080p 60fps. 

 

Dreiv å byttet på litt under Sea of Thieves alpha og beta testing. Og det fungerer som ei kule det. Men ente opp med stor margin å bruke mest tid på konsoll. Spesielt i siste test når spillet fikk X støtte så ser det helt fantastisk ut i HDR. Såpass mye at jeg brydde meg ikke om mer fps eller at jeg kan reagere raskere. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Selv driver jeg å bytter på litt mellom X og PC for tiden. 4K HDR 30~60fps gaming i stua med konsoll. Og 1080p ~60fps gaming på PC. Spiller på X når jeg vil slappe litt mer av og ha den beste visuelle opplevelsen jeg kan oppnå i 4K HDR. Og på PC når jeg vil ha litt mer kontroll og lene meg litt inn skjermen for intens gaming i 1080p 60fps. 

 

Dreiv å byttet på litt under Sea of Thieves alpha og beta testing. Og det fungerer som ei kule det. Men ente opp med stor margin å bruke mest tid på konsoll. Spesielt i siste test når spillet fikk X støtte så ser det helt fantastisk ut i HDR. Såpass mye at jeg brydde meg ikke om mer fps eller at jeg kan reagere raskere. 

 

Det største problemet jeg har er å bytte mellom 30 og 60 fps. Etter å ha prøvd det meste på 60 fps er det veldig kjipt å prøve det samme på 30 fps.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er med

 

 

 

 

 

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

 

Count me in!

 

 

:w00t:

 

 

Da er vi et crew allerede der. Blir stabilt....hehe :D

 

Jeg og (hvis man kan spille med PC-spillerne). Tenker å spille det på årets TG.

 

 

Samco, Samco, Samco. Samco.......!!!!   :yes:

Skal vurdere det har fortsatt 14dager gratis trial på gamepass .... var bra hdr hmmm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...