Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rune_says skrev (9 minutter siden):

Sjåfører som bruker nødblink istedenfor blinklys ved parkering  - er så grunnleggende misbruk av nødblink at det burde kvalifisere til nok prikker til å miste lappen.  

https://www.nrk.no/osloogviken/star-heller-farlig-og-ulovlig-enn-a-betale-for-parkering-pa-flyplassen-1.16504735

Tenk å gjøre seg så idiot for å spare en snau hundrelapp. Jeg gir opp folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, de sparte jo åpenbart ikke den hundelappen da. Jeg forstår frustrasjonen mot parkeringsprisene, men det der er ikke måten å løse det på. Nødblink skal brukes i NØDSITUASJONER. Hver gang jeg ser noen med åpenbar misbruk av nødblinken, frister det å gå bort og spørre om jeg skal ringe nødetatene for de eller om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe de ut av situasjonen. Har ikke mannet meg opp til å gjøre det ennå, men en dag kommer jeg nok i rette humøret ..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Kranglefant som jeg er, har jeg konfrontert flere i nærområdet som bruker nødlys i busslommen for å avlevere barn i barnehagen.

Har enda ikke til gode å få et skikkelig svar på hva nøden var.

Tidligere i dag måtte jeg kjøre over i gang- og sykkelfelt for å unngå kollisjon med en som kuttet svingen - om det ikke var fordi jeg hadde en avtale ville jeg kjørt etter personen og bedt han få igjen pengene fra kjøreskolen.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (2 timer siden):

Sjåfører som bruker nødblink istedenfor blinklys ved parkering  - er så grunnleggende misbruk av nødblink at det burde kvalifisere til nok prikker til å miste lappen.  

https://www.nrk.no/osloogviken/star-heller-farlig-og-ulovlig-enn-a-betale-for-parkering-pa-flyplassen-1.16504735

Også klager de på at folk ikke hjelper til når de står med nødblink på. 

Lenke til kommentar

https://www.motor.no/aktuelt/slik-bruker-du-bilens-lys-riktig/228432

Quote

Fasiten for nødlys er at det kun skal brukes for å varsle andre trafikanter om fare, som motorstans, punktering eller en kø som kommer brått på.

Å stanse med nødlys hvor du ikke har lov til å stanse er sikkert greit for å varsle at noe irregulært foregår som andre trafikanter ikke forventer, men beskytter ikke mot bot.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Retroman said:

Passa bikkja til en venninne og var ikke helt informert på at jævelen hadde et markeringsbehov (les: kunne vært mer stueren). Nå en god uke etter å levert pelsen tilbake så har vi funnet ut at han har "markert" flere steder inne bl.a. i et par møbler og i hundesenga. Grr.

Dere bør føle dere beæret over at han liker dere nok til å markere hjemmet deres som sitt. Dere er hans nå - og det er sannsynligvis mer enn dere fortjener.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 5.8.2023 den 0.26):

Jeg var nysgjerrig på forskjellen mellom dame- og herreshorts, og eneste forskjellen jeg fant var at dameshortsen ikke har lommer.

Om du ikke trenger lomme foran på underbuksa heller, så kan du kjøpe dametruser også, men hva er irriterende med det?

Lenke til kommentar
frohmage skrev (59 minutter siden):

Om du ikke trenger lomme foran på underbuksa heller, så kan du kjøpe dametruser også, men hva er irriterende med det?

Hvorfor kalle det dame- og herreklær, når det knapt er forskjell. 

Største forskjellen er fargene, herreklær er kjedelige farger, mens dameklær er frisk farger. 

Lenke til kommentar

Hvem var det som fant ut at det er en god ide at alle, ABSOLUTT ALLE, går rundt med et kamera der de kan filme og ta bilde av deg og legge deg ut på det store internett på sekunder? 

Jeg mener at kamera i mobiltelefon burde være forbudt, eller eventuelt 30 års aldersgrense for å få ha det. Gjerne en bachelor grad innen film også med etikk-kurs om hva man, hvordan og hvem man kan legge ut bilder og video av på nettet.

Dette er en UFATTELIG uting at uansett hva man finner på så risikerer man å havne ute på internett. Jeg har aldri bedt om det!

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Hvem var det som fant ut at det er en god ide at alle, ABSOLUTT ALLE, går rundt med et kamera der de kan filme og ta bilde av deg og legge deg ut på det store internett på sekunder? 

Jeg mener at kamera i mobiltelefon burde være forbudt, eller eventuelt 30 års aldersgrense for å få ha det. Gjerne en bachelor grad innen film også med etikk-kurs om hva man, hvordan og hvem man kan legge ut bilder og video av på nettet.

Dette er en UFATTELIG uting at uansett hva man finner på så risikerer man å havne ute på internett. Jeg har aldri bedt om det!

Det samme kan sies om tekst. Det er mange som publiserer ting på nett som hverken er bra for dem selv eller andre. Men er det tastaturets feil? Eller det faktum at det er enkelt å sende en tekst fra sin lokale skjerm og ut på internett?

Kunnskapsløsheten om forskjellen på å produsere ting* og å publisere ting* irriterer meg.

* ting = bilder, video og tekst

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (20 minutter siden):

Det samme kan sies om tekst. Det er mange som publiserer ting på nett som hverken er bra for dem selv eller andre. Men er det tastaturets feil? Eller det faktum at det er enkelt å sende en tekst fra sin lokale skjerm og ut på internett?

Kunnskapsløsheten om forskjellen på å produsere ting* og å publisere ting* irriterer meg.

* ting = bilder, video og tekst

For all del, å begrense det til "ikke mulig å legge ut på internett" er forbedring. Unger burde uansett ikke ha mulighet til å gå rundt å filme folk og situasjoner. De er ikke voksne nok til å vite hva man skal ta bilde av og ikke. Dessverre er det mange ungdom og folk i 20-åra som ikke er stort bedre.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (23 minutter siden):

For all del, å begrense det til "ikke mulig å legge ut på internett" er forbedring. Unger burde uansett ikke ha mulighet til å gå rundt å filme folk og situasjoner. De er ikke voksne nok til å vite hva man skal ta bilde av og ikke. Dessverre er det mange ungdom og folk i 20-åra som ikke er stort bedre.

Som med alle andre kunnskaper i oppveksten så er det noe man både må få opplæring i og erfare i praksis bit for bit for at kunnskapen skal sitte. Jeg har inntrykk av at skolesektoren tar opplæringa seriøst, men at det mangler en del kunnskap både hos de som skal lære det bort, lærerne, og de som ble ferdig med grunnskolen før dette kom inn i læreplanene. Da mener jeg alle aldre fra 18 til 100+, ikke bare ungdom og folk i 20-åra. Så jeg synes det blir feil å skylde på barn. Akkurat som jeg synes det er feil å skylde på fotoapparater og videoapparater, enten de er digitale og ligger i lomma eller analoge. For det er jo ikke sånn at uheldige / uetiske bilder ikke var et problem før mobilkameraet. Antall bilder som blir tatt årlig har steget omtrent hvert år de siste 200 årene så problemet er selvsagt økende, men å bare legge skylda på mobilkamera blir for enkelt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For min del kan du forklare det som du vil og legge skylden på hvem/hva du vil, jeg er uansett ikke komfortabel med at alle går rundt med videokamera og har muligheten til å legge ut på nettet på sekunder. Stoler ikke på folk på den måten I DET HELE TATT. At folk har et stort behov for å filme ulykker forteller det aller meste. Søppel

Savner tiden da folk i det minste måtte frem med et fotoapparat. Som regel tok man ikke med det med mindre det var en spesiell anledning.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

At vi ikke kan ha noe som helst vær som avviker fra normalen lenger uten at folk begynner å gnåle om klima. Og det gjelder begge sider. De aller fleste kommentarer om klimaendringer er bare en "gotcha" til den andre siden. "Hah! Dette beviser klimaendringene!" "Nei, dette motbeviser klimaendringene!" Mongiser hele gengen.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (19 minutter siden):

At vi ikke kan ha noe som helst vær som avviker fra normalen lenger uten at folk begynner å gnåle om klima. Og det gjelder begge sider. De aller fleste kommentarer om klimaendringer er bare en "gotcha" til den andre siden. "Hah! Dette beviser klimaendringene!" "Nei, dette motbeviser klimaendringene!" Mongiser hele gengen.

Aviker fra normalen?

Uvaeret "Hans", er det verste, som har vaert paa 100 aar, paa Oestlandet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...