Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

koots skrev (1 minutt siden):

Meny selger faktisk noe de kaller matvin, men til rundt 90 kroner for 187ml (vet ikke hva de tilsvarer i "vanlig" vin), så føler jeg man like så godt kan dra på polet å kjøpe en billig (halv)flaske i stedet for.

Ja det er vel noe konsentrert guffe, jeg har prøvd de, men jeg syns det var veik suppe, spesielt til prisen, som du sier like greit å kjøpe ei vinflaske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (18 minutter siden):

Du har vel kjøkkenvifte ? Men det er klart du må koke/brenne vekk alkoholen da. Gjerne koke den ned til en demi-glace også. 

Det er noen aar siden og bodde i en liten leilighet, uten vifte, faktisk. Den hadde badstu, men ikke vifte paa tekjoekkenet, i stua, faktisk. 

Men for aa si det sann, det var ikke lukta, som var det verste problemet, heller smaken.

Selvfoelgelig, forsvinner alkoholen, den foerste daarligste alkoholen, som kommer, koker paa 62 gr, den neste, paa 78 gr, rundt regnet.

Kokte dette her i fire timer, husker jeg rett.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Irriterer, om ikke grenseløst, at Dagsnytt 18 gir sendetid til Carl I Hagen fremdeles. En tulling som historien har vist stort sett alltid har vært på feil side av fakta og virkelighet og som selv de fleste av hans partifeller ikke lenger støtter*.

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Zork said:

Irriterer, om ikke grenseløst, at Dagsnytt 18 gir sendetid til Carl I Hagen fremdeles. En tulling som historien har vist stort sett alltid har vært på feil side av fakta og virkelighet og som selv de fleste av hans partifeller ikke lenger støtter*.

Må være senvirkninger av agurktiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (2 timer siden):

Irriterer, om ikke grenseløst, at Dagsnytt 18 gir sendetid til Carl I Hagen fremdeles. En tulling som historien har vist stort sett alltid har vært på feil side av fakta og virkelighet og som selv de fleste av hans partifeller ikke lenger støtter*.

Han har bommet mye, nå nylig med Russland. Men jeg synes "de-plattforming" kan dem holde på med borte i statene, hvis det er nyhetsverdi å invitere CIH så bør han få komme til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, DukeNukem3d said:

Han har bommet mye, nå nylig med Russland. Men jeg synes "de-plattforming" kan dem holde på med borte i statene, hvis det er nyhetsverdi å invitere CIH så bør han få komme til.

Nylig?

Minner om at om CIH og FRP hadde fått det som de ville da vi fant oljen, så hadde vi solgt alt vi har av olje og olje-rettigheter til amerikanske selskaper til gibort-pris.

Hadde CIH hatt noe av verdi å komme med, så hadde jeg vært enig i at han skulle sluppet til. Det har han altså sjelden, om noen gang, hatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var et positivt å ha med Hagen hvis budskap var at folk kan duge til de er 80 år og vel så det.

Det var en motsats til formiddagens budskap om friidrettsutøvere som er avdanket i en alder av 30 år og ungdom forøvrig som mener at mennesker over 30 er skrot. Årene går for alle og det er mange som blir å møte seg selv i døra. Selv om Hagen er 79 år og bortimot den syvende far i hornet, har han sett og hørt ett og annet som er verdt å høre om.

Det gjelder å se hele bildet. Hvis folk lever stadig lengre må enhver gjøre nytte lengre enn før. Gamle standarder om alder, stammer fra ei tid hvor folk flest levde 10 år kortere. Man skal ikke veldig langt tilbake i tid før folk i snitt  i Norge levde til rett over 70 år.
image.png.743b5b17d70afda20af6fb0a855e457a.pngimage.png.e8b9b682ddf52901b384e7b28ef027c5.png 

I går var det et intervju med Andrew Tate. Det er lett å forstå at hans talegaver er verdt hundrevis av millioner i året. Det er vel også feil fordi det var han, i stedet for å høre hva han faktisk sier. Legg merke til at jeg ser på denne som en underholdningskarakter.

https://banned.video/watch?id=64e7981b23c953b0ffc2ea2a

Folk er veldig raske til å dømme andre etter alder, navnet eller en merkelapp. Nå mer enn noen gang fordi media når så vidt og mye hurtigere enn tidligere. 

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Oda. 

Skal ha selskap i morgen, og noen av matvarene vi trenger har ikke nærbutikkene her vi bor. Vi fant ut at vi kunne bestille det fra Oda og få det levert på døra, lettvint. 

Så får vi varene i ettermiddag, og de kronidiotene på lageret har klart å plukke helt feil. 

Da var det bare å hive seg i bilen og kjøre rundt på leting likevel... 

Det ordnet seg, vi fikk tak i det vi trengte, men det kaoset i ettermiddag.. Blæ. 

Lenke til kommentar

Vondt i hele kroppen og ribbein. Klarte å få keyboard, med stativ over meg. Tungt nok.. Skjedde på Torsdag.
Tok dem fram etter 1 - 2 år uten bruk, satte opp stativet på en slik høyde jeg var fornøyd med, skrudde til den "skru-sikringsgreia" på midten av stativet. Løftet keyboardet opp, og satt den oppa. Endte med at stativet knelte, klappet sammen og datt over meg med keyboard og alt.
Hadde ikke sjekket om "tennene" på "låsen" var inne i hverandre, slik at den var 100% stødig og sikker.

"Take two": Fikk satt stativet greit opp igjen, men skikkelig lås denne gangen, satte keyboardet på toppen, koplet til USB kabelen til pcn, kjørte i gang Synthesia-spillet jeg bruker for morro. Fikk spilt litt, morro nok det.
Men stativet var for lavt, og kontorstolen gikk ikke lavt nok.

Tenkte jeg bare skulle løsne litt på låsen mens jeg holdt stativet og keyboardet slik at jeg ikke fikk den over meg igjen, og dyttet beina på stativet innover slik at den ble høyere. Keyboardet begynte å skli bakover, stativet framover mot meg, jeg prøvde å redde begge delene.
Valgte keyboardet, fikk tak i den. Stativet forsvant rett i i brystet, keyboardet rett ned. Meg over stativet med keyboardet i henda.

"Take three": USB kabelen ble nappet rett ut. Klarte å stable meg og stativet på beina. Satte keyboardet forsiktig på gulvet, satte stativet nå i riktig høyde, og keyboardet igjen på toppen. Koplet til USB kabelen igjen, men den begynte selvsagt da å kortslutte alt av andre usb enheter som var koplet til USB-hubben.

Keyboardet fungerer fint, men ikke i PC/MIDI modus da jeg trenger ny kabel. Ikke har jeg ork til å spille ved å kun lese noter heller hehe.

Dagen etter så det litt vondt, men greit nok. Dagen etter der igjen var det enda verre, litt vondt for å puste, men kun når jeg fokuserte på det. I dag (Lørdag), så har jeg nesten ikke klart å sove pga smertene. Men overlever sikkert hehe.
Er bare skikkelig "skamslått" og "skadeskutt".

:wallbash:

Jeg blir kalt "Uheldige Anton" for en og mange grunner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Bedrifter som lister opp "torskefisk" i innholdsfortegnelsen i forsøk på å skjule at det ikke er torsk i produktet.

Fiskepinner i stedet for torskepinner

Fiskepanetter i stedet for torskepanetter

Fiskeloins i stedet for torskeloins

Fisk i tittelen har dessverre blitt synonymt med fremmede arter fra andre siden av jorda. Når jeg vil ha torskeprodukter så vil jeg slippe å måtte ta med lupe for å finlese bakpå pakkene, bare for å måtte legge tilbake vare etter vare og til slutt gå for grøt eller pannekaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Toppolitikerne er ikke kun inkompetente, de er inhabile også.

I denne saken er det mannen til Huitfeldt sin feil, som har gått bak hennes rygg og holdt dette helt skjult for henne. Utrolig dårlig gjort.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MobwA0/huitfeldt-innroemmer-feil-sier-hun-ikke-visste-om-mannens-aksjekjoep

Men ja, hun har likevel ansvaret.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke kan sette på lydløs eller bruke ørepropper, spesielt tiktok gjør at jeg har lyst til å rive telefonen ut av hendene på folk og knuse den i bakken. 
Hvorfor er dette blitt helt normalt?

Det må jo være noen av dere her inne, tenker dere ikke at dette kanskje kan være til irritasjon for folk rundt dere?

Endret av Dagner
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...