Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Serien har tapt seg mye i mine øyner også, merker at mye av plottet har blitt veldig tynt, og jeg er heller ikke nødvendigvis superfan av hvordan historien har utviklet seg på en generell basis.

 

Hadde jeg lest bøkene hadde jeg sterkt vurdert å lagt serien på hylla nå som mest sannsynlig serien blir ferdig før bøkene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en glimrende artikkel om hvordan den har fucka opp stemningen fra bøkene her: 

http://www.theverge.com/2016/4/28/11518166/game-of-thrones-violence-books-vs-show-dorne (OBVIOUS: SPOILERS)

 

Artikkelen bruker vold som utgangspunkt (sjokk!), men er faktisk jævlig on point. 

 

Personlig tror jeg artikkelen er flinkere til å friste folk til å lese bøkene enn til å skremme folk bort fra showet.

Lenke til kommentar

 

 

Stannis, Sand Snakes og Royal Guard

 

Jeg er enig med deg. Alt er dårlig utført.

 

 

Eg vil gå så langt som å seia at serien har gått frå terningkast 5-6 til terningkast 2. Det var spesielt i sesong 5 at det begynte å bli dårleg.

 

Kvifor? Det er nok veldig enkelt. I dei fire første sesongane kunne "D&D" bygga alt på dei svært gode tre første bøkene serien er basert på. Men frå og med sesong 5 har dei måtta tenka ein god del sjølv. Det er no me ser kor gode (dvs. dårlege) "D&D" er til å laga historier. Rein søppel, og det å sjå første episode av sesong 6 var så lite engasjerande at eg vurderer å gje meg, trur det berre vert endå dårlegare fram mot avslutninga av serien.

 

GRRM er vel fortsatt med som produsent og rådgiver for TV-serien?

Lenke til kommentar

Bortsett fra Dorne og spesielt Sand Snakes synes jeg det var en helt fin start. Litt skeptisk til at det blir så lite tid på hver story (og flere karakterer var jo ikke med i denne episoden heller), men sånn har det jo alltid vært i GoT.

 

Var en i tråden her som mente det var brukt for lite tid på flashback, recaps om ting fra sesog 5. Jeg er vel på den helt andre siden. Greit nok at det de 5 sekundene som ble brukt på å vise Jorah sin greyscale ikke hadde bidratt den ene eller andre veien, men for meg helt unødvendig. Jeg vet at han har det og jeg skjønner at den gradvis blir verre. Men sikkert mange mer "vanlige" seere som har glemt det.

Lenke til kommentar

Ja nei jeg koste meg jeg også. Har også lest bøkene, og er enig i at Dorne rotet ikke har blitt løst på en god måte i hele tatt siden vi fikk innsyn mot den kanten. Mye sur stemning her inne, men det er jo ikke til å unngå at alt faller i smak hos alle :) Gleder meg mektig til neste episode!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk fortere enn jeg hadde trodd, hadde vel også forventet noe mer enn bare å vaske han, klippe håret litt og si noen ord (litt overkill på Jesus-referanser der, men ok).

 

Veit ikke om jeg synes det er bra at Roose ble drept av Ramsay. Ramsay har absolutt sine stunder, men har alltid følt at Roose har vært smartere og mer utspekulert. Ellers i den scenen er det verdt å nevne at Ramsay og Kastark sier at blant annet Umber er på deres side. Det er vel der Rickon dro tilbake i sesong 3?...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hah! Et sekund der ble jeg faktisk litt tvilende til at han skulle våkne opp igjen, men lady Melisandre vet hva hun driver med. Som forventet.

 

Ellers er jeg overrasket over utviklingen i Bolton-leiren. Eller kanskje ikke, Ramsay viser seg å være i stand til å gjøre det meste. Nå stikker han mot Castle Black og lider forhåpentligvis en grusom død i møte med wildlings.

Lenke til kommentar

Syke Ramsey altså, stonecold type :wee: Omsider skjer det saker og ting hos Greyjoy og gjengen! Jeg satt bare å ventet på en reaksjon fra ulven før jeg stålsette meg til Jons återkomst!

 

Ellers trivelig med tilbakeblikk i tid i fra Bran. Blir noen heftige tilbakeblikk fra den kanten utover tror jeg...

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...