Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en leder som blir drept uten at noen bryr seg? Tenker da på Roose. Dog ikke åpenlyst som med Doran i Dorne, men likevel. Balon Greyjoy bortevekk også. Syntes det er litt vel mye maktskifte på kort tid nå. Litt antiklimatisk at såpass mange store karakterer forsvinner i øst og vest, tilsynelatende uten noe særlig tyngde eller ringvirkninger.


 


Syntes også det ble noe antiklimatisk at en Melisandre helt strippet for selvtillit klarte å gjenopplive Jon Snow. Trodde og håpet faktisk at de la opp til at det skulle virke som hun ikke fikk det til og at vi måtte vente en episode eller to til før hun på en eller annen måte hadde fått tilbake troen og selvtilliten hvorpå hun da endelig ville klare det.


Sånn som den scenen ble så fremstår det jo som hun egentlig kan gjenopplive hvem som helst, når som helst uten å i det hele tatt måtte legge hjertet sitt i det. Håpet at hun i det minste måtte ta av seg smykket å ofre den magien for å bruke all sin energi på gjenopplivningen, men neida.


Lenke til kommentar

 

Syke Ramsey altså, stonecold type :wee:

Er det ikke litt lite troverdig at Roose ikke vet at sønner er psykopat, og lar ham drepe seg på den måten?

Roose er jo klar over at bastard sønnen hans er klin spikka galen, men har fortsatt sin form for kjærlighet til Ramsey. Kanskje såpass mye at det er nok for å undervurdere hvor livredd Ramsey er for nytt Bolton blod.

Lenke til kommentar

 

Var det selveste broren da? Var det ikke noe overnaturlig?

 

Broren ja. Helt i starten av samtalen introduserer han seg som "brother".

 

Det må enten være en ganske stor aldersforskjell mellom disse to. Eller så var nok broren en Game of Thornes versjon av en Draug, altså et sjøspøkelse. Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Enda en leder som blir drept uten at noen bryr seg? Tenker da på Roose. Dog ikke åpenlyst som med Doran i Dorne, men likevel. Balon Greyjoy bortevekk også. Syntes det er litt vel mye maktskifte på kort tid nå. Litt antiklimatisk at såpass mange store karakterer forsvinner i øst og vest, tilsynelatende uten noe særlig tyngde eller ringvirkninger.

 

Syntes også det ble noe antiklimatisk at en Melisandre helt strippet for selvtillit klarte å gjenopplive Jon Snow. Trodde og håpet faktisk at de la opp til at det skulle virke som hun ikke fikk det til og at vi måtte vente en episode eller to til før hun på en eller annen måte hadde fått tilbake troen og selvtilliten hvorpå hun da endelig ville klare det.

Sånn som den scenen ble så fremstår det jo som hun egentlig kan gjenopplive hvem som helst, når som helst uten å i det hele tatt måtte legge hjertet sitt i det. Håpet at hun i det minste måtte ta av seg smykket å ofre den magien for å bruke all sin energi på gjenopplivningen, men neida.

 

 

Det med større karakterer som dør tror jeg serien, i sin egen logikk, forklarer for seg selv. Doran dør i Dorne, men folket der hater han visst. Til tross for at vi egentlig aldri har sett noe av det. Dårlig fortellermåte kanskje, men likevel. Vi ble fortalt det, og det stemmer vel da siden folk der synes døden hans var "grei nok". Balon sin død har vi ikke rukket å se reaksjonene til enda, så det er for tidlig å se. Men som det ble nevnt i episoden så har Ironborn en tradisjon ved "kongens" død, så in-universe er det heller ikke noen enorm overvelting som skjer sånn kulturelt. Folk dør, også ledere over Iron Islands - og vi har ikke rukket å se hva som skjer i ettertid enda. Roose derimot kan være litt rar. Men. Ramsay. Alle vet hva slags fyr han er, da han på ingen måte legger skjul på at han er en "mad dog" og med støtten til både Karstark, sannsynligvis mange av hans egne menn og andre hus i nord tviler jeg på at noen vil stå i veien for han. Uansett om det er av frykt, lojalitet eller egne ambisjoner så er det at han tar over etter faren sin ikke helt urealistisk. Her har vi heller ikke sett noenting av hva som skjer i etterkant, så det blir igjen litt for tidlig å si noe om ettervirkninger.

 

Angående Melisandre så tror jeg hennes mangel på selvtillit, tro og håp var hele poenget. Hun fant ut at Beric Dondarrion hadde blitt gjenoppreist av Thoros of Myr tilbake i sesong "?", og også at han hadde mistet alt av sin egen tro da det skjedde. Han sier han ikke trodde på ordene han sa, at han ikke trodde noe ville skje, men han sa ordene når hans venn døde fordi det var de første ordene han kom på da han døde første gangen. Og det funket. Melisandre var på det samme punktet nå. Hun hadde mer eller mindre mistet troen, trodde det var umulig, så ikke noe håp - og klarte det. Og det betyr ikke nødvendigvis at hun kan resurrecte hverm som helst, når hun vil (men hvorfor ikke? Vi har zombier, drager og is-alverellernoesånt). Thoros sa det greit selv i den samme episoden; "I just said the words. The Lord of Light raised him" (løst sitert). Den interne logikken stemmer.

 

 

 

Syke Ramsey altså, stonecold type :wee:

 

Er det ikke litt lite troverdig at Roose ikke vet at sønner er psykopat, og lar ham drepe seg på den måten?

 

 

Han trodde han hadde kontroll på sønnen sin, som Ramsey trodde han hadde kontroll på Reek. Noe han/de har hatt, men han pushet det akkurat for langt denne gang.

 

 

 

Var det selveste broren da? Var det ikke noe overnaturlig?

 

Broren ja. Helt i starten av samtalen introduserer han seg som "brother".

 

Det må enten være en ganske stor aldersforskjell mellom disse to. Eller så var nok broren en Game of Thornes versjon av en Draug, altså et sjøspøkelse.

 

 

Med tanke på at ingenting i den scenen tyder på noe annet enn at det var broren tror jeg vi kan si at det var broren :p

Endret av Lakus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja jeg er også ganske sikker på at det er broren. Det store spørsmålet er jo om han er død eller ikke.

Er jo også litt rart at dattera roper faul play, Gamlingen kan jo bare ha falt ned fra broen pga stormen for alt hun vet.

Men det at hun sier at noen må ha drept kan nok være for at ingen skal mistenke henne.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Bah, føler at det er så jævla vanskelig å diskutere rundt Jon Snow pga bøkene at jeg står over , men må si at det var en svært bra episode.

 

Mye som begynner å komme på plass, må si jeg lo bra til dvergen i denne episoden.

 

Tydelig også at Daenrys må sørge for å ta en ordentlig oppryddning i byene sine, svært ille den sabotasjen som foregår.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg Varys og Impy er LANGT bedre skikket til det. Den Daenarys vi har sett så langt burde holde seg LANGT unna "hands on ledelse" og heller ta en litt mer frontfigur-type rolle innenfor administrasjonen. 

 

You know, som Carl I. Hagen!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med denne episoden, men jeg må innrømme at jeg er en smule skuffet med hvordan "oppstandelsen" skjedde, som jeg ser flere her er. Jeg så for meg at han ville komme til live når han ble brent eller noe, som en indikasjon at han er i slekt med Danny og den gjengen. Var det første som falt meg inn når han wildling-høvdingen snakket om å samle ved til bålet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...