Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dagner skrev (På 30.8.2023 den 15.38):

Folk som ikke kan sette på lydløs eller bruke ørepropper, spesielt tiktok gjør at jeg har lyst til å rive telefonen ut av hendene på folk og knuse den i bakken. 
Hvorfor er dette blitt helt normalt?

Det må jo være noen av dere her inne, tenker dere ikke at dette kanskje kan være til irritasjon for folk rundt dere?

Oerepropper, eller hodetelefonr gir jo god lyd, men naar de spiller hoeyt paa tlf?

At de gidder aa hoere paa musikk. med den lydkvaliteten der?

Har ei venninne, som sitter paa kjoekkenet og ser serier, paa tlf, ganske mye.

Inni stua, har hun en feit 52 tommers TV, med den godlyden, den blir aldri brukt.

?????????????????????

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må fortsatt ha poser å kaste søppel i  så jeg kjøpte selv en rull med plastposer med håndtak jeg har i bilen. Så nå har jeg et lass plastposer i bilen til når jeg skal handle i butikken. Men de tåler ikke så mye vekt så jeg må bruke dobbelt med poser fordi butikkposene var tykkere. Ja ja. Jeg sparer litt penger ihvertfall da prisen pr pose er mye mindre enn 4-5 kroner

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Bæreposesalget synker mens søppelposesalget øker, begge pga. prisøkning på bæreposer "for miljøet".
Plastsugerør erstattes av pappsugerør som går i oppløsning "for miljøet", men selve drikkebegrene som har mye mer materiale i seg (og lokkene til disse) er visst fortsatt av plast enkelte steder, bl.a. USA.

Jeg er absolutt for en reduksjon av plastforbruk der det kan strammes inn, men som med mye annet virker det som de som styrer velger de minst logiske alternativene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/snus-sjokk-forby-det/80134364

- Jeg er verken ei snerpete sur gammal kjerring eller moralist, men dette her går ikke, sier KrF-leder Olaug Bollestadederen.

 

Lederen av KrF sier hun ikke er moralist. 🤣

Like irriterende som ho nabodama (gatas "vaktmester" og potteplantemafia) som ringte på døra mi etter at jeg hadde flyttet inn og spurte pent om jeg kunne bytte ut de fargerike klesklypene å tørkestativet, siden dem prøvde og ha en viss uniform stil i nabolaget. 

"morna" sa jeg.

Jeg ble plutselig veldig glad i disse klypene...

Endret av Bjerknez
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Like irriterende som ho nabodama (gatas "vaktmester" og potteplantemafia) som ringte på døra mi etter at jeg hadde flyttet inn og spurte pent om jeg kunne bytte ut de fargerike klesklypene å tørkestativet, siden dem prøvde og ha en viss uniform stil i nabolaget.

Alle nabolag, borettslag og sameier har en "Narvestad". Vi har en her også.

Lenke til kommentar

Skal tro om folk tar seg et par pinner for mye før de skal på direkten. Man kan i alle fall få det inntrykket noen ganger. "Dagsnytt 18" hadde fremstått som mer troverdig hvis de endret navn til "Dritings på direkten". Nå vet man ikke om folk har inntatt noe, men det sies mye rart og ofte selvmotsigende der.
image.thumb.png.8fc5ec0c97fdf876cf6a149d12b457a8.png

Quote

Altså, krig følges av diplomati og hvis man ikke snakker sammen, så kommer våpnene til å avgjøre det hele. Det kan hende at våpnene avgjør det hele hvis man ikke snakker sammen også...

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

MDG kommer med forslag om å fjerne de fleste rundkjøringene i Oslo. 

Kan de ikke heller foreslå å heve prisen på bompassering til ti tusen kroner for hver passering? Når de til stadighet går inn for å gjøre det vanskeligere å kjøre i byen, er det jo tydelig at det overordnete målet åpenbart er at det ikke skal være biltrafikk i sentrum. En solid prisøkning i bomringen fikser det. Så slipper de samtidig å bruke penger på å bygge om eller fjerne rundkjøringer. Vinn-vinn.

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme i høst. Alle testene jeg tar viser at jeg ikke har noe på høyresiden å gjøre, men jeg kan ikke stemme fram venstresiden og støtte dette her heller. 

Pokker ta politiske samarbeid ... 

https://www.aftenposten.no/oslo/i/5B4pyX/vil-fjerne-de-fleste-av-oslos-rundkjoeringer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (7 timer siden):

Rundkjøringer er de mest miljøvennlige kryssene.

De mest praktiske ogsaa.

Her i Stavanger, lagde de en testrundkjoering, for en 40 aar siden, i en av  bydelene.

Den var en kjempe suksess, ikke lenge etterpaa, fikk vi navnet "Rundkjoeringenes by"

De spredde jo rundkjoeringer over  hele byen. kun der de hadde plassproblemer, beholdt de lyskryss.

Krever mye plass, men er en mye bedre loesning, enn lyskryss.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for mange veier som blir innsnevret, med høye fartsdumper. Da forsvinner muligheten til å parkere på sida av veien, og de som ønsker det må parkere andre steder. Kan visst ikke lese Twitter/X mer, uten å ha en konto og være innlogget. Blir kanskje presset til å lage en konto. For nå kan jeg ikke lese noe.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (18 timer siden):

MDG kommer med forslag om å fjerne de fleste rundkjøringene i Oslo. 

(...)

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme i høst. Alle testene jeg tar viser at jeg ikke har noe på høyresiden å gjøre, men jeg kan ikke stemme fram venstresiden og støtte dette her heller. 

Pokker ta politiske samarbeid ... 

https://www.aftenposten.no/oslo/i/5B4pyX/vil-fjerne-de-fleste-av-oslos-rundkjoeringer

De siste gangene har jeg blåst i om partiet jeg stemmer på passer best for meg. Det viktigste er at jeg stemmer det som gjør det minst sannsynlig at MDG får makt.

Den manøveren de utførte for å få så mye makt i Oslo for noen år siden, mener jeg burde vært ulovlig. Venstre og høyresiden lå veldig likt etter valget. Den siden som MDG valgte å samarbeide med, ville derfor vinne valget. Men MDG tenkte ikke på hvilken side som passet deres politikk best, neida, de holdt en "auksjon" der venstre og høyresiden kjempet om å få samarbeide med MDG slik at MDG kunne velge den siden som ville gi de mest makt. Og det uttalte de til og med selv.

Derfor har MDG mye mer makt i Oslo enn antallet stemmer skulle tilsi. Det er å lure de andre velgerne på venstresiden ved at de ved å stemme på for eksempel AP, stemmer like mye på MDG. Enten de vil eller ikke.

Nå har jeg ikke noe i mot miljøvern, men MDG har misforstått greia totalt, og deres politikk fører i mange tilfeller til mer forurensning. De ser rett og slett ikke lenger enn til neste veikryss (og knapt det). Men det er en annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uredelig kommunikasjon. Her representert ved Høyre. 

Jeg bor ikke i Søndre, jeg vet ikke hvordan parkeringsmulighetene er der, men den rimelige tolkningen av Høyres utsagn tilsier at det er beboerparkering til 3200 kr, som de sier de vil gjøre gratis. 

Det er visst ikke beboerparkering i Søndre. 

Så kan man kverulere med at "det vi egentlig mener er at hvis det blir beboerparkering ville den kostet 3200 kr i dag, men hvis vi får styre blir den gratis".

Jeg skulle ønske partiene kunne holde seg for gode til sånt. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...