Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UDIs oppførsel i saker som denne:

https://www.nrk.no/nordland/zarina-saidova_-udi-utviser-nordlendingen-fra-norge-_-mener-hun-burde-fortalt-om-lognen-1.16541181

En skal være en ekstrem versjon av en tåpelig og meningsløs regelrytter for å mene at utvisning er veien å gå i en sak som denne. Det burde vanke både avskjedigelse og offentlig uthengig for å skrive under på et slikt vedtak. Så jævlig bør det rett og slett ikke være lov å være.

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Retroman said:

Kjipt for hu jenta fordi moren sier de skal bedra norske myndigheter, men dersom de får bli nå så vil flere andre følge deres eksempel og gjøre det samme. Da får Norge unødvendige tilleggsproblemer.

Dette er bare tøv.

Norge vil ikke få noen problemer ved å la personer som hun i artikkelen her bli i landet. Hun bidrar til det norske samfunnet og hadde ingen skyld i at de opprinnelig fikk opphold på grunn av noen andres løgn.

Hvilke "tilleggsproblemer" er du egentlig redd for her? At mennesker skal satse på at de, helt uskyldig, får opphold er i 15-20 år for så å innse at de hele tiden hadde en underbevisst ond plan de ikke selv var voksen nok til å skjønne?

Ta deg sammen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 timer siden):

Jeg har for mye tid, og for lite motivasjon. 

Hadde vært supert om jeg kunne solgt tid. 

Da maa jeg skuffe deg med, at det er det du gjoer, naar du jobber. Selger tid.

Du selger tiden som det tar aa produsere de produktene, sjefen din,ikke har tid, til aa ta.

Saa du, maa svette, da ogsaa.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (11 timer siden):

Dette er bare tøv.

Norge vil ikke få noen problemer ved å la personer som hun i artikkelen her bli i landet. Hun bidrar til det norske samfunnet og hadde ingen skyld i at de opprinnelig fikk opphold på grunn av noen andres løgn.

Hvilke "tilleggsproblemer" er du egentlig redd for her? At mennesker skal satse på at de, helt uskyldig, får opphold er i 15-20 år for så å innse at de hele tiden hadde en underbevisst ond plan de ikke selv var voksen nok til å skjønne?

Ta deg sammen.

Dette er naivt tenkt

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Retroman skrev (16 timer siden):

Kjipt for hu jenta fordi moren sier de skal bedra norske myndigheter, men dersom de får bli nå så vil flere andre følge deres eksempel og gjøre det samme. Da får Norge unødvendige tilleggsproblemer.

Vi har gitt mange i hennes situasjon opphold på humanitært grunnlag. Å gjøre det i denne saken vil ikke lage noen ny presedens som fører til noen «tilleggsproblemer». Det eneste det vil føre til er at denne jenta kan fortsette livet sitt her hun hører til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 11.8.2023 den 22.40):

Butikker som åpenbart bytter om på tilsynelatende like varer (f.eks 400g pakke vs 500g pakke av samme vare, eller lett og vanlig variant), også setter de den ene varianten på tilbud, sånn at hvis man ikke finleser strekkoden på prisopplysninga i hylla så ender man opp med den varen som ikke var på tilbud.

Jeg siterer meg selv med et bilde..

IMG_20230907_174116.thumb.jpg.fd94e885978469cbbe0df526ae2f6a53.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg måtte lese historien din to ganger før jeg skjønte problemet. Tenkte først at flere av dine "ekte" venner hadde vist seg å bli golddiggers og tiggere straks du fikk en fin premie..

Før internett fikk man som regel liker (klapp på skuldra) fra mor, far og hvis man var heldig kanskje en kamerat eller besteforeldre. Nå skal man liksom tigge hele vennekretsen og folk man ikke har fysisk møtt på årevis for anerkjennelse før man blir fornøyd.

Vær glad det ikke ble som jeg først tenkte.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Twitter X-feeden min de siste dagene har blitt stadig mer dominert av innlegg fra folk som ber om hjelp til regninger, tannlegeutgifter, mat på bordet og andre ting mange av oss andre tar som en selvfølge. 

Det er tragisk når folk blir nødt til å beint ut tigge for å få hverdagen til å gå opp. Saksbehandlere hos NAV virker å bruke mer tid på å finne ut hvordan de skal kunne vri regelverket til å avslå en søknad, heller enn å hjelpe folk. Det offentlige sikkerhetsnettet vi stoler på at skal fange opp de som trenger det, det funker ikke. 

Det irriterer meg. Skikkelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Twitter X-feeden min de siste dagene har blitt stadig mer dominert av innlegg fra folk som ber om hjelp til regninger, tannlegeutgifter, mat på bordet og andre ting mange av oss andre tar som en selvfølge. 

Det er tragisk når folk blir nødt til å beint ut tigge for å få hverdagen til å gå opp. Saksbehandlere hos NAV virker å bruke mer tid på å finne ut hvordan de skal kunne vri regelverket til å avslå en søknad, heller enn å hjelpe folk. Det offentlige sikkerhetsnettet vi stoler på at skal fange opp de som trenger det, det funker ikke. 

Det irriterer meg. Skikkelig. 

Kan bare si meg 50% enig. Det er mye hos NAV som ikke er i orden og burde forbedres. Derav andelen enighet. Men det er også en del folk som setter seg i en dårlig økonomisk situasjon selv og ikke ønsker å rydde opp i det, fordi de har det for komfortabelt, og ser NAV som et sikkerhetsnett mot dumme kjøp. Noen bør faktisk selge bobilen de kjøpte i fjor på kreditt, for å betale regningene i år - selv om de har lite lyst og kanskje allerede lagt planer for neste tur med den. Eller andre verdier som de er glade i men ikke egentlig hadde råd til med god nok margin til å egentlig klare renteoppgangen som låneforskriften forutsetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...