Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

At når jeg står foran gjenvinnigsboksen, lurer jeg på om noe av det jeg har med ikke skal i boksen, men kaster det likevel.

Emballasje til glass og metall, innebærer det også rustne binders og metallspiralen på skrivebøkene, som jeg møysommelig fjernet så den ikke skulle havne i papirinnsamlingen?

Sitat

Det er kun emballasje av glass og metall som skal i returpunktene. Det kan være tomme syltetøyglass, flasker uten pant, hermetikkbokser, aluminiumsfolie og former, kaviartuber og te-lys holdere av metall.

Skulle jeg heller lagt bindersen i restavfallboksen hjemme eller kjørt til søppelfyllingen? Slår opp på nettet når jeg kommer hjem, og det står ingenting om binders, metallspiraler eller spiker for den saks skylds.

https://roaf.no/ditt-avfall/privat/returpunkter-for-glass-og-metallembalasje/

Sitat

Glass og metall skal ikke kastes i restavfallet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forventes ikke at vi skal ha doktorgrad i sortering for å kunne kaste søpla vår. Vi gjør bare grovjobben etter beste evne, uten dybdekunnskap eller omfattende regler. Så tar renovasjonsselskapet seg av finsorteringa og splitte ut noe i andre fraksjoner som vi vanlige ikke har tilgang til. De kan også blande fraksjoner som vi har separert for å lage en egen miks som passer bra til forbrenningsanlegget under de varierende driftsbetingelsene de har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 9/6/2023 at 9:22 PM, Myst said:

Jobboppdrag i 2 uker, tok med private PCen. Første kveld på hotell 1, ingen problemer. Kom til hotell 2 i går og typisk nok funker ikke trådløse kortet lenger. Både mobiler og jobb-pcen kobler seg uten problemer til hotellets nett, men private vil ikke. Tenker wi-fi-kortet eller tilkobling har blitt skadet en eller annen gang under transport. Inntil videre blir det internett gjennom mobilen og krysse fingrene at det fikser seg selv. Hvis ikke vil gå en del GB inntil kommer hjem.

Kjøp en WiFi dongle hvis du ikke greier å feilsøke det du har.

Lenke til kommentar

I dag kom de første reklamene for julekalendere. SIKRE DEG EN KALENDER NÅ!!!!!! HER LØNNER DET SEG Å VÆRE RASK!!! BESTILL FØR DE BLIR UTSOLGT!!!

Dere kan dytte de kalenderne deres langt opp i ræva.

Nå er vel julemarsipanen rett rundt hjørnet i matbutikken også, og bare tanken på det gjør at jeg irriterer meg ekstra inn i fredagskosen..

Endret av Retroman
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så deler av partilederdebatten på NRK i kveld og flere ting som irriterer grenseløst der.

For det første - dette er et kommune- og fylkestingsvalg. Partiledere har svært lite å gjøre med dette.

Men jeg skjønner naturligvis at en ikke kan samle alle kandidater til kommuneordførere og fylkestingskandidater i én sending, så selv om det irriterer så la oss se bort fra det noe meningsløse ved å late som om et kommunevalg skal fokusere på partilederene.

Det som hovedsaklig irriterer er idiotformen denne debatten er lagt opp som - her kjøres det dueller hvor debattantene ikke vet hva som skal debatteres og de får 25 sekunder hver på å argumentere/svare. 

Vi snakker om politikerene og politikken som skal styre landet og fremtiden vår. Men NRK mener tydeligvis at de som er best på one-liners og å tenke kjapt er det som skal fremheves her.

Hvem faen er det som ønsker politikere som er best på å svare på ekstremt kompliserte spørsmål på 25 sekunder fremfor å faktisk presentere en gjennomtenkt plan?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja, de julekalenderne og det som følger.

Jeg har allerede fått flere mail med mas om forhåndspåmelding og etter egen erfaring kommer julebrusen og julemarsipanen til å være i butikkene før september er over.

"Jula varer helt til påske" sies det, men jaggu begynner den ikke i slutten av september også.

 

For øvrig er den videoen med Antonsen og sinnemestring et godt tips i grunn. Jeg blir dessverre også lett irritert på døde gjenstander hvis jeg plages med noe og som han sier i videoen, er det egentlig ikke så vanskelig å unngå det.
Jeg skal prøve det tipset, for til tross for at det er humor, er det både enkelt og smart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (10 timer siden):

Så deler av partilederdebatten på NRK i kveld og flere ting som irriterer grenseløst der.

For det første - dette er et kommune- og fylkestingsvalg. Partiledere har svært lite å gjøre med dette.

Helt enig! Jeg har styrt unna alt som har med rikspolitikere å gjøre, og disse rundene med lokalpolitiker-debatter rundt i landet, på steder min stemme ikke går til uansett. Det som teller for meg er lokalvalget her jeg bor og hvilke saker som brenner her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...