Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Då var vi i gong igjen! Var episoden litt kort? Har veldig trua på Davos, er spent på ei forklaring av at den elles så vakre Melisandre brått vart ei gammal dame og tenker at det blir fres både med Dorne og Stark. Er også spent på kva rolle Martell og Greyjoy skal spele i det store bildet fram mot historias slutt. Eg tenker jo ikkje at tronen ender i deira hender til slutt, liksom.

 

Dialogen mellom Varys og Tyrion er blant det svakaste i serien så langt, forøvrig. Makan til "vi er to vener som forteller kvarandre det vi begge veit, sånn at publikum får det med seg" ser ein stort sett berre i første rute av ei Donaldfortelling. Sånn Ole, Dole og Doffen som seier

-Onkel Donald har snekret og snekret i mange dager

-Ja, han håper å vinne snekrekonkurransen til helgen

-Premien er ære og en date med Dolly

-Ja, han håper å kapre førsteplassen fremfor Fetter Anton

OGSÅVIDERE

Endret av Teitgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største problemet mitt er at de ikke viser noe flashbacks om viktige ting som hendte mot slutten av sesong 5. Ekstra viktig i en serie der man følger 100 forskjellige personer.

 

 

Jeg hadde helt glemt at hun stark jenta ble blind, at dattera til Cersei døde, og klarte ikke å komme på hvem hun døde dama på senga var. Eneste jeg husket fra forrige sesong var at Jon Snow døde.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apox: Ingen vits å sløse sendetid på slikt. Å catche opp på hva som har hendt tidligere er seers ansvar 100%. Jeg så en 10 min video fra Screen Junkies på Youtube som tok opp alt det viktige. Mer enn nok recap, selv for samboeren min som sliter å følge med.

 

 

Angående episoden så var den passe svak. Hadde noen få øyeblikk, men var litt lite som skjedde. Det desidert verste var den forferdelige samtalen mellom Tyrion og Varys (som også ble nevnt øverst her). Høyst unaturlig samtale å ha, og virker som en utrolig lettvint måte å forklare hva status i Meereen er. Definitivt dårligste dialogen i GoT hittil synes jeg. 

 

Føler episoden prøvde å komme innom for mye på en gang, besøke alle karakterene og å vise hva som skjer. Sluttproduktet der er at ingen av historiene får kommet noe vei. De burde heller fått litt progresjon i enkelte saker og heller spart noe til neste episode. Slikt unngår man at episoden blir tregt og et stort rot.

Glad for at det er tilbake, men episoden ble virkelig et antiklimaks. Ganske sikker på at det blir bedre i løpet av sesongen. Kanskje de slapp en dårlig sesongstart for å sette forventningene til folk lave og heller kjøre på videre? Lov å håpe.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Syntes episoden var helt grei jeg. Men det blir veldig lite progresjon når de insistere å gå innom samtlige storylines i en og samme episode. Føler meg temmelig trygg på at de gjorde dette for å minne seerne på alt som foregår osv og at fra og med neste episode så blir det mer fokuserte episoder med langt større progresjon.

 

Ellers så må jeg vel si at Dorne sin storyline som var temmelig meningsløs og svak i forrige sesong ble enda verre etter denne episoden. Nå føles på mange måter alt vi har fått servert fra den fronten, og oppbyggingen av Doran har jo vært totalt bortkastet. Sand Snakes føles jo som en eneste stor vits og en parodi sett opp imot alt annet vi får servert i denne serien. Og Hotah som den tanksen han er ble jo bare feid til side av noen små jentunger uten problemer.... Mens Royal Guards bare står å ser på?

 

 

Produsentene må vel også ha gjort en aldri så liten glipp her? For på slutten så forteller Thorne til Davos og gjengen som har låst seg inne på rommet at de har til midnatt på å bestemme seg for hva de vil gjøre. Og hvor Davos forteller at han ønsker å be Melissandre om hjelp. Og vips er vi på rommet til Melissandre og hennes big reveal og jeg går da ut ifra at hun ikke legger seg for å sove midt på dagen?

Lenke til kommentar

Hele Dorne historien er en skikkelig suppe. Ifølge Elleria er prins Doran en hatet person pga han ikke hevnet drapet på sin søster eller Oberyn. Men vi har sett andre synpunkter fra Dorn enn Elleiras og hennes amazonkrigere.

Nei, jeg håper det blir en kjapp død på disse gjenværende Martell folka, for alles skyld.

Lenke til kommentar

Hvorfor klager folk på lite progresjon? Skjedde da en god del i denne episoden? Brienne/Sansa, drapene på Dorne, Mereen i brann, hele den spooky scenen med Melisandre? Er kanskje bare jeg som ikke er så kravstor, men synes episoden holdt et godt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(Riktignok mulig at det er en feil de gjorde i den episoden).

 

https://www.youtube.com/watch?v=BU1r03wst_8

 

Her virker det som at det er den potion-greia (hva er norsk oversettelse av potion egentlig?) som er avgjørende. Mulig effekten i klippet over var i ferd med å gå over, mens i dagens episode så gikk den ut og Melisandre hadde ikke tatt mer. I dagens episode ser man også at den samme flaska ligger (halvfull) på bordet og kameraet fokuserer ganske mye på den.

 

Liker forøvrig teorien om at Selyse i klippet over ser Mel som den hun egentlig er. Mye dialog i det klippet som kan tyde på det.

 

Smykket har nok sin hensikt det også, lest at flere har sett at smykket gløder når hun driver med magiske ting, uten at jeg helt har klart å sett det.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jeg syntes også at episoden holdt et bra nivå. Den klarte på en god måte å få oss igjennom hvor alle sammen er og hvordan det ligger an, så fortsetter det vel neste episode med litt mer fremdrift. Det skal mye til for å skvise inn så mange plotlines på en god måte. Regner med at neste episode i hvert fall gir et gjensyn med Bran. 

 

Men enig med mange om at Dorn-historien virker ganske merkelig. Hva er egentlig poenget? Håper virkelig de får fart på Sand Snakes og at de begynner å lage havoc på en eller annen måte. 

 

Angående Melissandre: Jeg tolket det litt som at hun ga opp. At hun har sett sine to "krigere" (eller what ever) dø... Så jo at gløden i smykket døde ut. At hun ikke gadd å ta eliksiren lenger. Eller at hun venter til neste dag... Men det var en ganske nasty boobie-transformation

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Hmm..

 

Hva tror dere om Jon Snow? Selv tror jeg så lenge han ikke er brent eller nle, så er det håp.. Og håpet mitt ligger sterkest hos Melissandre.. Kanskje at hun ofret seg for JS? Ellers tror jeg egentlig ikke det betydde noe annet enn at de viste oss at hun er veldig gammel og har spesielle krefter..

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Hva tror dere om Jon Snow? Selv tror jeg så lenge han ikke er brent eller nle, så er det håp.. Og håpet mitt ligger sterkest hos Melissandre.. Kanskje at hun ofret seg for JS? Ellers tror jeg egentlig ikke det betydde noe annet enn at de viste oss at hun er veldig gammel og har spesielle krefter..

 

  Det tenkte jeg også!

Lenke til kommentar

Jeg tror at det er to muligheter for JS :

 

*Melisandre benytter seg av Wargen for å gjenopplive Jon Snow.

*Melissandre tar enten sitt eget liv eller en som offrer seg for å gi Snow livet tilbake.

 

Det virkelige tøffe spørsmålet blir, hva skjer med foræderne om Jon Snow kommer tilbake? Da er jo ikke kommander i arms død lenger ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...