Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det er to muligheter for JS :

 

*Melisandre benytter seg av Wargen for å gjenopplive Jon Snow.

*Melissandre tar enten sitt eget liv eller en som offrer seg for å gi Snow livet tilbake.

 

Det virkelige tøffe spørsmålet blir, hva skjer med foræderne om Jon Snow kommer tilbake? Da er jo ikke kommander i arms død lenger ...

Nå gjelder jo eden detes til deres død, så det kan jo tenked at om han blir bragt til live igjen er han ikke å annse som et medlem av night watch, ergo han kan heller ikke værr kammanderen deres lengre.

 

Men burde de ikke brenne liket hans snart for å unngå at han blir en sånn zombie lignende sak? Eller gjelder det bare de som har blitt drept av white walkers?

Lenke til kommentar

z3kTvDD.png

 

(Riktignok mulig at det er en feil de gjorde i den episoden).

 

Vel... mulig de gjorde en feil ja, men om man aksepterer at dama har magi som får henne til å se 80 år yngre ut så er det vel ikke så søkt å tenke seg til at hun også har magi som kan skjule et halssmykke?

Lenke til kommentar

Hun er jo besatt av de visjonene i flammene, og hun sa at hun så JS sloss ved Winterfelt.

 

 

Akkurat nå tror jeg Melisandre så og si er den personen i verden som har minst tillit til hennes egne krefter.

 

Men like fullt tror jeg visjonen hennes av Jon Snow i kamp ved Winterfell kommer til å vise seg å være sann. Dersom Melisandre fremdeles lever på det tidspunktet tipper jeg hun kommer til å ha gjenvunnet troen på sine egne krefter

Lenke til kommentar

Hvorfor klager folk på lite progresjon? Skjedde da en god del i denne episoden? Brienne/Sansa, drapene på Dorne, Mereen i brann, hele den spooky scenen med Melisandre? Er kanskje bare jeg som ikke er så kravstor, men synes episoden holdt et godt nivå.

 

Episoden var grei nok, men det var ikke akkurat mye tid man fikk på hver lokasjon. Ting skjedde, men det var ikke tid til noe særlig dybde.

Lenke til kommentar

Jeg likte episoden godt! :)

 

Var glad for at Sansa overlevde, jeg var faktisk litt usikker..

 

Arya tror jeg ikke har mistet synet for godt. Tror det var noe slags magi som tok det vekk og kan like gjerne komme tilbake. Tror det er en lærepenge og en erfaring det hun er igjennom nå.. Håper i det minste! :)

Lenke til kommentar

 

Hva skjedde egentlig med bikkjene til Ramsey? Rømte de da Sansa ble reddet?

 

Trolig ikke bikkjene til Ramsey men sporhunder som vanlige militære hadde. Ikke akkurat opplært til å holde på i kamp vil jeg anta og stakk av når de som holdt dem ble drept.

 

Ramsey fortalte Roose like før at han hadde sendt sine beste hunder etter de, og Theon er livredd for hva Ramseys hunder vil gjøre med dem, så jeg tror det var hundene til Ramsey. Men at de stakk av med en gang ting gikk skeis er jeg med på

Lenke til kommentar

Det var uansett svakt at hundene bare forsvant uten forklaring. Enhver dressert hund vil i det minste gjøre et forsøk på å forsvare sin mester. En annen ting, hvis man teller antall menn, så er det også en som ikke ble drept. Han også bare forsvant.

 

tumblr_nq03w9AHeO1sqvmq1o1_250.gif

Hele Dorne er ødelagt for min del. Det er så svakt skrevet og produsert at jeg nesten mister troen. Planen til Ellaria Sand var ganske svak. Først forgifte Myrcella Baratheon, og håpe at Jaime Lannister ikke snur skipet og rapporterer det til Doran Martell. Han har allerede puttet Sandslangene i fengsel en gang tidligere for å ha angrepet Myrcella, så det er ikke vanskelig å vite hvem som stod bak. Men av en eller annen grunn reiser skipet videre. Så da sender hun to slanger etter i et skip (går jeg ut i fra) for å drepe Trystane Martell. Hadde hun planlagt at han skulle vente i skipet, eller trodde hun at Sandslangene, som hele Lannister-slekten nå vil ha tak i, skulle greie å infiltrere hoffet i King's Landing og drepe han der? Vel, heldigvis ventet han på skipet slik at Sandslangene kunne komme ombord og angripe han. Han hadde tydeligvis ikke nok vakter til å stoppe de, heller. Heldigvis var også Trystane en ubrukelig slåsskjempe, og stolte på de som akkurat hadde drept hans elskede til å snu ryggen til den eneste av de med et våpen. Hun som ikke hadde et våpen, men en pisk, hadde tydeligvis tenkt å duellere med han. Jeg lurer på hvordan den kampen ville sett ut i nærkamp mot en med sverd. Jeg regner med at Sandslagene kommer seg tilbake til Dorne usett til neste episode.
 
Så er planen å rusle inn i hagen til Doran Martell, rusle bak ryggen på livvakten hans, Areo Hotah, hvis eneste jobb er å beskytte prinsen mot alle trusler - inkludert de som han tidligere har satt i fengsel for å angripe adlige under hans beskyttelse, samt at han er en av de beste krigerne i Dorne, for ikke å nevne at han er fysisk mye større enn to angripere sammen - for så å drepe han med ett knivstikk. Deretter ta livet av prinsen uten at noen av soldatene intervenerer. At en slik plan funket, er så usannsynlig at det er latterlig.
 
Her er et lite sammendrag fra et av kapitlene til Areo Hotah fra bøkene som beskriver hvorfor jeg mener det er så latterlig:

 

 

 

Prince Doran has been at the Water Gardens for nearly two years now, watching the children play in the pools while trying to deal with his gout. Captain Areo Hotah hears the approach of Obara Sand, eldest of the Red Viper's bastard daughters, and bars her from disturbing Prince Doran's rest. Deadly as she may be, she is no match for the Captain, but the Prince calls her into his presence before they come to blows. Obara demands justice for her father, imploring Prince Doran to marshal the Dornish army and give half to her so she might march on Oldtown and burn it to the ground, and the other half to her half-sister Lady Nym to march up the Kingsroad. Doran tells her that his brother was not murdered, but died in single combat, and that Lord Tywin has promised them Ser Gregor's head. Unappeased, Obara mocks her uncle for his meekness and stalks off after he tells her to await his word in Sunspear. Fearing an uprising in Sunspear incited by the Sand Snakes, Prince Doran tells Hotah that he must return to his seat at the Palace of the Sun. The Captain reminds him that Princess Myrcella is there, and that Ser Arys Oakheart sends letters to Queen Cersei. Hotah thinks that he and the Kingsguard will eventually cross swords, and when that occurs the Captain will kill him.
 
(...)
 
Tyene raises her hand to touch her uncle, but Hotah brings the butt of his longaxe down on the marble floor, and cautions her, "My lady, you presume. Step from the dais, if it please you." The Sand Snake replies that she meant no harm and loves her uncle, he loved his brother. After she takes her leave, Maester Caleotte rushes to the Prince's side to make sure he was not pricked by one of Tyene's needles.

 

 

zfEhNKL.jpg

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At soldatene ikke reagerer tolker jeg det som ett tydelig tegn på det som blir sagt, folket er lei. Folket vil ha hevn og er drittlei den pinglete Doran som ikke gjør en dritt etter å ha blitt tråkket på gang, på gang.

 

Og du må se til å fjerne bokinnholdet forresten....

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nåda, akkurat nå er det vel ikke så problematisk med tanke på at serien for lenge har gått forbi bøkene?

Men støtter bruk av spoilers for å i det minste gjøre at sånt ikke ødelegger for de som ikke har lest bøkene.

 

Jeg elsket bøkene , men hater forfatteren pga den legendariske tregheten hans, kan jo risikere å ende opp på samme måte som forfatteren av Wheel of time...

 

Det er mye jeg egentlig hadde forventet av denne episoden , er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med the Night Watch og ikke minst hva som utspiller seg fra Dorne.

 

Når det gjelder forgiftningen tolker jeg det som at det ikke ble oppdaget før litt lengre ut på sjøen , man vet jo heller ikke om en retur kunne føre til at de som var ombord på skipet ble myrdet også og at likene aldri ble ført tilbake så en risiko var det definitivt der.

 

Edit : Har brukt mine moderator krefter for å hevne den bokpraten over, den er gjemt i en spoiler og vedkommende som kom med den har blitt irretesatt på en ordentlig Cersei måte! Fornøyd?

 

Neida, har bare skjult det i en spoiler , må være lov til å tabbe seg ut i ny og ne eller?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Lov å tabbe seg litt ut, tror ikke det er noen skade skjedd.

Eneste er jo hvis det skjer noe i bøkene som ikke har hendt i serien, kanskje de sparer det til et annet øyeblikk? Nå vet jeg ikke hvor slavisk de følger bøkene. Men det hadde vært dumt hvis noen avsløre at X døde egentlig rundt tidspunkt Y, men så skjedde det på tidspunkt Z i stedet. Tror det er et større problem på Walking Dead enn her da, men man vet aldri.


Men angående episoden så er jeg enig i mye av det som er sagt. Synes ikke episoden er direkte dårlig, men klønete er den. Gleder meg til neste episode i alle fall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...